Her en der zie ik mensen praten over een sluitlaken of kom ik ze op internetshops tegen. Wat doet zo'n sluitlaken precies en heb je daar echt wat aan? Zijn er vrouwen die hier ervaring mee hebben? Zowel positief als negatief? Is zo'n sluitlaken ook goed/handig/een musthave als je een keizersnee hebt gehad? Groetjes Miky
Als de baby eenmaal geboren is heb je een lege buik, en als je dan een sluitlaten draagt voel je dat minder.. met omdraaien in bed e.d. Athans dat is wat ik gehoord heb..
er zijn hier meerdere topics over geweest moet je effe kijken bij zoeken! volgens mij waren de ervaringen ermee wel goed!
hee meid, ik heb er geen ervaring mee. Wilde het wel proberen, maar ik heb een keizersnede gehad en de eerste week deed zelfs de stof van mijn pyama zeer aan mijn buik. Moest er echt absoluut niet aan denken om er iets straks om heen te doen.
Ik heb er ook even aangedacht, maar moet zeggen dat ik er na mijn bevalling helemaal geen behoefte aan heb gehad. De meningen verschillen er nog al over. Als je het gebruikt dan zou ik het niet langer dan 3 weken gebruiken omdat je anders de buikspieren te veel verwend (en dan krijg je nooit meer een platte buik ).
Nog bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb zelf van onze eerste ook een keizersnede gehad. Ik weet dus hoe dat voelt en het lijkt mij dus ook niet prettig om zoiets als een sluitlaken na een keizersnede te dragen.
hallo meiden, Ik heb geen sluitlaken maar een supper strak broekje. Te koop bij oa baby-walz. Aan de zijkant zit elastiek wat je kan sluiten met bh-haakjes. Ik heb er ervaring mee. Ben in mei dit jaar geopereerd aan endometriose. Ze hebben dus een snee van 20 cm gemaakt op dezelfde plek waar ze een ks zouden kunnen doen. Doordat je buikspieren verzwakt zijn is slapen en bewegen erg pijnlijk en lastig. Als je dan een steunbroekje of sluitlaken draagt heb je extra steun en kan je dus beter dingen doen. Je maakt er je spieren dus niet moe mee, maar helpt ze een handje om alles wat sneller weer bij elkaar te houden. Wel moet je uiteraard afbouwen hiermee. Ik heb bijvoorbeeld de 6 weken revalidatie met het broekje gedaan en ben daarna gaan afbouwen. Nu ik net zwanger ben heb ik het broekje weer aangedaan. Begon namelijk pijn in mijn litteken en onderbuik. Door de extra steun kon ik gewoon gaan en staan waar ik wilde. Heb nu inmiddels het broekje al een week niet meer aan omdat de baarmoeder nu boven het litteken uitkomt en mijn buik boven mijn litteken uitrekt. Een heel verhaal, ik weet het. Maar wat ik van mijn moeder hoor is ook alleen maar positief. Die is al 30 jr kraamverzorgster. En vroeger werd het sluitlaken altijd gebruikt zodat je buik wat eerder op orde is. Je baarmoeder moet namelijk weer slinken en je ingewanden weer op de eigen plek komen. Door het sluitlaken te gebruiken heb je minder last hiervan. En wat er verder nog over wil zeggen is, proberen kan geen kwaad toch?
Ik heb het sluitlaken twee weken gebruikt en heb er veel aan gehad. Ik voelde mijn baarmoeder minder door mijn buik rollen en mijn buik is al een heel stuk platter als bij de eerste twee. Ik ben erg positief dus. Ik kan nu mijn eigen kleren weer aan en heb het laken nu niet meer om. Als iemand hem wil overnemen?
Je buik is inderdaad sneller weer in zijn oorspronkelijke vorm. Als je het laken of steunbroekje niet gebruikt hebben je uitgerekte buikspieren meer moeite om die vorm terug te krijgen en krijg je sneller een hangbuikje wat heel moeilijk terug in vorm te krijgen is.
Klinkt erg positief dus allemaal... Het is de bedoeling om deze keer eerst weer via de " natuurlijke " weg proberen te bevallen. Misschien dat het dan toch wel handig is om zo'n sluitlaken in huis te halen. Weet iemand waar je ze kunt kopen en hoe duur ze ongeveer zijn?
Ik weet niet waar je een sluitlaken kan kopen. Wel dat Baby-Walz een goed alternatief heeft: Een steun(panty)broekje die elastiek heeft aan de zijkanten. Aan beide kanten kan je het elastiek vastmaken met 4 bh-haakjes en vastzetten op 3 verschillende "standen" Goedkoop is hij niet, zeker 65 euro, maar ik heb er nu al plezier van!
Bedankt voor de info in ieder geval... Dat broekje werkt dus net zo als een sluitlaken? Ik bedoel, geeft hetzelfde effect? Wel fijn dat het bij jou zo goed werkt!
ja dat werkt hetzelfde mijn moeder heeft het voor mij opgezocht en die is kraamverzorgende van de goede oude tijd dat ze nog sluitlakens hadden, dus dat zit wel snor