Binnenkort krijgen wij een schuifpui aan de tuinzijde. En nu is de vraag wat we daar gaan plaatsen qua raambekleding. Aangezien de keuken ook aan die zijde zit vind ik gordijnen niet geschikt. Als het even kan wil ik geen optie waarbij er gaten in het kozijn gemaakt moeten worden. Iemand hier met inspiratie?
Hier wel gordijnen (inbetween). Erg blij mee. In de zomer ook fijn voor de zon. En nu in de winter gezellig gesloten.
Tijdje terug was er een zelfde topic, wellicht dat je daar wat aan hebt: https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/raambekleding-schuifpui.738043/
Hoe bedoel je dat? Dat een bepaalde keuze dan verstandig is? En waar zouden we dan voor moeten kiezen? Ik overweeg een rolluik, omdat ik echt een hekel heb aan inkijk. Dus bijvoorbeeld alleen inbetween zou voor ons onvoldoende zijn.
Dat ik er inderdaad wel raambekleding voor zou hangen, eerste maanden zaten wij zonder, en als het koud was buiten voelde je dat direct aan het raam.
Hier gordijnen, flink dikke gordijnen ook. Nu hebben wij een 20jr oude schuifpui over bijna de hele breedte van de achterkant. Ik vind er echt een pestkou vanaf komen. Door die schuifpui missen we beneden overigens ook een grote radiator, hebben er nu maar 1 beneden (aan de voorkant). Verschil met en zonder gordijnen is echt bizar.
Misschien passen plisségordijnen? Bij ons past het net niet omdat we tripple glas hebben. Ik heb nu inbetween gordijnen waar je niet doorheen kunt kijken, maar waar wel zonlicht door komt. Overdag schuif ik ze opzij. En eigenlijk vind ik dit nu ook wel zo gezellig staan!
De kou ben ik het helemaal mee eens. Wij hadden een glazen uitbouw. Was prachtig maar de pui gaf zoveel kou. Wij moesten er echt wel gordijnen voor en dan nog was het fris. Voor ons nooit meer een glazen pui over de hele breedte
maar dan zou ik alsnog iets binnen doen, anders is het of helemaal dicht, of helemaal open. Ik had in het andere topic ook gereageerd, wij hebben in between gordijnen over de hele breedte
Dan zou ik sowieso iets van gordijnen binnen willen hebben. Ik vind rolluiken zo ongelooflijk lelijk en ongezellig staan vanuit binnen, dus ik zou dan graag gordijnen dicht willen doen.