Sinds donderdag lukt het kolven niet meer. Er is genoeg melk, borsten zijn zwaar maar het komt er niet uit ik gebruikte steeds al de neusspray maar die heeft opeens geen effect meer. Ook met een keer extra halverwege sprayen. Ik dacht vandaag thuis nog een keer proberen, meer ontspannen, geen tijdsdruk of gedoe van werk, na 20min met moeite 15ml heb dus al neusspray, foto"s, filmpjes van de kleine, ontspannen (voor zover mogelijk met dit baggerresultaat).. Ben zo verdrietig. Mn productie is al 2mnd moeilijk maar had ik net weer redelijk opgekrikt, dat gaat zo natuurlijk helemaal mis. Live drinken gaat wel gewoon goed. Het lijkt of mn lijf te moe is voor het kolven, kan dat? dacht ik bel maandag een lk want ik weet gewoon niet hoe ik het eruit moet krijgen.. Maar tot die tijd: iemand hier mss tips?
Komt je menstruatie op gang? Soms is dat echt een kolf-dooddoener.. En is je neusspray al een tijdje in gebruik? Wellicht is de werkzame stof vervlogen/afgebroken in het flesje? Voor de zekerheid een nieuwe halen? Verder is rust ook altijd heel goed voor je productie. Even slapen en daarna kolven? Verder raken m'n tips ook op... Ik hoop dat het een klein dipje is die gauw weer over is. Succes!
Nee ben net twee weken geleden ongesteld geweest; wel net nu m'n ovulatie merkte ik. Maar dan zou het ook met live voeden een probleem zijn toch? Neusspray is helemaal nieuw... En ik heb vanmiddag speciaal nog een uurtje geslapen en daarna geprobeerd.. en dat was dus die 15ml Ik begrijp niet goed wat het nu kan zijn en wat ik er nog aan kan doen..
Hormonen kunnen invloed hebben. Menstruatie, ovulatie. Maar ook stress en spanning. Probeer het los te laten...toen ik dat eenmaal deed en me niet meer steeds zo druk maakte om mijn productie ging het een stuk beter. Drink je bv thee? Of slik je fenegriek pillen?
Ik doe het om anderen redenen (ivm terugkerende borstontstekingen), maar bij mij stroomt de melk altijd veel makkelijker wanneer ik de borst vooraf door en door warm maak met een kruik (in ieder geval een halfuur). Kan me voorstellen dat het frustrerend is; succes!
Zat ik,ook te denken maar hoe weet je dat? Vanmorgen ging het goed! Nu na halve werkdag en een drol van een lg is,het weer prut.. Het lijkt dus ontspannen/uitgerust zijn.. Maar hoe doe je dat? Ik wil nog lang,niet stoppen maar kolf nu nog geen kwart van wat nodig is..