4 kinderen heb ik ermee groot gekregen, en nu..... Nu is over. De laatste 2 weken wilde de jongste steeds minder borstvoeding tot 3 dagen geleden. Vanaf toen niks meer. Hij vind het welletjes zo en eet 3 maaltijden met ons en de tussendoortjes. Na een borstvoedingdperiode van: 9 maanden, 6 maanden, 14 maanden en nu 7 maanden ben ik er toch trots op dat het me 4x gelukt is. 4x zonder moeite, zonder kolven, zonder ontstekingen enz. Gewoon borstvoeding gegeven tot ze zelf ermee stopte. Dus nu is het voor altijd dag dag borstvoeding, we hebben allen van je genoten .
Wauw super, daar mag je zeker trots op zijn! Ik zou er met een zeer voldaan en trots gevoel afscheid van nemen als ik jou was Je gaat het vast ook wel missen lijkt me? Ik heb zo'n gevoel dat ik het over een aantal maanden wel ga missen, vind het zoiets moois die borstvoeding (voor mij is het nu de eerste )
Heel goed gedaan, mag je zeker trots op zijn! En ja, het gevoel is herkenbaar, het speelt hier ook. Ik voed ook mijn laatste en vandaag of morgen komt ook die dag. Ik kijk er niet naar uit, zal het heel erg missen. Anderzijds zal ik dan waarschijnlijk ook wel een gevoel van trots hebben, en 'het is mooi geweest'. We sluiten een heel bijzondere periode af.
Ik zal het inderdaad gaan missen, nooit meer die intieme momentjes dat de kleine groot wordt van mij elke keer dat hij een voeding kreeg. Maar er is een voordeel. Nu heeft mama "haar plicht " gedaan en hoef ik de kleine niet altijd meer mee te nemen en kan ook oma en opa oppassen mocht dat nodig zijn. Want dat vond ik op sommige momenten een nadeel (zoals een week ziekenhuisopname met jongste dochter waar jongste zoon dus mee moest, een feest zonder kinderen waar ik dus voor thuis bleef 'wat ik er natuurlijk voor overhad' enz). Ik heb het in ieder geval met alle liefde gedaan
Knap hoor Ik voed me 4e en laatste kindje mu bijna 18 maanden em ja ooit komt de dag dat jrt zal stoppen Ik vind het heerlijk om te doen Bij de andere heb kk 9. 8,6 maanden gevoed Ben blij nu langer Je hebt het goed gedaan hoor Zie de mijne nog niet stoppen hij trekt tegenwoordig aan mr shirt en dan die die die hajaa
Super hoor! Even nieuwsgierig, maar geef je dan nu flesvoeding erbij? Tot 1 jaar hebben babies melk nodig toch?
Helaas is ook nr 4 een melkweigeraar . Maar hij krijgt zijn zuiver binnen via pap, s'middags en s'avonds volle yoghurt/kwark. Daar doet hij het goed op. Schijnbaar is melk pas lekker nadat ze 2 worden . Tenminste...Zo is dat bij de andere 3 gegaan.
Super gedaan! Ik geef onze jongste van 10 maanden nog bv. Met een jaar wil ik daar mee gaan stoppen. En de kans is groot dat het daarna ook nooit meer is. Best bijzonder hoor. Als ik geef tot hij 1 jaar is heb ik alle kinderen een jaar gegeven. Alleen de oudste 11 maanden. Dan kom ik aan een totaal van 84 maanden bv.
👍🏻 mag je trots op zijn. Aanvulling: Was een reactie aan het schrijven, maar mijn kindje werd wakker. Lijkt mij raar dat het over en nooit meer is. Ik voed de jongste nu nog, maar als dat klaar is is het ook echt klaar.
Herkenbaar: ik heb twee kinderen borstvoeding mogen geven. En ik kijk ook met een tevreden gevoel op een mooie tijd terug. Vooraf had ik nooit verwacht dat ik borstvoeding zou gaan geven en dat het zo belangrijk voor me zou worden. Ben erg blij dat ik dat toch heb gedaan, want ik vond het ook altijd erg fijn om onze kinderen zelf met mijn eigen melk te kunnen voeden.
Iets om trots op te zijn! Al kan ik me voorstellen dat het beetje verdrietig is, zeker omdat je niet zelf de keuze hebt gemaakt (maar je kindje). Ik heb altijd zelf de beslissing genomen om te stoppen (na 10 wkn, 2 jaar en 2 jaar), dat is dan toch wel anders. Maar het was ook vreemd idee dat het nooit meer ... (maar dat had ik bij alles bij de jongste!) Inmiddels lijkt BV al een heel ver grijs verleden, terwijl het eigenlijk nog niet eens 1,5 jaar geleden was dat ik nog gaf ...