Stoppen met borstvoeding om weerstand terug te krijgen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Eruanna, 9 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Nou, gelukkig dat je van je gezin kan genieten :).

Misschien kan je het meer in voedsel zoeken? Volle yoghurt, noten, volkorenbrood, olijven, dikke boterhammen met pindakaas.
    Zo lukte het mij om mijn gewicht een beetje op peil te houden.

Ik geef nu nog twee voedingen en kan, helaas, niet meer onbeperkt chocola eten..haha..

Succes hoor!

2. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    #22 Beatissimam, 11 dec 2014
    Laatst bewerkt: 11 dec 2014
    Vitamine D oa.

Flauw hè, maar je had het zelf ook even kunnen googelen natuurlijk!;)

Maar hierbij een link waarin het omschreven staat:

Vitamine D is pro hormoon | Circadian

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik ben bij beide kids tussen de 6 mnd en een jaar váák ziek geweest! Mankeerde echt vanalles wat (van steken in mn hoofd tot zware maagpijn tot buikloop enz) leek ding op ding en hier ook genoeg die zeiden: stoppen! Maar no way.. Wat later ging het eigenlijk vanzelf over. Gestopt ben ik pas met 1,5 jaar, trouwens

4. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Ik denk dat je beslissing prima is.. Zorg goed voor jezelf en je lichaam en niet stoppen met de borstvoeding zolang daar geen acute reden voor is.
    Het wordt al makkelijk gezegd door ha en omgeving, lijkt lekker voor de hand te liggen ofzo.
    Na de geboorte van mijn tweede kind ben ik in het jaar daarna eigenlijk continue ziek, zwaar verkouden, moe geweest. Pikte inderdaad ook alles op, voelde me totaal uitgeput. M'n gewicht was al snel te laag. En gaf geen borstvoeding.
    Mijn. Laatste twee kinderen lang gevoed (en nu nog) en tot nu toe niet bovenmatig vaak ziek oid. Maar zij gaan niet naar peuterspeelzaal of opvang.. dat lijkt wel behoorlijk te helpen (niet dat dat de reden is hoor :) en ik werk niet buitenshuis momenteel, dat scheelt ook

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier heeft het stoppen met borstvoedng zeker geholpen!
    Ik voelde me na 10 maanden echt uitgeleefd en opgeteerd van binnen. Het vergde te veel van mijn lijf. Na het stoppen met borstvoeden kwam ik eindelijk weer terug in m'n lijf en herkende anderen de oude 'merah' weer.
    Ik heb he graag gedaan dat borstvoeden, maar als het bij de jongste weer die kant op zou gaan, dan zal ik zeker eerder (= op tijd) overwegen te stoppen.

6. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.084
    1.073
    113
    Nog even een update: ik hoorde vandaag van de huisarts dat mijn vitamine-D-waarde maar 59 was, dus daar ga ik nu ook wat aan doen (ik slikte al wel standaard dosis, maar nu dus een maand lang extra). Wie weet helpt dat!

Deel Deze Pagina