Hallo Teddy, Ik leg mijn verhaal zowel bij jou als bij de voedingsdeskundige neer, omdat ik niet goed weet bij wie ik moet wezen. Ik heb al ooit eerder een vraag gesteld omdat de borstvoedingen zolang duurde. Ik ben toen bij de lactatiekundige geweest. En na advies was het voeden minder pijnlijk. Onze dochter is momenteel 8 wk + 3 dg en woog afgelopen dinsdag 3910 gram. Ze is dysmatuur geboren en heeft moeite (gehad) met het drinken aan de borst. Ik gebruik daarom nu een tepelhoedje. Omdat ze niet tevreden is met de borstvoeding (ze drinkt de borst niet soepel, hij blijft hard) zijn we ook flesvoeding bij gaan geven. We geven voeding op verzoek. Het schema was gisteren/vandaag: 7.15 bv 9.00 fles (?) 12.30 fles (?) 15.30 bv 19.30 fles (65 ml) 22.30 fles (95 ml) 23.15 bv 0.30 bv 1.30 fles (60 ml) 8.00 bv 9.00 fles (70 ml) 12.15 fles (70 ml) ('t is nu 16.10 en ze slaapt nog op deze hoeveelheid) Ik weet niet goed wat ik hiermee moet, want ze valt steeds erg snel in slaap. Een groter speentje zou ik kunnen gebruiken, maar aangezien ze bij deze speen al mondjes terug geeft en soms zelfs een hele golf lijkt me dat ook niet helemaal slim. Ze heeft ook best veel last van krampjes zeker vanaf een uur of 16, maar omdat ze nu rond de krampjespiek zit kijken we het in overleg met het cb nog even aan. Mocht dit niet minder worden stappen we over op een andere flesvoeding. Wat is jullie mening hierover en hoe kan ik ervoor zorgen dat ze haar flessen wel goed leeg gaat drinken. Is het slimmer om de bv af te kolven en haar alleen maar flesvoeding te gaan geven? Alvast bedankt.
Hoi, Lastige vraag die je stelt. Kolf jij je borsten nog leeg na een voeding met een tepelhoedje? Zo nee, dan direct daarmee starten. Als jij flesvoeding geeft, kolf je dan? Zo nee, dan direct daarmee starten. Het gewicht wat je noemt zegt me niks als ik de andere gewichten niet ken. Ik wil graag het verloop van de gewichten weten. Als je voeding op verzoek geeft betekent dat ook dat ze haar flessen niet leeg hoeft te drinken. Vol is vol Ik ben geen voorstander van alles afkolven en alles per fles te geven. Rechtstreeks aan de borst verdient hoe dan ook de voorkeur.
Qua gewicht komt ze goed aan. Ze blijft haar lijntje volgen ook al is het de -2 lijn. Gisteren zijn we het helemaal anders gaan doen. Ik kolf nu 2x per dag mijn borsten leeg. Er zit dan max 120 ml in (hoeveelheid van 2 borsten) ze krijgt dus 2x per dag een fles borstvoeding. De overige keren drinkt ze nu wel haar flessen leeg en is ze veel rustiger. Er zit 3-4 uur tussen de dagvoedingen. 'S nachts slaapt ze 6-7 uur achter elkaar door.