Dat vind jij...ik vind het moedig dat ze Hulp zoekt en probeert te stoppen.En die veroordelende reactie van jou helpt haar nergens voor!Wat weet jij van haar situatie af?Misschien heeft ze wel een enorm moeilijke periode in haar leven...Is dat een excuus?Nee,natuurlijk niet!maar kan het wel begrijpelijk maken...
Wat knap dat je dit zo eerlijk verteld, ik vind het alleen maar mooi dat je dus wel bewust wilt stoppen. Je wilt niet weten hoeveel mensen in mijn omgeving hebben doorgerookt en nooit de intentie hadden om het te proberen. - Overleg het met je vk (desnoods ha), zij wilt je hier vast graag mee helpen en zal je veel tips/andere oplossingen bieden. - Vraag je partner je hier mee te helpen, als jullie samen thuis zijn dat hij je afleid als je een zwaar momentje hebt. - Ook vrienden/familie/collega's vertellen dat je moeite hebt met stoppen, dan kunnen zij er rekening mee houden en je moed inspreken of eventueel afleiden. - Beloon jezelf na een goede dag! Met iets lekkers ofzo - Probeer jezelf voor te stellen straks mét baby, rokend achter de kinderwagen bijv? Toch niet zo'n leuk gezicht he - Zoek info op, of 'lotgenoten' op internet, misschien schrikt het inderdaad af. Maar wees niet te streng voor jezelf, dat werkt alleen maar averechts (ik kan het weten). - Kijk eens in de asbak, en dan goed, naar de as en de achterkant van een peuk, je zou het niet willen opeten, maar toch krijg jij het in je lichaam. Vies eigenlijk he? - (Deze helpt bij mij heel goed ivm schoonmaakwoede) Stel je jouw schone naar zwitsal geurende baby'tje, met zijn/haar frisgewassen zoete kleertjes aan eens voor. Zonde toch als de nicotine lucht aan hem/haar, of de kleertjes/dekentjes, komt te zitten omdat je lekker met hem/haar zit te knuffelen? Meer kan ik even niet bedenken, maar heel veel succes, je kan het hoor!
Mensen die hier degenen aanvallen die TEGEN roken zijn tijdens de zwschap leven geloof ik in de omgekeerde wereld. Roken is in alle opzichten slecht en het brengt schade toe aan het ongeboren kind. Toch te gek voor woorden dat je dat niet zou mogen zeggen. Rokers zijn geen slachtoffers. Maar even los van dat, ik denk dat de oplossing bij de oorzaak ligt. Waarom kan je precies niet stoppen? Kan liggen aan je zelfdiscipline, teveel stress, gewoonte, behoefte aan de stoffen in een sigaret etc. Daar past dan een oplossing bij. Maar niet opgeven hoor, weet waar je het voor doet!
Hier iemand die alweer zin heeft in van de zomer als ze weer lekker een peukie en een wijntje mag op een terrasje op een zwoele zomeravond. Ik ben meteen na de positieve test gestopt, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om door te roken terwijl de baby in mijn buik zit. Ik moet zeggen ondanks dat ik het er moeilijk mee heb gehad en ik er nu weer vaker aan moet denken (vraag me niet waarom?!) maar het is echt een kwestie van de knop omzetten. Ik had en heb gewoon een mantra in mijn hoofd: ik rook niet terwijl er een baby in mijn buik zit. PUNT. Daarnaast wil ik je op het hart drukken dat als je die dingen leest die er met je kindje kunnen gebeuren door jouw rookgedrag, je waarschijnlijk relativeert voor jezelf door verhalen van die z'n moeder en die z'n oma die de hele zwangerschap hebben gerookt en er gewoon een gezonde 8 ponder uitkwam. Inderdaad dat gebeurd, maar het komt Dus ook echt wel vaker voor dat er wel degelijk iets niet helemaal goed gaat, zoals bij mijn nichtje die enkele weken geleden met 26 weken is bevallen. (Rookte ook tijdens de zwangerschap) dus ver van je bed show... Not so much... Stop alsjeblieft gewoon NU... Niet morgen niet afbouwen niet nog eentje dan, maar gewoon per direct. Drie dagen zijn even lastig, daarna vervaagt dat gevoel en wordt het echt makkelijker.
ik ben bij positieve test gestopt en heb sinds dien geen drang meer gehad. gewoon niet meer doen werkte bij mij het beste. ik weet dat er verhalen zijn over vroeger. maar als ik de kinderen van de ex van mijn vriend vergelijk met kinderen op mijn werk van ouders die niet roken... ik zie duidelijk verschil. de kinderen van mijn vriend zijn vaak ziek, lage weerstand, allergieën etc. ik geeft dat allemaal de schuld omdat zij zo nodig moest door roken tijdens haar zwangerschappen. is niet om jou af te kraken maar ik zou echt je best doen om te stoppen
Ik stopte van de een op de andere dag omdat ok zwanger wilde worden. . Pakje vaste sigaretten per dag minstens...
Veel ziekenhuizen bieden een stoppen met roken programma aan, je gynaecoloog of verloskundige kan je daarvoor doorsturen. Misschien is dat net het steuntje in je rug.. Succes!
