Hoi Meiden, Ik ben 17 juni bevallen van een super zoete zoon. Ik wilde vanaf dat ik wist dat ik zwanger was borstvoeding geven. Rio is 11 weken te vroeg geboren en ik ben dus gaan kolven, heb alle hulpmiddelen gebruikt om volledige bv te kunnen geven (neus spray, domperidon). Ik had gehoopt om naar huis te gaan met 1 of 2 volledige voedingen uit de borst, om die dan na een tijdje uit te breiden naar volledige bv. Helaas is dit niet gelukt en nu is Rio thuis en zie ik er onwijs tegenop om thuis te gaan stoeien met bv, zeker omdat ik dan niet weet of hij genoeg krijgt en omdat hij na het proberen te moe is voor de fles. Ik merk dat het kolven me vandaag tegen ging staan omdat ik eerst hem aan het voeden ben en daarna weer naar boven moet om te kolven. Ik wil ermee stoppen, maar voel me gelijk alweer schuldig bij de gedachte. Geven jullie bv? zo nee na hoeveel tijd zijn jullie gestopt. En hoe hebben jullie de bv afgebouwd? En wat voor een kv gebruiken jullie. xxx Sara
Hmz ik ken het. Britt snapte het totaal niet. Het kolven en dan nog is flesje geven gaf me nachtmerries. Dus heb ik met pijn in m'n hart na 2 maanden besloten om te stoppen. Je moet ook aan jezelf denken.. ik heb veel gepraat met m'n man en ouders.. want wilde het eigenlijk wel doen maar geestelijk zou ik het niet trekken en dat zagen hun. Toen dacht ik bij mezelf ze heeft toch 2 maanden gehad en voelde ik me eigenlijk best trots dat ik dat toch gedaan en gegeven heb. Afbouwen had ik via ziekenhuis gedaan.. die hadden een lijstje. Miss kan je het aan het CB vragen. Ik gebruik extra care van kruidvat.
hier ook kruidvat en is prima. heb met veel moeite 5 mnd bv gegeven met de kolf. aan d eborst is nooit gelukt. maar het is erg vermoeiend, dus als het niet meer gaat dan niet. afbouwen met kolven deed ik door steeds minder te kolven de tijd ertussen langer te maken. je bv loopt zo vanzelf terug. wel leegkolven anders kan je ontstekingen krijgen
hier ook 'maar' 5 weken borstvoeding (gekolfd) gegeven. daarna was het letterlijk en figuurlijk en lichamelijk en geestelijk op. Ik heb 8 jaar geleden een borstverkleining gehad, dus het was maar de vraag of het ging lukken. Het lukte dus wel, maar het was vaak te weinig. Door alle vermoeidheid en spanning werd het steeds minder. Op het laatst moest ik 4 keer kolven voor een voeding van 60cc... Toen ben ik (cold turkey, want ik had geen kraamzorg of niemand die me dit vertelde) gestopt. Ik voelde me ook schuldig, want ik dacht: misschien had ik het langer moeten proberen/volhouden en misschien was het dan wel weer meer geworden, maar het ging gewoon niet meer. Zeker toen Thomas net thuis was.. Maar mijn tepels had ik helemaal stuk gekolfd (omdat ik hem perse zo veel mogelijk weerstand wilde geven), dus het ging echt niet meer. Dus je weet zelf wel wanneer je je grens hebt bereikt en probeer je niet schuldig te voelen. De eerste periode schijnt het belangsrijkst te zijn en dat heb je hem al kunnen geven! Ik gebruik Nutrilon.
heey Ik had eigenlijk precies hetzelfde, mijn zoontje is 6 weken en een dag te vroeg geboren en kon ook nooit een volledige voeding uit de borst drinken. Ruim 4 weken lang gekolfd om de 3 uur ofzo en dan nog hem uit de borst laten drinken iedere keer en dan nog een fles erbij. Dat is een enorm gedoe en amper te doen, ik was 24 uur bezig en was ook erg uitputtend. Ben toen met kolven gestopt, want dat zag ik niet meer zitten en dan maar kijken hoe het ging. Maar de kleine dronk nog steeds geen volledige voeding uit de borst en dus toen fv erbij. Toen werd hij ook nog verkouden en wilde helemaal niet meer uit de borst drinken. Het werd steeds meer een gevecht! En hij kreeg ook nogeens heel erg krampjes en als je dus bv en fv geeft maakt dat het nog erger. Dus nu ben ik sinds een paar dagen gestopt met bv, want het ging echt niet meer. Moet zeggen dat ik erg blij ben nu ik een keuze heb gemaakt en het erg goed gaat ook. Was duidelijk de juiste keuze! xx
Sam is 10 weken te vroeg geboren en ook met haar is het nooit gelukt om haar aan de borst te krijgen. Ik heb uiteindelijk 5,5 maanden gekolfd, en had het toch ook wel gehad. Maar ik vond het super moeilijk om te stoppen. Ook ik heb neusspray en domperidon gebruikt, dit omdat ik daarvoor ook niet zo heel veel kolfopbrengst had. Ik kolfde overigens wel gewoon beneden dus dat scheelde. Ik heb het na een paar weken ook opgegeven om haar aan de borst te krijgen, dus ik kolfde echt alleen maar. Nu bij Fay is het weer niet gelukt om haar aan de borst te krijgen, maar ik had er geen behoefte aan om weer te gaan kolven.