Even een klein vraagje.... Roan is verkouden en heeft er goed last van. Ik vind het alleen niet genoeg om voor naar de huisarts te gaan. Zal ik een neusspraytje halen bij de drogist?
Ja, kan je doen. Ik ben ook niet zo'n doktersbezoeker. Ik ga ook echt niet voor een verkoudheidje naar de dokter. Pas als ze koorts en alles gaat krijgen, dan trek ik aan de bel. Doen wat jij denkt dat goed is
Hij heeft wel 38.1 ......Maar goed de dokter zal er nu niet meer zijn en ik denk ook niet dat de huisartsenpost hierop zit te wachten. Als hij op schoot zit is hij wel vrolijk. Naja, ik ga in iedergeval een neusspray halen, even kijken of dat werkt.
He vervelend zeg allereerst beterschap!!! Ik ben zelf ook snipverkouden, niks aan maar liever ik dan mijn zoontje. Mijn dokter zou zeggen: zoutoplossing gebruiken en bedje schuin zetten. 38.1 is verhoging en vervelend maar niet dramatisch hoog.
Ik lees even mee... ik zou bellen als je het niet vertrouwt! Mijn dokter zegt altijd als een kindje lusteloos is, niet wil drinken etc, dat zijn echt tekenen om je zorgen te maken. Ik zou zelf wel even bellen, maarja ik ben zelf dan ook wel een beller...
Mij wordt verteld als je kindje 3 dagen boven de 39 graden heeft (als hij hele hoge koorts heeft eerder natuurlijk ) En/of als je kindje lusteloos is en niet wil eten en of drinken.
En als je weet dat je het hele weekend bezorgd zult zijn, moet je gewoon even bellen hoor! Kunnen zij jou geruststellen
Lekker flink sprayen met zoutoplossing zodat de buis van eustachius lekker open blijft. Als je je zorgen maakt moet je natuurlijk altijd bellen!
Mijn dochter is met 6 maanden flink ziek geweest, 3 weken, waarvan ze 2 weken flink koorts heeft gehad en amper at. Maar ze was wel alert etc. In die periode hebben wij een hoop 'geleerd' Dus wij bellen niet zo snel meer. Wel als ze niet alert is. Maar als ze vrolijk speelt, en alleen wat vermoeider is door de koorts, dan proberen wij het zo comfortabel mogelijk te maken door: Zout oplossing Luuf op de borst smeren eventueel Ui onder het bedje En als ze last heeft van de koorts, of het komt boven de 39 s avonds, dan krijgt ze een zetpilletje. Een paar dagen verhoging vind ik op zich ook wel acceptabel, als ze verder maar vrolijk is en redelijk eet en drinkt. Sommige dingen duren gewoon wat langer. Het scheelt wel dat mijn kindje nu wat groter is. Toen ze onder de 6 maanden was, zat ik ook wat sneller bij de huisarts, maar ach, inmiddels een hoop wijzer geworden . Maar ik vind ook: Bellen kan niet zo'n kwaad, gewoon voor advies.
Bedankt voor jullie reacties. Roan ligt nu lekker te slapen, ik heb een neusspray/zoutoplossing gehaald en die werkt al goed. Ook heb ik hem net lekker een zetpilletje gegeven. Ik kan niet echt zeggen dat hij heel ziek is ofzo, hij zit gewoon niet lekker in zijn vel. Hij heeft zijn warme hap helemaal op en net zijn flesje. Ook in bad was hij behoorlijk aan het spetteren, dus wat dat betreft maak ik me nog geen zorgen. Ik hoop wel dat hij snel opknapt, want lekker in zijn vel zit hij ook niet dat merk ik wel. Eerder huilen, niet willen slapen etc. En tja....dit is de eerste keer dat hij "ziek" is, dus dan zijn er ineens weer een heleboel dingen nieuw voor me