Toen ik in juli zwanger was ben ik direct bij de positieve test gestopt, moest er niet aan denken om door te roken. Toen ik een mk kreeg heb ik ook geen peuk meer opgestoken, puur omdat als ik weer zwanger zou raken ik niet de drang had naar een sigaret omdat ik al gestopt was. Bij mij hielp het echt om te denken hoe schadelijk het is voor het ongeboren kindje. Google anders maar eens misschien dat je dan de knop om kan zetten.
Neem een datum in je hoofd wanneer je gaat stoppen. Zorg ervoor dat alle sigaretten en aanstekers weg zijn. Asbakken opruimen. Genoeg boodschappen in huis halen voor een aantal dagen zodat je niet in de verleiding komt om gelijk sigaretten te kopen. En haal lekkere dingen in huis elke keer als je er een op wil steken pak je iets lekkers. De eerste week is echt niet makkelijk maar daarna wordt het echt beter! Ik heb het ook op deze manier gedaan en als je het echt wil gaat het je echt wel lukken! Veel succes!
Je hebt er zelf voor gekozen om zwanger te worden, dus je wist dat je moest stoppen met roken. Je bent inmiddels 16 weken verder en je rookt nog...Ik begrijp hier helemaal niks van. Maar goed daar heb jij verder niks aan. Misschien zou je eens kunnen kijken naar acupunctuur als de rest niet helpt.
De dag dat ik een positieve test in hadden had heb ik er nog 3 gerookt..toen +/- een week een paar heisjes per dag van mijn man. Daarna niet meer aangeraakt met de gedachten dat ik gestopt ben voor mijn ongeboren kind die vraagt er niet om. En eerlijk = eerlijk ik heb nog steeds trek en het is niet makkelijk dat geef ik toe maar denk eraan wat het met je ongeboren kindje kan doen.
de eerste drie dagen zijn het zwaarst, en het eerste feestje ook maar bij mij woog het niet op tegen het schuldgevoel wat ik anders de volgende ochtend zou hebben gehad zoals ik bij mijn eerste wel eens stiekem een trekje nam. Het is zwaar maar je moet gewoon even volhouden, als het mij is gelukt moet iedereen het lukken
Heel eerlijk, geef je zelf nog 1 sigaretje, geniet ervan en geef je zelf daarna een flinke schop onder je hol en stop er dan mee, cold turkey Ik ben gestopt zodra ik de positieve test had, makkelijk was en is het niet, ik heb nig steeds regelmatig zin in een sigaret, maar ik doe het niet, ik weet dat ik dan weer hele dagen rook, Het scheelt ook enorm veel geld dat wij nu aan de kinderen kunnen besteden
Het is heel moeilijk, maar je moet even doorzetten. Desnoods met behulp van de ha of vk. Na een week a 2 weken is het alleen nog de gewoonte waar je vanaf moet. Die gewoonte kun je doorbreken door op dat moment iets anders op te pakken. Heel veel succes. Het is niet makkelijk om van een verslaving af te komen, maar ook zeker niet onmogelijk.
Maak t concreet: Neem een rietje in je mond en adem daar doorheen. En dan niet 1 keer maar gewoon een hele dag volhouden. Zoveel lucht krijgt je kindje binnen op t moment dat jij rookt. Als dat je nog niet over de streep trekt weet ik t niet...
Ik weet hoe moeilijk het is. Zo vaak geprobeerd te stoppen maar nooit gelukt. Tot ik zwanger was , ging gewoon een knop om en ik wilden echt stoppen. Denk dat daar het verschil in zat bij mij , ik wilden toen ik zwanger was echt stoppen. Eerste week moeilijk maar ging zo goed eigenlijk. Maar ben wel weer begonnen na ik bevallen was dat is ook niet zo slim....
Eens met supersam@je had ook bij de aflevering 4 handen op een buik dat je idd door een rietje ademt denk dat dat wel indruk op je maakt. Zelf na pos test direct gestopt wel poosje nicotine zuigtablet gebruikt misschien helpt dat?
Ik rookte veel, ben gestopt bij de positieve test van de eerste. Ik dacht dat ik gek werd. Maar roken was absoluut geen optie meer. Er MOET echt een knop om waardoor je zelfs niet meer overweegt om een sigaret te pakken of te kopen. En ondanks veel eerdere stoppogingen ben ik nu al bijna 2,5 jaar rookvrij! Niet dat ik zo fantastisch ben, want als ik niet zwanger was geweest was het me echt nooit gestopt. Ik denk dat het goed is om je te verdiepen in eventuele gevolgen voor de baby. Je hebt al een schuldgevoel, anders had je deze vraag niet gesteld hier op het forum. Maar je voelt je niet schuldig genoeg, want je rookt nog. Zo simpel is het. Je wilt stoppen. Heel graag zelfs. Iemand gaf je als tip nu je laatste peuk te roken. Niet doen! Doe je kindje niet nog een sigaret aan. Je laatste peuk heb je gerookt. Hou je sigaretten onder de kraan en gooi ze weg. En dan is je probleem opgelost.... Je rookt niet meer, want je wilt alleen het beste voor je kindje! En probeer dan veel te genieten van andere dingen. Heel veel succes! Heel veel respect voor je als je nu stopt! Laat je weten hoe het gaat?