's nachts wakker maken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door dds, 25 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hallo,

Julia (8 weken) begint door te slapen. Na haar voeding van 22.30 uur komt ze niet meer. Ik heb haar nu 4 nachten wakker gemaakt om te voeden. Ook omdat mijn borsten dan echt op springen staan. Vannacht heb ik haar laten slapen en heb ik gekolfd.
    Zelf wil ik dit eigenlijk niet, maar ik ben bang dat mijn melkproductie terugloopt.

Als ik haar laat doorslapen en niet kolf, blijft mijn melkproductie nog optimaal?

2. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hoi,

Ik zou het gaan uitproberen. Een nachtje doorslapen is voor jou ook wel fijn. Mijn meiske ging ook vrij snel doorslapen en ik heb nooit gekolfd 's nachts, was en ben eigenlijk wel heel blij dat ik ook mag doorslapen. Mijn melkproductie blijft gelukkig wel goed :).
    Als je merkt dat je productie achteruit gaat als je er meer tijd tussen laat dan is het vaak snel weer terug op gang als je 's nachts weer gaat voeden of kolven.

3. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Zou je kindje ook niet wakker maken hoor. Juist fijn dat ze doorslaapt!! Je borsten moeten er ook even aan wennen dat ze 'snachts op een lager pitje kunnen ;). Mijn zoontje ging heel vroeg doorslapen (5 weken), en heb nooit problemen met productie gehad.
    Probeer het gewoon. Heerlijk, die nachten doorslapen, ook voor jezelf (is ook goed voor je productie!!)

4. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    je zou het kunnen proberen om zelf ook door te slapen, maar als je zelf echt flink stuwing hebt, is het verstandiger om even de ergste spanning eraf te kolven, je hoeft ze natuurlijk niet helemaal leeg te kolven, want dan blijft je lichaam denken dat het 's nachts nog melk moet aanmaken. Als je steeds iets minder afkolft, kan je uiteindelijk zelf ook weer doorslapen!
    Maar wat heerlijk dat je meisje al gaat doorslapen! ik hoop dat onze tweede dat ook iets eerder bedenkt dan de eerste (tot 7,5 maand nachtvoedingen gehad...)

Succes ermee!

Deel Deze Pagina