Hallo dames... ben na wat googlen op zoek naar wat antwoorden. heb best al een tijdje last van harde buiken soms...heb veel last van mn banden en darmen dus alles in die buik is bezig. (ben nu bijna 19w) Werk nu weer na 2 weken vakantie en heb vandaag en gistere sinds de middag echt last van mn harde buik. Gistere had ik om de 5 minuten ongeveer echt pijnklachten eraan en duidelijk een harde buik, na thuis op be dte zijn gaan liggen was het over. Nu heb ik weer een harde buik sinds de lunch maar niet echt om de paar minuten ofzo maar gewoon de hele tijd gespannen. Heb net al even gelegen maar voelt nog steeds gespannen aan. Doe al rustig aan omdat ik erge bekken klachten heb maar vroeg me af of dit nou echt harde buiken zijn of dat mn banden gewoon gespannen zijn. mn vk zei eigenlijk alleen maar je kan met de arbo gaan praten en als je echt buikpijn krijgt mag je altijd bellen. Het hoort er een beetje bij al die pijntjes en je baby heeft er geen last van. Wat zouden jullie doen? herkennen jullie mijn klachten als echt harde buiken of gewoon gespannen heid? thnx alvast!
Ik herken het. Ik heb veel last van harde buiken. Bleek bij mij nu blaasontsteking te zijn. Heb sinds gister een kuur maar harde buik nog steeds niet over....
Het hoort er idd een beetje bij. Bij mij waren het fase. Dan weer een paar weken erg (ook rond jouw termijn) en dan weer een paar weken minder. Volgens mijn gyn heeft het ook met de groei van je baarmoeder te maken. Deze groeit met spurten. 'De hele tijd gespannen' zoals jij ook beschrijft zijn overigens geen echte harde buiken. Harde buiken komen en gaan. Houden een minuutje aan en verdwijnen dan weer.
Harde buiken zijn vaak maar eventjes, en ook vrij snel weer weg. Dus een voortdurend gespannen buik is denk ik toch iets anders. Misschien bandenpijn van het snelle groeien van je baarmoeder, of kan ook door blaasontsteking komen. Als ik last heb van een gespannen buik voelt een warme kruik erop vaak erg fijn, en dan trekt die spanning ook vaak weer weg. Als je je zorgen maakt zou ik even de verloskundige bellen, die heeft hier wat meer ervaring mee en kan misschien nog andere tips geven.
Let idd op dat het geen blaasontsteking is! Harde buiken ken ik heeel goed, en bij mij waren het altijd golven, komen en gaan. Kan ook slecht ademen dan, echt een voetbal van boven tot onder. Het gespannen gevoel ken ik wel, dat is denk ik meer van het groeien en oprekken van je banden en spieren. Dat heb ik zelf vaak 's nachts, als ik op m'n rug lig en naar de wc moet bijvoorbeeld, een beetje té volle buik Als jij veel last hebt, kun je altijd om meer pauze vragen bijvoorbeeld, of kijken of je vaker kunt gaan zitten tijdens je werk. Dat kan in overleg met de arbo-arts, maar je kunt ook gewoon even aan je leidinggevende vragen wat mogelijk is. Misschien is het even een weekje waarin het veel groeit, en is het straks minder nodig. Kan maar zo! De baby heeft niet snel ergens last van, die zit mooi veilig
Thnx... Allemaal. Heb idd veel last van m'n banden. Zal ook m'n urine eens na laten kijken voor de zekerheid. Heb het nu op m'n vrije zaterdag bijna niet gehad alleen aan het eind van de avond even, dus komt toch door werken denk ik. Ga het even bespreken van de week. Soms zo lastig te herkennen allemaal.... Haha