lastig, vast voedsel ipv bv?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door bunchy, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    516
    113
    zoontje is bijna 8 maanden.
    op kdv krijgt hij om 1530 nog 180 ml bv/melk
    om 1730 komt hij thuis en wil hij graag aan de borst.
    deze ben ik echter aan het afbouwen (aangeraden wordt voeding 4 bij 5 voedingen). Om 20u krijgt hij laatste bv
    en tussendoor nog warm eten...
    kan ik als een dolle om 1730 warm eten geven of zou hij hier niet genoeg aan hebben, dan zou hij nl maar 4 x bv nog krijgen op een dag.. als ik een flesje geef bij thuiskomst drinkt hij misschien zoveel dat hij geen warm eten meer wil om 1830.
    hoe zouden jullie dit aanpakken?

2. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    516
    113
    o en kan ik ook een bv vervangen door diksap, whatever dat is?

ik wil het liefst zo min mogelijk aan de FV, vind dat toch drie keer niks in vergelijking met bv... haha! gelukkig heb ik nog een voorraadje in diepvreis dus de 9 maanden volledige bv gaan we denk ik wel redden..

3. adi

adi Niet meer actief

Ik geef zelf geen bv, maar ik zou persoonlijk de voeding van 15.30 vervangen door iets anders, dus die als eerste laten vallen.

Zo te horen is 17.30 een hele lastige tijdstip en dan zit je niet te wachten op een overstuur kind dat alleen maar de borst wil en ook nog enorme honger heeft, en jij nog moet koken enz.
    Als hij om 15.30 bijv een bakje yoghurt krijgt en een crackertje, kan hij na thuiskomst nog even aan de borst, daarna kun je koken en hij eten en heb je wat meer ademruimte.

Op thuisdagen kun je het misschien omdraaien, zodat hij wel langzaam leert om eerst zijn avondeten te krijgen en daarna borst.
    (dus dat je op die dagen om 15.30 de borst geeft en vóór het avondeten niet).

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wie heeft je verteld dat je een voeding MOET laten vallen? Dat hoeft helemaal niet: je bent druk doende het vast voedsel op te bouwen en dat mag gewoon rustig aan. Als jouw zoontje na een dag KDV om half 6 geen warm eten wil, kun je hem daarna rustig de borst aanbieden.
    Wachten tot 18.30 met warm eten, zou ik niet doen: hem gewoon apart laten eten, en daarna de borst gewoon lekker aanbieden, dan stapt je kind vanzelf wel over naar meer vast voedsel ;)

5. raspberry

O, en nog even een toevoeging: je kind heeft tot zijn eerste jaar 500 cc zuivel nodig: dan kan op dit moment BV zijn, yoghurt en als je geen allergieen in de familie hebt, ook verdunde koemelk.
    Diksap mag je ook prima aanbieden, als je kind maar (ongeveer) aan die 500 cc zuivel komt dan verder.

6. Alita

Alita Niet meer actief

Jeetje hier krijgt ze met 7 maanden nog maar 2,5 bv...

Ik vindt de bijvoeding nu ook belangrijk...ik geef nu
    8uur bv
    11uur fruit
    13uur boterham en bv erna
    17uur warm eten
    19 bv

Ik zou die bv om 15:30 persoonlijk niet meer geven....

7. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    516
    113
    hmm dat is nu beetje laat want ik ben al 3 dg bezig met afbouwen van de voeding van 1730!
    Ok, dus toch bij thuiskomst hem vast voedsel geven... en bij nog meer honger de borst luidt jullie devies??

ga ik dat vandaag proberen in de hoop dat hij niet overstuur raakt.. hele erge honger kan hij natuurlijk ook niet hebben want om 1530 nog gedronken. laatste twee dagen vond hij flesje prima

8. Alita

Alita Niet meer actief

ja maar om 15:30 nog bv en dan weer warm eten en dan weer om 20 uur? Ik vindt het vrij snel op elkaar allemaal?

9. adi

adi Niet meer actief

Met BV toch niet (heb ik altijd begrepen)?

Mijn neefje krijgt nog steeds de borst na elke vaste voeding (dus 3 maaltijden, en 2 tussendoortjes) + daarbuiten nog enorm vaak, en hij is al 14 maanden.

10. Alita

Alita Niet meer actief

Wat bedoel je dat je er niet dik van wordt?
    Ik had het meer over dat het kind zo vol zit lijkt mij....
    Des te ouder des te meer tijd er tussen de bv zit en ook krijg je steeds minder..is toch ook zo met de fles?

En of je na het eten nog wat bv geeft of wat anders te drinken is natuurlijk een keuze...ik geef alleen bij ded boterham wat bv de rest krijgt ze dixap;)

11. raspberry

@bunchy: maakt toch niet uit dat je al 3 dagen niet hebt gegeven? Dat loopt echt niet zo snel terug en is zo weer op peil hoor...
    Gewoon dus om 17.30 warm eten en als hij daar te moe voor is, gewoon BV aanbieden. Als hij niet genoeg heeft aan zijn bordje warm eten, dan zou ik persoonlijk nog wat warm eten erbij geven, (dus gewoon zorgen dat je genoeg hebt ;)). En dan kan hij idd rond 20.00, of wanneer hij ook maar op bed gaat, nog een keertje BV als toetje en dan lekker de nacht in :)

@Cindy: krijgt je dochter wel genoeg zuivel dan, als je ipv BV diksap aanbiedt? Want tot het jaar hebben ze ongeveer 500 cc nodig he?

12. raspberry

@TS: diksap kun je idd prima aanbieden, maar geef daarvan niet teveel. Een klein flesje 's ochtends en een kleintje 's middags is al meer dan voldoende extra suikers weer!

13. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    516
    113
    meneertje vond het prima om om 1745 groente en aardappels te eten.. hij at ong 100 ml en daarna nog 20 ml yoghurt denk ik!
    Een uurtje later om 19u al wilde hij al zijn laatste voeding maar dat lijkt me geen punt (hopelijk komt hij niet morgen een uur eerder...)

14. fafje

fafje Niet meer actief

mijn zoontje kon altijd hoe snel na het eten ook BV drinken, kon gewoon altijd...

maar in het begin vand e bijvoeidng is ook wel es voorgekomen, dat hij zo moe wa.s..geen warm eten maar gewoon melkvoeding alleen en direct naar bed....die ene dag...vond ik niks uit maken..

maar jouw voeding van 1730u is toch een soort mamahonger voeding?...dus drinkt ie dara ehct een hele voeding??
    Anders als je dat hebt afgebouw, zal het ehct niet erg zijn hoor, is ehct zo weer opgekrikt, je geeft toch voor de rest nog genoeg

15. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    516
    113
    ja maar kennelijk niet echt mamahonger want hij kan prima zonder... alhoewel hij wel eerder honger weer kreeg dan normala gesproken!
    en waarom zou ik er weer aan beginnen?
    nu kan ik volgende week de voeding van 11u gaan afbouwen...
    ik merk dat ik er steeds meer aan toe ben want hij is zo snel afgeleid dus voeding duurt zo lang en al een paar keer flink gebeten..

16. fafje

fafje Niet meer actief

ohh oke nee, dan laat je het zo...als het goed gaat, kan je gewoon verder gaan...

hier nog steeds zo afgeleid dirnken hoor, die fles vliegt alle kanten op! behalve bij de avondvoeding

Deel Deze Pagina