Ik ben op zoek naar een nieuwe foodprocessor. Ik kook erg graag maar bakken doe ik amper. Ik zit al dagen lijstjes te vergelijken maar kom niet tot een keus tussen de Bosch Mum (skyline denk ik) en de Kenwood multione. Bijna alle recensies zijn vnml. gericht op bakken, kneden etc terwijl ik juist van koken ben. Ik zoek een machine om vnl.te snijden en raspen, noten hakken, kruiden mixen en hij moet een goede blender hebben die ook bevroren fruit aankan. Dit zijn eigenlijk de hoofdredenen om hem aan te schaffen. Dat ik dan ook eens mijn pannenkoekbeslag of banenenbrood erin kan mixen is mooi meegenomen. Gebruiksvriendelijk zou ook prettig zijn en daar lees ik met name bij de bosch negatieve reacties over ( lastig in elkaar zetten)
Al die dingen kan mijn Kenwood (Cooking Chef, maar je hebt ook veel minder uitgebreide modellen) uitstekend! Met Bosch geen ervaring.
Hier ook kenwood, voornamelijk ook omdat je altijd losse accessoires bij kan kopen om aan te vullen en als er een keer wat kapot gaat kun je dat zelfde onderdeel los kopen en vervangen zonder gelijk een nieuwe machine te moeten kopen.
Op werk gebruiken we een Magimix. (Voor het pureren van maaltijden) Heel fijn ding met een grote kom en accesoires/kleinere kommen. Kan ook goed tegen een stootje. Wel prijzig. Edit: sorry, je vraagt om ervaring in Kenwood of Bosch.... Geen magimix dus
Ik heb een Kenwood Cooking chef en daarbij zit een foodprocessor en die is uitstekend. Ik heb ook nog een magimix cook expert en daar zit ook een foodprocessor bij en een klein hakmolentje, en die is ook uitstekend.