Ik was altijd een stiekeme meelezer Maar toen ik dit las dacht ik, ik moet reageren. Ik schaam me ook dood dat ik rook, en ik vind mezelf wel zeker egoïstisch. Hoeveel redenen wil ik nog meer hebben om te kunnen stoppen? Ik voel me slecht en zwak. Met diepe schaamte heb ik het verteld aan mijn VK, maar tot mijn verbazing zei ze alleen probeer elke sigaret uit te stellen tot je echt niet meer kan en steek er dan pas een op, Ik merk nu dat ik het stoppen uitstel, maar waarom? Ik wil het niet meer. Ik moet ze gewoon de deur uitsmijten en klaar ermee. Ik kan je geen advies geven, alleen dat we egoïstisch bezig zijn en moeten stoppen. We zullen ons zoveel beter voelen tegenover ons kleintje. En met dat rietje ga ik zeker proberen!
Vertel IEDEREEN in je omgeving dat je gaat stoppen. En dan ze je de peukies uit de snavel mogen slaan, als je er eentje opsteekt. De eerste 4 dagen zijn het ergste, maar prima te doen, als je jezelf maar afleidt. Spreek veel af met niet rokers, ga dingen doen op plekken waar je toch niet mag roken (ga voor mijn part 4 avonden in de bios zitten: geld voor een kaartje heb je al snel verdiend door niet meer te roken!) Het is mij ook gelukt. Het is 4 dagen afkicken, en daarna gewoon een kwestie van geen sigaret meer opsteken. (ja, zo simpel is het.) Succes, je kunt dit hoor!
net zoals de eerste zwangerschappen smaakte het me niet meer, en had er opeens geen trek meer in, geen gedoe met stoppen dus.
Ik rook zelf niet maar mijn vriend rookte wel. Ik heb hem een boekje onder de neus gedrukt waarin staat wat roken (en meeroken) voor invloed heeft op een ongeboren baby. Na het lezen hiervan is hij gestopt met roken. En mijn bedoeling was eigenlijk alleen dat hij niet meer in huis zou roken
Stoppen met roken is echt niet zo moeilijk. Ik heb 18 jaar gerookt en ben gestopt omdat ik kinderen wilde. Mijn moeder rookte altijd tijdens de zwangerschappen. Ik heb 2 zussen met ernstige hartafwijkingen, waarvan 1 is gestorven toen zij 2 jaar was. Zelf ben ik veel te vroeg en veel te klein geboren. Omdat mijn moeder zo nodig moest roken tijdens haar zwangerschappen. De enige tip die ik voor je heb: stop met roken. Klaar! Geef jezelf ene schop onder je komt en gooi die troep de prullenbak in. Ga bij jezelf na of je het jezelf zou kunnen vergeven als je kindje iets mankeert??? Roken tijdens de zwangerschap valt niet goed te praten. Nooit niet.
Ik vind dat sommigen echt té makkelijk zeggen: gewoon niet meer doen. Ik ben zelf net zwanger en ook gestopt met roken, maar makkelijk was en is het zéker niet! Elke keer een gevecht in mijn hoofd. Mijn verslaving die smoesjes bedenkt waardoor ik best een sigaretje kan roken. Gelukkig hou ik het wel vol, maar wil gewoon even zeggen dat het niet altijd heel makkelijk is... Wat mijn helpt is om ipv 'ik ben gestopt' te zeggen: 'ik rook niet meer'. Heel psychologisch, maar het helpt En ik denk natuurlijk aan de gezondheid van mijn kindje!
ik ben 2 maanden voor mijn eerste zwangerschap gestopt en gelukkig nooit meer begonnen en ooo wat vond ik het moeilijk vooral de eerste paar dagen zoek afleiding ga een stukje wandelen, bel iemand op, etc etc ik zou persoonlijk bij elke inhaal denken aan het kindje in mn buik en wat voor schade ik dat zou toedoen dan zou ik dus niet meer kunnen genieten van mijn sigaret als je alles voor je kind overhebt moet je dit ook doen
Hier ook direct gestopt toen ik wist dat ik zwanger was. Niet heel lastig in mijn geval, werd er gewoon heel misselijk van. Daarnaast heb ik altijd wel geweten dat ik gewoon niet zo veel moeite heb met stoppen. Wat ik wel best heftig vind is dat je er zin in blijft houden. Dacht echt dat dit na een paar weken/maanden wel over zou gaan, maar ik blijf er gewoon zin in hebben. Ga borstvoeding geven, dus zal zoiezo een tijd gestopt blijven, maar kan echt niet garanderen dat ik nooit meer terug begin.. Zou er als ik jou was echt hulp bij proberen zoeken. Voor de een is het gewoon niet zo makkelijk als voor de ander.. Heel veel succes! Hoop echt dat het je lukt!
