stoppen borstvoeding na anderhalf jaar

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Suusjeee, 15 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusjeee

Suusjeee Actief lid

16 jan 2013
    238
    24
    18
    Goedeavond,

Ik heb een zoontje van bijna ander half jaar en hij krijgt nog steeds borstvoeding. Nu is dat nooit mijn bedoeling geweest wilde stoppen voor het eind van mijn verlof en zo is het steeds opgeschoven. Met 5 a 6 maanden is meneer gestopt met afgekolfde voeding te drinken of uit een fles te drinken dus bleef ik borstvoeding geven. Hij dronk niks behalve borst heb alle tuit/rietjes bekers geprobeerd uit eindelijk is het een gewone beker geworden waar hij uit drinkt maar wel erg slecht meestal 1 of als ik geluk heb 2 bekertjes op een hele dag en dit word niet meer met het afbouwen van de borstvoeding.
    Ondertussen heb ik de voedingen overdag wel afgebouwd maar voor het naar bed gaan krijgt hij borst en in de nacht 1 of 2 keer. Ik weet echter niet hoe ik dit af kan bouwen want ook al vind mijn zoon het nog steeds fijn ik ben het eigenlijk wel zat. Wil graag aan een tweede beginnen maar ik zie tandem voeden echt niet zitten. En' s nachts troosten zonder voeding lukt eigenlijk niet. Kortom help hoe pak ik het aan!

Alvast Bedankt
    Susanne

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Ik denk dat je voor jezelf een punt kunt stellen waar je stopt met (een aantal) voedingen. Daarnaast: wanneer je inderdaad weer zwanger bent kan het maar zo zijn dat je kindje interesse verliest wanneer je wat minder melk aanmaakt. (geen garanties hier ;) )
    Aan de andere kant: als je kindje het nog zo nodig heeft. Misschien een voeding aanhouden op een vast moment. Kies dat moment bewust en leg uit dat dit het voedingsmoment is.

Wil je voedingsmomenten omzeilen, zorg dan voor afleiding, andere activiteiten etc.

Succes!

Deel Deze Pagina