Ja, mayo uit de winkel is gemaakt van gepasteuriseerde eieren, anders zou het ook niet zo lang houdbaar zijn he? Bovendien is salmonella niet schadelijk voor de baby, alleen vervelend voor jou. Ja, je mag 2 porties tonijn uit blik per week.
mayo wel zolang het maar niet van rauwe eieren gemaakt is. als je bv uit etengaat ff vragen of het huisgemaakte mayo is, die van calve etc mag je volgens mij gewoon. tonijn uit blik mag denk ik ook maar dat weet ik niet zeker, misschien dat iemand anders dat voor je weet. joyce
Ja en ja 1) rauwe eieren geven een risico op salmonella. Dit is niet schadelijk voor je kind maar je kan je wel goed beroerd voelen. Mayonaise in restaurants zijn bijna altijd van gepasteuriseerde eieren gemaakt. Mayonaise die je in de winkel kan kopen is altijd gepasteuriseerd. 2) Tonijn uit blik is zowiezo geen punt (2 porties per week) maar ook rauwe / verse tonijn kun je gewoon eten maar beperk het omdat tonijn een roofvis is en relatief veel kwik bevat. Maar een keertje tonijn kan echt geen kwaad. Of te wel je kan nog gewoon naar de Japanner!