Borstweigeren

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Maria76, 17 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maria76

Maria76 Lid

21 jun 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Heidi,
    Mijn zoontje is net 4 maanden en krijgt volledige borstvoeding. Bij zijn zus heb ik dit 14 maanden volgehouden. Mijn streven is nu minimaal 6 maanden. Hij is echter herstellende van buikgriep, net als ikzelf en de rest van de familie. Hij drinkt gedurende de laatste dagen erg weinig maar begon gister en vanochtend weer goed te drinken zonder erna er ook last van te hebben. Maar in een keer wilde hij vanmiddag absoluut de borst niet meer. Ook geen gekolfd flesje. Hij huilde flink maar leek wel trek te hebben. Na een paar keer proberen voor het slapen gaan toch maar flesvoeding geprobeerd. Verbazingwekkend snel dronk hij 90 ml weg en is tevreden in slaap gevallen. Vannacht probeer ik hem gewoon weer aan te leggen. Maar hoe kan het dat hij de borst en gekolfde melk weigert en de flesvoeding wel accepteert? Ik snap er niks van en hoop dat dit eenmalig is. Heb jij mss een idee?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Misschien had hij ergens last van (in mondgebied) of smaakte het even anders dan hij gewend is. Het kan ook zijn dat hij het even niet meer weet, in de war.

Hoe is het vannacht gegaan? Waarschijnlijk is het van korte duur, houd hem maar lekker dicht bij je vandaag!

3. Maria76

Maria76 Lid

21 jun 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vannacht heeft hij gelukkig weer bij mij gedronken. Vanochtend wilde hij alleen gekolfde melk en sindsdien drinkt hij weer bij mij!

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Goed te horen! Hoop dat het zo blijft.

Deel Deze Pagina