Stoppen met bloeddruk medicijnen!!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Ally, 9 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Die 24uurstest heb ik een jaar of zes geleden gehad, daar kwam dus uit dat mijn bloeddruk te hoog was, 201/135 in rust. Ik ga elk half jaar naar de internist en elk jaar moet ik bloed af laten nemen..
    Van mij is wel bekend dat ik een zogenaamde 'witte jassen bloeddruk' heb, dus dan word ie altijd hoger gemeten.

Lexxie, ik heb geen Adhd, maar iets van, wat wel weten ze niet. Ik ben gewoon heel rustig, heb geen uitspattingen of wat dan ook, alleen als ik veel stress heb, ga ik adhd trekken vertonen. Dus dat is het ook niet.

IK eet niet zoutloos, maar natrium arm, deden we eigenlijk al jaren, van wege mijn pa. Of t nou wel of niet wetenschappelijk is bewezen, ik blijf t zo eten..elk beetje helpt toch?

Lexxie, mag ik vragen welke pillen je slikt?

2. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hoor.
    Ik slik zelf nu Aldomet 4 keer per dag 500 mg, Labetalol 3 keer 300 mg en adalat 3 keer 10 mg.
    Best een berg dus...

3. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier ieder jaar een 24 test ... en aan de hand van dat worden mijn medicijnen weer aangepast. Ben sinds vorig jaar de helft minder gaan innemen omdat het zo gezakt was.

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Zo dat is een hoop. Ik neem 1x rasilez 150/12,5 en die werken tot nu toe het beste. Hiervoor had ik ook twee tabletten Aldomet ... tijdens de bevalling en net daarna werkte die het beste.

5. Bri

Bri Niet meer actief

#45 Bri, 11 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 sep 2012
    Als je al op een gezond niveau zit qua zouttinname is er inderdaad niks meer te winnen, en moet je het verder van de pillen hebben. Dat ziekenhuizen er weinig aandacht aan besteden is 'a bloody shame', en daar werken we hard aan om ze er bewuster van te maken. Als het goed is komt er in elk geval een dietiste bij je langs die je helpt om je zoutinname terug te brengen als je weer naar huis gaat (want laten we wel wezen, die paar dagen in het zkh maken niet echt uit). Maar nogmaals: als je zeker weet dat je zo rond de 5-6 gram per dag zit, is daar weinig winst te behalen (maar dit geldt dus niet voor het gros van de Nederlanders).
    Het geldt niet voor iedereen met een hoge bloeddruk, maar ik zou in elk geval eens kijken naar hoeveel zout je eigenlijk binnenkrijgt per dag, voordat je het afdoet als 'dat is niet zinnig'. Veel zout eten is nl op de lange duur gewoon schadelijk voor je nieren, je hart en je bloedvaten, juist bij mensen met een hoge bloeddruk.

Gewoon zout over aardappels en groente is niet het grote gevaar (al is het ook nergens voor nodig, en heel makkelijk af te leren). Maar andere producten zoals soep, pizza, brood, kant-en-klare sauzen en -maaltijden, kruidenmixen en dergelijke zijn ook bij normale hoeveelheden leveranciers van te veel zout.

En ook nogmaals: zoutloos is niet mogelijk en niet goed voor je. Zoutbeperkt is voor veel mensen, zeker die met hoge bloeddruk, nierschade, diabetes en/of overgewicht héél verstandig. En dan heb ik het niet over extreme natriumbeperking, maar beperken tot het niveau dat voor iedereen verstandig is, ongeacht of ze nou hoge bloeddruk hebben of niet.

Ik wil je best verwijzen naar het wetenschappelijk onderzoek dat ondermeer aan het UMCGroningen wordt gedaan naar de schadelijke effecten van zout, of naar internationale onderzoeken. Het is echt een fabeltje dat te veel zout geen kwaad kan voor hoge bloeddruk. En dan gaat het niet om buitensporige hoeveelheden, maar om de hoeveelheid zout die de gemiddelde Nederlander dagelijks binnenkrijgt.

6. danip

danip Niet meer actief

Ik lees hier even mee, want jullie hebben het over 95 onderdruk, en dat heb ik ook. Bij mij is het tijdens de zwangerschap van 120/70 naar 140/100-110 gegaan. Ik had pre eclampsie, en ben daarom ook met 35 weken opgenomen en een paar dagen later ingeleid. Na mijn bevalling daalde mijn bloeddruk netjes naar gemiddeld 120-80. Een paar dagen later schoot het ineens flink omhoog naar 170-95 en dit is zo gebleven tot ik naar huis ging. Bovendruk schommelde tussen de 140-170 en onderdruk tussen 90-100. Van de arts in het zh moest ik medicijnen gaan gebruiken, maar dat zou ik moeten bespreken met mijn eigen huisarts. Dus ik ben naar de huisarts geweest, en daar was mijn bloeddruk toen 140-95 en na 5 minuten stilzitten 130-90 (volgens mij) Nou vond hij dat het niks voorstelde, ik hoefde geen medicijnen en ik hoefde ook niet terug te komen voor controle want "ik was nog jong" En het zit me helemaal niet lekker. Het is toch te hoog? En op zijn minst zou er dan over een poosje nog een keer een controle moeten zijn?

Wat vinden jullie? Valt het echt wel mee, of vinden jullie het ook vreemd?

7. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik weet niet hoe het in NL werkt maar hier in Frankrijk zijn ze erg voorzichtig met hoge bloeddruk. Ik moet/mag iedere zes maanden op controle en dan heb ik daarvoor een 24 uurs test gehad of een hartfilmpje maken. In de tijd dat ik in NL woonde had ik ook ieder jaar een controle maar die was niet zo intensief ...
    Misschien eens met een internist een afspraak maken en je bezorgdheid uiten. Als het goed is kun je ten alle tijden een 24 uurs meting krijgen en dan zie je dus wat je gemiddelde is!

8. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Mijn moeder kreeg toevallig vandaag te horen dat ze ook een te hoge bloeddruk heeft. 248/98
    Ze heeft nergens last van maar ze gaan haar nu wel onderzoeken.
    Ik maak mij gelijk zorgen. Mijn moeder die nooit wat heeft.

9. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Dat is ook het gevaar. Veel mensen hebben nergens last van maar lopen ondertussen dus wel een groot risico.

Deel Deze Pagina