Ook ik vind het moeilijk hoor rookte meer dan een pakkie per dag maar nu ik weet dat ik zwanger ben rook ik niet meer dan 5 peuken en ben afbouwen zodat ik voor volgende week helemaal gestopt ben
wow wat veel tips ik ben vanaf de dag dat ik dit plaatste bezig met stoppen het gaat ook erg goed moet ik zeggen wel paar keer toch de verleiding niet kunnen weerstaan maar ik heb al 2dagen niet gerookt het is inderdaad egoïstisch ik ga zeker weten vol houden het heeft al veel telang geduurd
Goed bezig Patty! Ik vind het sowieso al heel moedig dat je dit topic durft te openen, want er komen altijd wel heftige reacties op zo'n onderwerp. De grootste afhankelijkheid (van nicotine, maar ook van andere verslavende stoffen) duurt meestal maar een dag of drie. Misschien helpt het jou om je gedachten hier aan vast te houden: Na drie dagen wordt het beter. Weet ook dat het aangeleerde gedrag, zoals het opsteken van een sigaret als je gestrest bent of het gevoel dat je iets mist om in je mond of in je handen te hebben, véél langer duurt om af te leren. Je kunt het beter vervangen door iets anders. Zo werd hier het rietje al genoemd. Zorg ook dat je iets in je handen hebt, of dat je bezig blijft. Dat hoeft niet heel druk te zijn, ga desnoods in een stoel zitten en ga iets haken (ik noem maar wat). Of typen. Drink water als je iets aan je mond hebben wil, kauw een kauwgompje, of een keer op een zoethoutstokje (niet te vaak doen tijdens de zwangerschap, is niet goed voor je bloeddruk). En het is niet erg om zo nu en dan trek te hebben in roken, dat hoort nou eenmaal bij het stoppen. Zorg alleen dat je weet waar je de afleiding kan zoeken als de trek te sterk is. Misschien kun je zelfs een vriend(in) vragen of je die mag bellen/appen/spreken als je de drang weer voelt opkomen. Dan heb je tenminste afleiding. Zo lang je er niet een opsteekt, heb jij die ronde geworden en ben je weer een beetje sterker geworden. Heel veel succes met stoppen!! En als het echt niet lukt: Huisarts!
Goed bezig meid!!! Wat mij hielp was je gewoontes/ patronen doorbreken waarbij je normaal een peuk zou opsteken. Koffie ben ik gaan vermijden, want daar smaakte het altijd wel erg lekker bij, ik nam thee daarvoor in de plaats. Dus zoek een andere bezigheid op de momenten dat je normaal gesproken een sigaret zou opsteken. Succes en je kan het!!!
Ik weet hoe ontzettend moeilijk het kan zijn. Ik heb 10 jaar gerookt. Beide zwangerschappen lukte het niet. Maar ik ben nu inmiddels 1.5 jaar gestopt met roken. En ik moet echt zeggen het was ineens zo makkelijk! Ik ben ermee naar de huisarts gegaan de assistente die begeleiden me erin en ik heb de eerste week medicatie gekregen om de drang naar nicotine onder controle te krijgen.. heb dat maar een week gebruikt ipv een maand.. en ben daarna gewoon heel makkelijk gestopt gebleven. Ik sla me zelf voor me kop dat ik het altijd zo moeilijk gevonden heb. Belangrijkste is voor mij geweest dat je een datum gaat prikken voor jezelf. En de dokter bijv dat bijhoud en afspraken met je maakt en dat mensen in je omgeving het weten dat je op die datum stop. Dan kom je er niet zo makkelijk meer mee weg. Want als je dan toch gaat roken na die dag zien mensen dat of ruiken mensen dat en dan voel je je heel laag geloof mij! Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt! Hup morgen de dokter bellen!