2e hands kolf

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Sannehai, 25 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

Hoi hoi

even een vraagje,

Na wat opstart problemen na de geboorte, geef ik feli nu borstvoeding die ik afkolf in een flesje, dit gaat allemaal redelijk goed.

Maar eerst had ik dus een huurkolf van medela en daarbij wel eigen opzet stukken slangetjes e.d.

Nu had ik dus via internet een 2ehands kolf, de mini elektric plus gekocht, samen opgezocht met mijn kraamverzorgster, omdat die opzet stukken die ik dan al had, daar dan ook weer op zouden kunnen.. handig dachten wij zo, en ik wou ook niet bezig blijven met die huurkolf, want dat gaat ook wel kosten op dn duur!

Maar nu heb ik dus spruw gekregen, en daarna ook mijn dochtertje, ik wist eigenlijk niet waardoor we het gekregen zouden kunnen hebben, maar nu lees ik bij het topci borstvoeden

dat dus algemeen bekend is dat bij de mini electric plus medele borskolf, melk in het motertje kan komen, dus melk van die andere vrouw, en dat ik daardoor dus misschien wel aan die spruw kom

en dat ik daar door ook nog allemaal andere enge ziekte's kan krijgen!

Nou dat wist ik dus echt niet, anders had ik dat ding zowiso nooit gekocht natuurlijk!

Maar wat moet ik nou!? want hiermee doorblijven kolven lijkt me ook niet al te best ivm ziekte's en spruw enzo,

maar nu Weer een huurkolf te nemen lijkt me ook weer niets!

en een nieuwe kolf kopen lijkt me weer erg duur!

Dus wat moet ik nou, aan de borst wil ze echt niet drinken dat hebben we in het begin al uitgebreid geprobeerd met van alles en nog wat, dus dat word het ook niet..

is het nou gewoon of veel geld uit geven aan een eigen gekochte kolf, of een huurkolf... of stoppen met borstvoeding geven?!

ik hoop dat je misschien goede raad voor me hebt :)

groetjes!

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Allereerst excuses voor het late antwoord. Door een griepje en de Sint toestanden is de boel hier op het forum aardig blijven liggen.
    Wat naar zeg dat jullie nu beide met spruw zitten.

Het kan komen door de kolf maar het hoeft zeker niet. Iedereen heeft die candida in zijn darmen en wanneer de weerstand verminderd is kan een besmetting voorkomen. Wanneer je net bevallen bent en BV geeft heb je de ideale situatie. Verminderde weerstand, lekkere warme zoete melk. Wat wil je als gist nu nog meer?

Soms zijn er redenen waardoor een spruwinfectie sneller toeslaat. Bijvoorbeeld wanneer je eerder zelf een antibiotica kuur hebt gehad of als je in het verleden al bekend was met schimmelinfecties. Ook mensen met diabetes hebben vaker last van dergelijke infecties.

Je kan een Medela verkooppunt in de buurt zoeken en vragen of ze je kolf kunnen doorspoelen met alcohol.
    Als je fulltime kolft dan wil ik je wel de overweging meegeven om te bekijken wat je wilt. De Medela mini electric is een leuke kolf voor persoonlijk gebruik. Voor als je af en toe een voeding moet kolven ben je daar mooi mee geholpen. Enkele dagen werken bijvoorbeeld.
    De motor is vrij klein en heeft een beperkte levensduur, wat inhoudt dat het aantal draaiuren van de motor beperkt is. 1 of 2 kindjes haalt hij wel maar dat is wel afhankelijk van hoe intensief hij is gebruikt.
    Zeker bij een 2de hands kolf weet je niet hoe die voor jou is gebruikt en kan het zomaar zijn dat hij er ineens mee ophoudt.

Er is bekend dat een enkelzijdige kolf op termijn minder melkproductie oplevert. Een dubbele kolf zorgt voor een hogere productie en levert tijdwinst op. Met 10-15 minuten ben je klaar met kolven. tegen ruim een half uur met de ME.
    Van Ameda heb je leuke dubbele kolven voor vergelijkbare prijs. Ik zou niet persee kijken naar waar de borstschilden op passen want dat is op de hele kolf niet het geld. Als je een nieuwe kolf koopt kan je die niet eens aanschaffen zonder borstschild.......

Maar goed, deze info terzijde.

Ik hoop dat je nog lang voor je kindje kan kolven en dat je toch nog wat aan de info hebt gehad.

Succes

Ilse

Deel Deze Pagina