Flesverwarmer nodig bij flesvoeding?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Lizz80, Dec 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lizz80

Lizz80 Lid

Jun 28, 2008
    60
    0
    0
    Ik moet vanaf de geboorte meteen flesvoeding gaan geven, maar wat ik me nou afvroeg... heb ik een flesverwarmer nodig?
    Ik heb het ook in de winkel gevraagd, maar bij Prenatal was het argument voornamelijk ook voor onderweg in de auto, dat er dan een adapter bij zit, maar dat was de vraag dus niet ;) Het gaat mij echt om thuisgebruik.
    Zelf lijkt het me nutteloos omdat ik toch elke voeding per keer klaar moet maken, dus dan heb je toch telkens nieuw warm water nodig. Dan is de voeding toch al klaar en heb ik geen verwarmer nodig :(: Of zie ik nou iets over het hoofd?

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

2. Simba

Simba Fanatiek lid

Jun 21, 2006
    1,129
    19
    38
    Ik heb ook alleen maar flesvoeding gegeven, maar nog nooit een flessenwarmer gebruikt. Absoluut niet nodig gehad, zelfs niet onderweg of op vakantie. Tegenwoordig heeft iedereen wel een magnetron in de buurt.

Mijn mening is dus: niet nodig.

3. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Ik maak voeding klaar voor de hele dag, ik kook water..doe de voeding erbij..en zet het dan in de koelkast.
    Ik gebruik voor s'nachts wel eens de flessenwarmer, dan neem ik de voeding mee naar boven. Maar vindt dit toch niet zo ideaal, want de flessen die ik gebruik (difrax) werken niet zo goed in de flessenwarmer.
    Daarom hebben we nu besloten om s'nachts maar gewoon naar beneden te gaan en het flesje in de magnetron te doen.
    Dus wat dat betreft hebben wij de flessenwarmer eigenlijk niet nodig.

4. Marleen83

Marleen83 Actief lid

Dec 17, 2007
    277
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Noord-Holland
    wij hebben de flessenwarmer gebruikt om de gekolfde borstvoeding op te warmen. Onze zoon wilde, helaas, niet aan de borst drinken.
    Nu krijgt hij flesvoeding en staat de flessenwarmer weer in de kast. Gebruiken thuis altijd de magnetron en als we weggaan heb ik altijd een thermosfles met gekookt water en een flesje koud water mee, dan meng ik ter plekke.

Dus zou zeggen, niet nodig!

5. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    geen gekocht en nooit gemist. Overal is wel een magnetron in de buurt en anders een waterkoker(1/3 kokend water en 2/3 koud). En onderweg nam ik soms een flesje koud water en een thermosflesje heet water mee.

6. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

Apr 27, 2008
    4,962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai

Ik had er 1 gekocht bij mijn zoontje maar nooit gebruikt,ik maak het in de magnetron klaar en heb hem dus niet nodig,dus mijn tip niet kopen,koop maar iets anders moois ;)

7. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Hier ook geen flessenwarmer, nog geen moment gehad dat ik hem gemist heb. Dus nog maar even niet aanschaffen. Mocht je er wel een willen hebben, kan dat altijd nog.

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,829
    3,353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Een thermosflesje heb je meer aan inderdaad :) ! Die hebben wij standaard in de luiertas zitten als we weggaan.
    Een warmer hadden we wel, maar ik ben gestart met bv vandaar.. (en die dronk ze zelfs toen ik kolfde -op kamertemperatuur)

9. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Hier ook nooit gekocht en nooit gebreukt. en voor s'nachts namen wij gewoon een termoskan met warm water mee. een klein flesje met afgekoelt water. en een torentjes bakje met voeding.

En niet allevoeding mag je voor de hele dag maken.

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Hier ook nooit nodig gehad en niet gemist.

11. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

Feb 24, 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Ik gebruik hem ook nooit. Ik maak de flesjes warm in de magnetron en gaan we op stap dan neem ik heet water mee in het thermovakje van de tas. Dat blijft lang genoeg warm en anders kan je het in zo'n beetje elk restaurant op laten warmen.

12. Lizz80

Lizz80 Lid

Jun 28, 2008
    60
    0
    0
    Mooi, dan kan ik hem nu met zekerheid wegstrepen van de uitzetlijst. :D Bedankt meiden!

13. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

Apr 27, 2008
    4,962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Niks te danken :)

Share This Page