Slank blijven tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Angeliique, 27 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angeliique

Angeliique Actief lid

3 apr 2013
    124
    0
    0
    Studeert Media en Entertainment Management
    ZH
    Heey allemaal!

Op dit moment ben ik nog maar 6w2d zwanger, maar mijn buik begint al aardig te groeien. Mijn vriend ziet het ook en vindt het gelukkig mooi, maar ik wil wel graag zo min mogelijk aankomen tijdens de zwangerschap! Uiteraard ga ik geen dieet volgen, maar het lijkt me wel wat om niet te snoepen, gezond te eten en genoeg te bewegen! Ik ben benieuwd wat jullie ervaring hiermee is.

Zelf ben ik 1.72 en woog ik voor mijn zwangerschap 60,5 kilo. Nu is mijn buik al erg opgezet en gaan mijn spijkerbroeken niet meer dicht!! Ben nu 62 kilo terwijl ik niet snoep en gezond eet dus ben benieuwd hoeveel ik aan kom tijdens de zwangerschap!

Hoe zit dat bij jullie?

2. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    #2 Lizzthrasher22, 27 feb 2015
    Laatst bewerkt: 27 feb 2015
    Ikdenk dat dat echt per lichaam heel erg verschillend is en er niet echt een 'regel' voor is wanneer je wel veel aankomt. Ik heb behoorlijk gesnoept tijdens mijn zwangerschap, mijn bmi is 30. Ik ben in de eerste 4 à 5 maanden 3 kilo afgevallen en nu zit ik zo'n 2 kilo boven mijn startgewicht. Wat ik ermee wil zeggen is, ik ben ondanks veel snoepen nog bijna niks aangekomen en misschien kom jij wel heel veel aan ondanks je gezonde eten...
    Ik denk dat je er altijd goed aan doet om gezond te eten, maar ik zou me er nu echt nog niet teveel op focussen. Je kunt namelijk ook best makkelijk aankomen ook al eet je wel gezond. Wacht eerst even af wat je lijf doet. :)

3. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gezond eten is natuurlijk super voor je baby.
    Maar die kilo's komen er in de meeste gevallen toch aan.
    Hier van is ook een groot deel vocht hoor vooral op het laatst.

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik denk niet dat je er maar iets tegen kunt doen. Kilo's kom je toch wel aan, heeft echt geen zin om je daar druk over te maken.

Snap dit nooit zo. Gezond eten, perfect, niet teveel snoepen ... geweldig ... maar aangeven niet te dik te worden :(

5. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn startgewicht was 61 kilo en ben 1.76, dus zat amper een gram vet aan bij mij.
    Ondanks vele spugen tot 16 weken en normaal eten ben ik nu 71 kilo, je hebt hier inderdaad geen invloed op. :)
    Ze zeggen als je normaal eet en niet overdreven ongezond eet dus alles wat je er niet aan hebt gegeten ook het makkelijkst er weer afgaat. We zullen zien. :p

6. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Zelf 1.725

1e zwangerschap startgewicht 57 - + 25 kilo.
    2e zwangerschap gewicht 62 +18 kilo
    3e zwangerschap gewicht 57 + 11 kilo
    4e zwangerschap gewicht 61 +14 kilo
    5e zwangerschap gewicht 63 -1kilo (nu 13+5 weken)

En bij zwangerschap4 alles gegeten echt letterlijk alles. :D

Heb je toevallig ook last van je darmen? Wat je vroege buikje kan verklaren maar zeker ook wat extra gewicht. Ik kon met 7 weken ook mijn broeken niet meer dicht nu. En nu met bijna 14 weken amper nog wat te zien en passen ook mijn broeken weer goed.
    Kwestie van afwachten blijft het :D

7. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Ik weeg normaal tussen de 92 en 95 kg. Dat is niet vreemd voor mijn lengte van 1.94
    Wat ik toch wel erg vond is om over de 100 kg heen te gaan. Uiteindelijk ben ik de vorige keer ongeveer 12 kg aangekomen. En ik heb er niets voor gelaten. Ik at altijd al veel.

Gezond eten is toch wel belangrijk. Je moet jezelf (en je kindje) ook niet te kort doen door teveel op je gewicht te letten om niet te willen aankomen.

8. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Ik denk gewoon gezond eten ; niet voor 2 maar wel ongeveer 300 cal. meer als je normaal nodig hebt (dat is bijv een bakje yoghurt met fruit) Veel groene groentes eten, peulvruchten, noten, ect. Extra gezond eten en niet snoepen.
    En sporten.
    Ik volg zo een programma ; body after baby
    daarin staat precies wat je voor, tijdens en na zwangerschap wel en niet moet eten. En info over sport enzo. Maar er staat ook in dat je aan moet komen en je buik groeit. Vooral zoals jij op gezond gewicht bent dan kun je niet verwachten dat je weinig aankomt. Ik heb zo een berekening gedaan (ik weet ongeveer net zoveel als jou , zelfde lengte ook) en daarin kwam uit dat ik ongeveer 10 kilo zal aankomen tijdens de zwangerschap. Maar dat gewicht ben je ook zo weer kwijt na de bevalling en dan kun je binnen 4 maanden in betere vorm zijn als daarvoor zelfs :)

9. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Met gezond eten kom je een heel eind en eten voor twee is dikke flauwekul. Maar je moet jezelf niet alles ontzeggen, negen maanden duren lang hoor! Ik kwam de eerste maanden snel aan dus ik hield mijn hart vast. Met 20 weken zat er al zo'n 8 kilo bij. Nu ben ik dmv ivf zwanger geworden en door de gebruikte hormonen kun je ook 1 of 2 kilo aankomen. Ik heb me alleen voor de behandeling gewogen, toen woog ik 72. Na de 20 weken begon het aankomen een stuk langzamer te gaan. In twee maanden maar twee kilo erbij. Sindsdien zijn er ook weer twee kilo af. Omdat ik galstenen heb moet ik sinds begin februari vetarm eten en ik heb de hele zwangerschap al weinig trek. In totaal ben ik nu nog maar acht kilo aangekomen, ik weeg nu 80.

10. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Hier met 1.86 een startgewicht van 73, nu ondertussen 12 kg er bij.. Dat terwijl ik minder snoep dan eerst en verder gewoon hetzelfde eet als dat ik altijd deed. Ook heb ik tm 20wk 4 dagen in de week fanatiek gevolleybald (doe ik al me hele leven) en ben altijd topsporter geweest. Dus zoals de meeste al zeggen: al leef en eet je gezond, het is geen garantie voor niet/weinig aankomen.
    Ik hoor wel altijd veel geluiden dat mensen me mooi zwanger vinden, echt alleen bij mn buik zie je het. Dus wat dat betreft ook niet aan het uitdijen ofzo :p

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hangt echt veel af.
    Ik ben bij 1e 20kg aangekomen: 58 startgewicht. Heb intensief tot 15wk gesport en toernooien gespeeld.
    Erna 2mnd later na keizersnede was weer oo de baan en alles kwijt vanzelf zonder te veel iets doen.
    Bleef wel 2 extra kilo aanhouden. Ging 8wk bootcamp ook doen.

Nu ben ik vanaf 4wk gelijk buik vrij groot en snel aangekomen.

Je kan blijven sporten tot bevalling hoor.
    Tot 20wk net zo intensief ala voor zwangerschap en na dat termijn mag je geen sit ups doen bijvoorbeeld etc maar onder begeleiding van personal trainer mag je veel. Ook zwemmen hardlopen fietsen etc

12. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Slank blijven tijdens je zwangerschap kan heel gevaarlijk zijn.

Als je baby te weinig voedingsstoffen binnen krijgt heb je bewezen een hogere kans op een kind met autisme e.d. (zijn onderzoeken naar gedaan). In Amerika heeft deze aandoening zelfs een naam: Pregorexia.

Een ander nadeel van slank willen blijven of diëten is dat je vetweefsel afbreekt. Hier zitten ook veel afvalstoffen in opgeslagen die via de placenta bij je kindje komen het het belasten of zelfs aantasten, dit kan vooral de eerste 3 maanden schadelijk zijn..

Aankomen hoort er nu eenmaal bij. Eten voor 2 hoeft niet en bewust zijn is prima maar zorg dat je niks te kort komt, ook niet in calorieën.
    Het is normaal om 12 kg aan te komen.

13. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Gezond eten is heel erg goed, ook voor de baby. Hoeveel kilo je aan gaat komen verschilt per zwangerschap, ligt aan je genen en soms heb ik het idee dat het ook aan het geslacht van het kindje ligt, maar dit is geen feit. Ik zou me er niet teveel druk om maken, ik heb vrij gezond gegeten en me af en toe flink laten gaan (zak chips etc) en ben toch best veel aangekomen tot nu toe, en niet alleen bij mijn buik. ;) Normaal ben ik vrij slank van mezelf, dus dit is gewoon echt wat de zwangerschap met mij doet. Ik snap dat je je zorgen maakt over je gewicht, maar probeer er niet teveel een issue van te maken, je bent al vrij onzeker door de hormonen tijdens je zwangerschap, en als je je dan ook nog zorgen gaat maken over je gewicht.. Probeer gewoon lekker gezond te eten en voel je vooral niet schuldig als je een keer wel een vreetkick hebt, hoort er allemaal bij. ;)

14. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik let echt nergens op (wel natuurlijk op dingen die niet mogen zoals rood vlees enzo), ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap meer dan 20 kilo aangekomen, maar mijn lichaam heeft die reserves dan ook echt nodig voor de borstvoeding, na minder dan een half jaar zat ik weer in maatje 36, tegen de borstvoeding kon ik echt niet opeten. Nu ben ik 23 weken en ook al 15 kilo aangekomen en dat terwijl ik hg had de eerste helft. Maar ja, ik weet dat ik die reserves nodig heb, het gaat er vanzelf weer af naderhand.
    Ik begrijp eerlijk gezegd niets van vrouwen die niet aan willen komen tijdens de zwangerschap (behalve als ze al te zwaar zijn, dan is het een ander verhaal), je wil toch het beste voor je baby, dat je dan tijdelijk wat dikker bent, zou in mijn ogen niets uit moeten maken.
    Wat andere ook al zeggen, het ligt heel erg aan je lichaam, ik ken ook vrouwen die nauwelijks aankomen ondanks veel eten en snoepen.

15. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Tja, ik kon nog zo veel willen, maar mijn lichaam besliste anders. Ik kreeg extreme zwangerschapsmisselijkheid en overgeven (HG) en ik was al blij dat ik iets kon eten. Wat het was maakte me niet meer uit, als ik er maar niet zieker van werd.

16. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik had me ook voorgenomen zo weinig mogelijk bij te komen en ben nu ruim 25 kg zwaarder helaas.

Bij mij zit het echt in de buik (groot kind en veel vruchtwater) en ook hou ik ontzettend veel vocht vast, is gewoon niet normaal meer :(

Ik heb 2 weken terug nog eens geprobeerd of ik in mijn eigen jeans kwam van voor de zwangerschap en zit nog steeds in mijn maat 40 dus het is niet zo dat ik echt dik ben geworden dus hopelijk ben ik na de zwangerschap die kilo's ook zo weer kwijt.;)

17. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    ik heb er wel op gelet. Nu ben ik van week 6 tot week 18 heel misselijk en spugen geweest en 9 kilo afgevallen. sindsdien heb ik steeds enorme honger, maar ik probeer wel zo gezond mogelijk te eten, en af en toe wat lekkers bij de thee. Ben die 9 kilo weer aangekomen maar meer ook niet.
    Bij min 1e ben ik na de 28 weken niks meer aangekomen dus hoop dat het nu ook zo blijft. Maar er zal in ieder geval geen 10 meer bij komen.

18. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Sorry maar ik snap gewoon echt niet dat mensen dit hopen..
    Je kind verdubbelt nog in gewicht, niet aankomen betekent dat jou reserves dus verbruikt worden met afvalstoffen en zo erbij.
    Uiterlijk belangrijker vinden dan de gezondheid van je kindje, vind ik zo egoïstisch.. (op de vrouwen die er niks aan kunnen doen daar gelaten) sorry maar dat is hoe ik het zie.

19. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    tja ik heb er ook zoveel mogelijk opgelet tijdens deze zwangerschap
    de eerste 20 weken mega misselijk geweest dus bijna niks aangekomen
    maar nu komt het er hard bij aan.
    en ik begin ook erg veel vocht vast te houden je kan nog zoveel willen je lichaam beslist soms anders

20. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Hier maak ik mij dus echt niet druk om. Natuurlijk eet ik niet elke dag een zak chips leeg dat gaat me ook te ver maar als ik ergens trek in heb eet ik dat gewoon hoor. En ik eet elke dag groente en fruit. Ik was in mijn eerste zwangerschap 10.5 kilo aangekomen ik ben 160 en woog voor mijn zwangerschap toen 49 kilo. En dat terwijl ik toen zeker 2 x in de week patat at en 1 x pizza. Ik denk dat dit bij iedereen verschillend is.

Deel Deze Pagina