stoppen met borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door senseemillia, 4 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Beste Ilja,

Mijn dochtertje is nu bijna twee weken. Met enige 'tegenzin' ben ik met borstvoeding begonnen in het ziekenhuis. Eerst lukte het niet maar met kolven is de borstvoeding toch op gang gekomen.
    Mijn punt is nu echter dat het borstvoeden me toch tegenstaat. Niet om mijn dochter te voeden, maar echt alles er omheen. Ik ben blij dat ik na een wat moeizame zwangerschap nu wat meer kan en voel me zo beperkt door de Bv. Dit vooral omdat mijn dochter vaak om de twee uur komt en de voedingen vaak toch bijna drie kwartier duren.
    Ik geef per voeding vaak maar één borst omdat ze halverwege de borst in slaap valt.
    Na toch wat tranen te hebben gelaten heb ik besloten dat het niet goed is dat het borstvoeden mij zo tegenstaat. Dit is voor mijn dochter ook geen fijn gevoel.
    Ik heb dan ook besloten te stoppen met de bv.

Nu echter weet ik niet goed hoe ik dit kan aanpakken. Ik heb een soort afbouwschema van frisio (eerst eendaags een voeding vervangen en zo gaandeweg uitbreiden). Maar ik weet niet goed wat kan ik nu verwachten? En hoe moet ik bij het vervangen van een voeding door de fles omgaan met de vitamine k?

Als je adviezen hebt over het afbouwen van de bv dan heel erg graag.
    Alvast bedankt.

Liefs Senseemillia

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi

Over het afbouwen van de voeding verwijs ik je naar meerdere onderwerpen onder dit topic. Heb hier al meerdere keren uitleg over gegeven.

Wat betreft de vit. K: een richtlijn is vanaf 500cc flesvoeding vit K stop, tussen de 300 en 500cc 2 a 3 druppels en minder dan 300cc 5 druppels.
    Dit natuurlijk afhankelijk van de dosering die je gebruikt. Vanaf de leeftijd 3 maanden is er geen vit.K meer extra nodig.

Ilja

3. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Bedankt voor de info!
    Groeten Senseemillia

Deel Deze Pagina