Tot wanneer zijn jullie doorgegaan met het huishouden (stofzuigen, dweilen, wc en badkamer poetsen, was doen, ramen lappen, boodschappen doen, koken)? Ik heb in principe nergens last van, alleen snel harde buiken, maar kan verder geen kwaad. Als ik veel doe, zoals stofzuigen en dweilen, voel ik m'n stuitje wel. En de volgende dag heb ik dan wel zenuwpijn in m'n billen/stuitje, maar daarna is het over en gaat het prima. Ik ben trouwens 30 weken zwanger van de eerste en werk niet. Dus ik kan uitslapen en rusten wanneer ik wil. In principe kan je toch doen wat goed voelt? (A.u.b. geen bangmaak-verhalen over vroeggeboorte e.d.)
Heb dat gewoon beide gehele zwangerschappen gedaan, tot de geboorte. (Nou ja, bij Finley kon ik de eerste helft van de zwangerschap alleen maar liggen en kotsen, dus dat telt niet helemaal mee ). Maar ik ben dan ook absoluut geen persoon die stil kan zitten . Zolang je geen rust hoeft te houden vanwege je bekken of harde buiken of iets dergelijks, kun je gewoon de dingen doen die je wilt doen. Het verband huishouden doen en vroeggeboorte zie ik overigens niet? Je moet uiteraard niks gaan forceren, maar zolang je je goed voelt en je baby zich prettig voelt, hoef je niks te laten hoor.
Ik zou gewoon doen wat je kunt en wilt. Zolang jij je goed voelt is het prima toch Helemaal als je toch kunt rusten wanneerje wilt
Ik doe ook nog steeds alles en ben ook niet van plan er mee te stoppen zolang het nog goed lukt. Bijna 38 weken nu
Hier doe ik ook alles nog. Wel wat rustiger en wel wat gespreid. Helaas, vandaag de puf niet om te stofzuigen, dan morgen maar weer kijken. Gewoon in een wat lager tempo.
Tot de dag van de bevalling! Huis moet toch schoon en er moet toch eten op tafel. Dus afgezien van wat aanpassen in tempo gewoon doorgegaan.
Ik krijg nu met 21 weken al wat hulp van (schoon)moeders. Veel last van mijn bekken dus ik moet sommige dingen gewoon niet meer doen. Lang in de keuken staan lukt niet, stofzuigen laat ik ook liever aan een ander over. Korte rondjes met de hond lukt nog wel. Maar ik doe wat ik kan, en zolang het een beetje gaat ben ik nog niet van plan om stil op de bank te zitten de hele dag.
Ik doe ook alles. Het enige wat we samen doen is grote boodschappen. Ik hoef dan niet zwaar te tillen.
Tot het laatste moment nog. Ik tilde alleen zelf geen wasmanden meer de trap op en af en grote boodschappen deden we samen.
Ik ben nu al aan het minderen door bekkenpijn en harde buiken. Helaas doet mijn man lang niet altijd wat ik van hem vraag dus heb ik vanmorgen nog stofgezogen omdat mijn man dat gisteravond niet had gedaan. Ik denk dat ik daardoor net tijdens het zwemmen veel harde buiken had en dus ook eerder heb moeten stoppen. Mijn advies: luister heel goed naar je lichaam.
Gewoon tot aan de bevalling. Zou niet weten waarom dat niet zou kunnen tenzij er medisch iets is. Heb zelfs nog winterbanden zelf gewisseld en de hele schuur leeggehaald en opgeruimd. Hele huis tijdens verlofweken grondig schoongemaakt. Lekker fysiek actief dus. Was geen enkel probleem.
Het verschilt per persoon. Jij bent degene die het beste kan aanvoelen wat je eigen lijf kan. Zodra je veel harde buiken gaat krijgen is het zoizo beter om een tandje terug te nemen.
Idd verschilt per persoon, je lichaam geeft aan wat je kan doen. Hoop dat je nog lang actief kan zijn Ik was t ook van plan, maar mijn bloeddruk schiet de lucht in bij een beetje activiteit dus ik moet een beetje uitkijken. Vind t wel lastig hoor! Doe het liefst alles nog zelf Kan niet wachten om weer conditie op te bouwen straks haha!
Mijn rug speelt op bij dingen als stofzuigen en dweilen, dus die doe ik minder/niet meer. Wandelen, fietsen, zwemmen, boodschappen doen kunnen allemaal prima, dus die blijf ik gewoon doen. Het zijn bij mij echt de asymmetrische bewegingen die ervoor zorgen dat ik na een activiteit amper nog op mijn benen kan staan van de doortrekkende pijn, heel raar.
Tot de laatste dag, huis maakt zich zelf niet schoon. Als je echt niet meer kan lopen ofzo (door je bekken bijv.) dan vind ik het een heel ander verhaal.
Ik maak net zo weinig schoon als normaal. Ik werk normaal gesproken 4 dagen en dan doen we op zaterdag samen het noodzakelijke, ik was tussendoor, vriendje doet de afwas en stofzuigt, ik deed boodschappen en kookte meestal. Sinds ik wat langer zwanger ben gaat koken en boodschappen doen lastiger (eerst heel moe, daarna bekkenpijn) dus dat doen we samen. Ben geen typische huisvrouw die vindt dat t hele huis schoon moet zijn. Af en toe een lapje hier of daar, wc en badkamer bijhouden dat doen we gewoon samen 1 keer per week.