hoi hoi, ik geef rachelle sinds 2 dagen 10cc aan roosvicee, dat vind ze erg lekker. maar nou is mijn vraag : hoeveel mag ik haar per dag eigenlijk geven? groetjes patricia
mag je die al geven dan! ik zou er zeker niet te vroeg mee beginnen als je teveel zoete dingen gaat geven lusten ze dadelijk geen groentes meer.
waarom wil je haar rosevicee geven als ik vragen mag? bovendien zou ik als je gaat bijvoeden beginnen met diksap, daar schijnen alleen fruitsuikers in te zitten..
ze zeiden ook dat ik al met het groente en fruithapje kon beginnen. ze is wel al 6,5 kilo, zou het daar mee te maken kunnen hebben?
Hé? Nu al met groente en fruithap beginnen? Zou ik ook nog niet doen... Daar zou ik ook nog maar mee wachten totdat ze zeker een dikke 4 maand is als je eerder wilt beginnen. De richtlijn is vanaf 6 maand. Ikzelf ben begonnen met fruithap toen Vigo 4 maand en 1 week was, en toen kreeg hij zo'n 5 kleine lepeltjes. Toen hij 5 maand was de helft van een klein potje fruit en nu de helft van een groot potje fruit. Groentehap ben ik mee begonnen een week voor hij 6 maanden werd. Roosvicee of diksap geef ik vanaf 5 maand. Echt een heeeeeeeeeeeeeeeel klein beetje siroop aangevuld met water. Toen bood ik 50cc aan, nu krijgt hij 100cc roosvicee/diksap verdeeld ovder de hele dag (of de fles gaat in 1 teug op na zijn groentehap )
wat is dat verdorie voor bureau dan?! ben ik dat haar al met beetjes aan het geven, nou dan stop ik daar ook meteen mee. vind het echt niet normaal dat ze dat advies dan geven zeg..
nou ik vind het ook een heel raar gebeuren bij het cb om zulke dingen te adviseren.... ik zou persoonlijk een klacht indienen hierover.
mijn zoontje was met 4 maanden al 8100 gram maar hier zeiden ze alleen om langzamerhand met nutrix te beginnen
Ik zou idd ook met diksap beginnen, en ik gaf mijn kinderen altijd flesjes water voor erbij, geen roosvicee o.i.d, zo lang mogelijk al dat zoet uitstellen!
Ja hoor, ik zou gewoon een brief sturen. Of een keer langsgaan voor een gesprek. Diksap zou ik persoonlijk ook nog even mee wachten.
oke thanxs dames! vind het wel triest dat zo'n bureau dat advies dan geeft, normaal moet je daar toch van kunnen uitgaan dat ze je een goed advies geven! dan zal ik zeker wachten tot ze wat ouder is. en ik ga zeker een brief sturen. ik wil namelijk niet dat ze dadelijk al vol wordt gestopt met suikers terwijl dat helemaal niet goed is.
diksap en roosvicee hebben ongeveer evenveel suiker erin (als je die zonder toegevoegde suikers neemt) gewoon aanlenegn met veel water, maar venkelthee of kamillethee ofzo is misschien nu nog een iets beter idee? Kun je onbeperkt geven groetjes Lisette