ik ben vandaag op kennismaking geweest bij het KDV. Nu willen ze dat ook op de flesjes verse melk de datum EN tijd staat waarop deze is afgekolfd . Nou vind ik tijd zowiezo vreemd aangezien je de dagopbrengst bijelkaar in flesje mag doen.. maar dit terzijde. Mijn vraag is: ik gebruik medela flesjes, hoe kan ik deze het best markeren? Iedere keer een sticker erop plakken en die er weer afkrabben lijkt me zo'n gedoe.. of met potlood op een sticker schrijven en er weer afgummen? Hoe doen jullie dit?
Van die gelige schilderstape, schrijft goed en kun je er zo weer afhalen. Ik schrijf alleen de datum erop van de dag dat ik ze meegeef. Heb 1x de datum van afkolven erop gezet en die fles is weggegooid omdat ze vonden dat ie te oud was (3 dagen).
Ik zou ook gewoon schilderstape gebruiken en daarbij de datum neerzetten waarop je het meegeeft of de dag ervoor. De GGD heeft heel erg strenge richtlijnen (wat op zich natuurlijk goed is), maar vaak wel overdreven. Zo kun je moedermelk echt wel 5 dagen in de koelkast bewaren bijvoorbeeld.
en sjoemelen met die datum dus, wat een gezeur! Met een vulpotlood kun je op de medelaflesjes schrijven trouwens
k zou er opzetten 'gebruiken tot', en daarbij een datum pakken een paar dagen na de kolfdatum. En bij ontdooide melk natuurlijk de dag zelf er op zetten.
wat een onzin! ik heb nog nooit op kdv een datum op de flesjes hoeven zetten. wat ik meegeef is goed! Geef wel iedere dag verse flesjes mee, als iets niet op is neem ik het weer mee naar huis en geef ik het thuis. Ik heb er deze keer (ander kdv) ook niets over gehoord. Is daar verschil in bij kdv's? ik schrijf alleen data op flesjes die ik invries en dat doe ik in Avent bakjes en daarop kun je met potlood schrijven.
Dat deed ik ook. HOefden zij zich niet af te vragen hoe lang het bewaard kon worden, dat deed ik wel voor ze. Dat schilderstape had ik ook moeten bedenken; ik heb een paar maanden stickers geplakt (of eigenlijk: laten plakken, m'n oudste vond dat leuk om te doen). Ik hield meestal een voeding over aan het einde van de dag (gaf graag wat mee met marge) en dan kon het 's nachts ook daar blijven staan en dan wisten zij de volgende keer welke ze het eerste moesten geven.
hmm, ja, als je marge meegeeft is het misschien handig. ik had alleen altijd een voeding in de diepvries liggen op kdv en verder gaf ik precies mee wat nodig was en dat was altijd hetzelfde. Nu is mijn dochter een minder voorspelbare drinker dan mijn zoon was dus wie weet ga ik het nu ook anders doen. maar even uitproberen.