Stoppen met borstvoeding, wat nu geven?

Discussie in 'Voeding' gestart door oktober91, 22 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Hoi allemaal,

Mijn dochtertje is bijna 11 maanden en ik wil stoppen met de borstvoeding. Ze krijgt alleen 's morgens en 's avonds nog. Maar ik heb nauwelijks nog voeding dus lijkt me voor haar beter om helemaal te stoppen. Maar wat kan ik haar nu het beste geven? 's Morgens bambix pap dacht ik, maar moet het dan persé met opvolgmelk of kan het ook wel met gewone melk al? En wat geven jullie 's avonds voor het slapengaan?
    Ik hoor graag tips en ervaringen!

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Bambix kun je met gewone koemelk maken. Dat is geen probleem. En voor het slapengaan een flesje/bekertje melk.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Inderdaad, ik zou ook overstappen op gewone koemelk nu. Tenzij ze nog erg slecht van de bijvoeding eet en de voedingsstoffen uit flesvoeding nog nodig heeft.

4. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Bedankt! Ze eet verder erg goed. Als ik dan 's morgens bambix met melk geef is dat een volledige voeding neem ik aan of kan ze dan ook nog een broodje eten? En dat geef je gewoon als pap, met een lepeltje, of met de fles? En dan 's avonds gewone melk? Ik hoef voorlopig niet naar t CB dus weet even niet waar ik het verder kan vragen.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je hoeft helemaal geen pap te geven he. Je kan ook gewoon een boterham geven en melk erbij.

6. LoPi

LoPi Bekend lid

7 mrt 2012
    520
    278
    63
    Vrouw
    omgeving Deventer
    Ik ben ook rond de elf maanden gestopt met bv. Sindsdien krijgt bas karnemelk (uit een bekertje) bij de broodmaaltijden en s avonds yoghurt of kwark toe. Dus geen pap of opvolgmelk gebruikt.

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Bordje pap is een volwaardig ontbijt. Hier eet ze 's ochtends pap en als lunch 2 boterhammen.

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Je ontbijt bestaat uit, of een bord pap of een boterham met een beker/fles melk ;) Pap en brood is een beetje dubbelop.
    Hier krijgt mijn zoontje gewoon een boterham, hij lust absoluut geen pap :p

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ook als er nog maar weinig melk uit je borsten komt hoef je niet te stoppen als je dat niet wilt. Je kind kan ook gewoon voor de gezelligheid bij je aan de borst. En het voordeel is dat je kind dat wel elke dag nog een enorme stoot antistoffen van je krijgt. Want omdat je productie nu zo laag is maken je borsten afbouwmelk, dat is melk met een heel hoge concentratie aan beschermende en afweerstoffen. Ook een paar slokken per dag zijn nog heel belangrijk voor je kind!

Deel Deze Pagina