Ik slik nu 225 micorgram Venlafaxine. Omdat het niet meer veel voor me doet (ik zit nu in een depressie, dus het heeft niet geholpen het tegen te gaan) wil ik hiermee stoppen. Ook omdat ik maar niet afval en nu echt kilo’s kwijt moet. Ik zou dus in principe een ander medicijn krijgen. Maar ik ben zo bang dat dit weer hetzelfde doet. Aankomen en niet af kunnen vallen. hebben jullie hier ervaring mee? (Stoppen en niet meer een andere medicatie nemen) of een ander soort genomen en wel afgevallen ermee?
Wat lastig! Ik zou goed overleggen en vragen of er geen middelen zijn met minder bijwerkingen kwa ' gewicht '.
Die weet dat ik hiermee wil stoppen. Ze heeft al gezegd dat de afbouw op het laatste pittig kan zijn. Ze zou overleggen voor een ander middel. Ze weet nog niet dat ik twijfel. Dat ga ik natuurlijk ook met haar bespreken. Wil alleen graag ervaringen van anderen horen hierover.
Andidepressiva staat er om bekend dat je aan kan komen helaas. Dan zou ik een heel ander middel moeten krijgen.
Ik heb wel een vriendin die psychiatrische problematiek heeft, alles incl lithium heeft afgebouwd toen ze in de betere periode zat, haar therapie heeft verandert naar 1 die echt bij haar past en ze is nu al een jaar zonder medicatie. Wel slechte periodes hoor waarin ze niets kan en verlamd is door haar gemoedstoestand maar ze blijft patiënt van de ggz dus ze is niet zonder hulp. Wat ze zelf fijner vindt is dat haar gevoelens goed voelbaar zijn ipv verstopt onder medicatie. Haar ogen staan zelfs in de ergste fases veel rustiger dan met medicatie. Afbouwen tijdens de dieptepunten was echt no go, ze moest wel eerst een poosje in de stabielere tijd zitten zeg maar.
Mijn vrouw slikte sertraline en toen het goed ging heeft ze afgebouwd naar 0. Ging totaal niet goed, dus moest ze weer beginnen. Uiteindelijk werkte haar vorige dosering niet meer voldoende en nu slikt ze dus meer mg dan voordat ze stopte.
Mijn collega is tijdens haar depressie af gaan bouwen om een ander middel te gebruiken. Dat is wel echt heel zwaar geweest en ze zit maanden verder nu op venlafaxine 225 mg en het gaat niet geweldig veel beter.
Wat rot zeg om te lezen. Dat ze nu zelfs op meer zit is echt balen. Meer kan bij mij bij deze medicatie niet. Ik zit al erg hoog.
Ik zit gewoon echt te tobben nu. Weet dat ik het met haar erover ga hebben. Wat nu wijsheid is. pik moet gewoon echt van mijn kilo’s af. Dat is iets wat me ook ongelukkig maakt nl.
Is dit het eerste AD die je slikt of heb je ook al iets anders geprobeerd. Als het nu niet werkt dan vindt ik het heel verstandig om begeleid door de de psychiater over te stappen. . Ik ben diverse keren overgestapt en uit eindelijk werkt notrilen icm Lithium het best. (In de zomer kan ik op een iets lagere dosering door dan nu in de winter. Van de lithium raak ik gelukkig niet afgestompt ) Maar ik was uiteindelijk zo ver heen dat eerst ECT nodig was. Jaren hetzelfde blijven slikken en vooral bijwerkingen hebben is gewoon heel naar. Ivm aankomen is bupropion wel fijn vind ik. Misschien is dat een goede volgende stap
Dank je wel voor je antwoord. Fijn dat je de goede nu hebt gevonden. Ook dat je weet dat je s winters meer nodig hebt als in de zomer. Ik moet zeggen dat mijn gebruik ook nooit gecheckt meer is. Of het nog de juiste dosering is enz. Ik heb verschillende ad geprobeerd en deze werkte voor Meijers goed. Slik het al jaren nu. En nu doet het dus eigenlijk weinig nog voor mij. Ik zal de medicatie die jij noemt meenemen dank je wel.