Stoppen met borstvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door jolanda1976, 27 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Hoi,

Ik wil gaan stoppen met de borstvoeding.Nu weet ik wel dat je beter kunt gaan afbouwen,maar wilde eigenlijk weten of er iemand is onder jullie die gelijk gestopt is zonder af te bouwen en of je daar ook last van hebt gehad.Ik geef nu al de avondvoeding de fles en heel soms tussendoor een keer een fles nutrilon.Heb zelf het gevoel dat het een beetje terugloopt omdat ze vaak onrusitg is aan de borst en heel hard aan de tepel trekt :( Want ik wil als ik straks weer aan werk ga helemaal over zijn op de fles.

Gr Jolanda

2. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Ik ben bij serjenka op vrij korte tijd gestopt. Ik ben onmiddelijk overgegaan op de fles. Ik legde haar niet meer aan, maar wanneer ik stuwing had, kolfde ik net genoeg af, tot de stuwing weg was. Dit heeft een grote week geduurd.

3. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik heb ook niet volgens de regeltjes afgebouwd.
    Heb alleen afgekolfd wanneer de stuwing heel erg werd, maar dan net genoeg dat de druk er weer af was.
    En de stuwing wegmasseren onder de douche...helpt ook.

4. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik ben ook van het een op het andere moment gestopt. Ik heb ook niet meer hoeven kolven, ik heb 1 keer de ergste druk onder de douche weg gemasseerd. Ik heb ongeveer anderhalve week last gehad van stuwing en toen was het over. Je kunt het beste een stevige bh dragen, scheelt ook al behoorlijk!

En dat terwijl ik een grote productie had.

5. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Thanx voor jullie reacties.Ik zat er ook aan te denken om gelijk te stoppen,want word er nu beetje onzeker van omdat ze steeds zo onrustig is erna.Terwijl ze tog wel elke week ruim 200 gram tot nu toe is aangekomen.WIl zowieso de ochtend nog wel blijven geven,dan hoef ik het ook niet helemaal te missen ;)

Gr.Jolanda

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik heb elke dag ongeveer 1 of 2 voedingen afgebouwd. De ochtendvoeding als laatste omdat ik na een nacht slapen de meeste stuwing had.
    En idd bij teveel stuwing de druk eraf gekolfd.

7. safian78

safian78 Actief lid

26 jan 2006
    428
    0
    0
    Jammer dat je gaat stoppen om je onzekerheid, als je kindje goed groeit en genoeg plasluiers heeft is er geen reden omonzeker te zijn hoor! Dat zij onrustig is na het drinken kan komen omdat er misschien een flinke boer dwars zit, maar dat zou voor mij geen reden zijn om te stoppen. Maar goed, iedereen is anders!
    Succes!

8. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Als je nu al gaat afbouwen kun je niet lang die ochtendvoeding blijven geven. Daar is je lichaam nog niet op ingesteld. Het zal dan snel een aflopende zaak zijn. De melk zal dan enorm snel terug gaan lopen!

Dit even ter overweging, ik probeer je niet om te praten maar als je het niet wist is het goed om mee te nemen in je beslissing!

9. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    mijn kraam hulp vertelde dat het nu weer nieuw is om idd. NIET af te bouwen
    gewoon stoppen borsten op[ binden( bh hogste stand)
    en alleen als je borsten pijn doen even afkolven.

wil zelf nu ook gaan stoppen maar denk er aan om het in grote stappen af te bouwen.
    succes

groetjes susanne

10. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    ik heb ook niet afgebouwd.ik had niets meer na 4 wkn bv gegeven.....heb 1 week borst en fles gegeven, dus bij 1 voeding zowel bv als kv, en daarna gelijk alleen maar kv heb de dere dag alleen wat gevoeld van met borsten maar de douche erop was genoeg en nergens last van...heb ze wel de eerste 3 wkn elke morgen onder de douch gecontroleerd op harde plekken en die evt weggemaseerd....

het is jammer dat ik het niet langer kon geven maar ik denk maar zo hij heeft het gehad beter iets dan niets...en toen ik was overgestapt had ik na 1 week een heel tevreden teun in me armen, daarvoor was hij huilerig.....

suc6

11. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    waarom wil iedereen zo snel stoppen dan? ik lees hier na 2 weken, 3 weken, 4 weken?
    Het is even doorzetten, het borstvoeding geven, maar zolang je geen borstsontstekingen hebt is er toch helemaal geen probleem om bv te blijven geven?

12. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    wel als je niet voldoende voedingstoffen in je bv hebt en je beeb alleen maar schreeuwt van de honger en hij ligt al een uur te drinken en hij na een half uur weer komt omdat hij nog niet genoeg heeft......ik heb 4 weken doorgezet en ben daarna overgegaan, ook met pijn in me hart maar het ging echt niet meer...niet voor de beeb als voor mij......dus soms is het niet zo makkelijk om te zeggen ff doorzetten

13. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik ben ook abrupt gestopt, zonder tussendoor te kolven. Dan is het 1 a 2 dagen ongemakkelijk, maar heb je er voor de rest geen last van.

14. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ik wil niet belerend over komen hoor, maar de kans dat je bv echt te weinig voeding bevat is vrij klein.
    Het had net zo goed een reactie op iets wat je zelf hebt gegeten kunnen zijn of misschien doordat je ook bijvoedde met de fles dat dat ook verschil maakt....

ieder voor zich moet weten hoe ze voeden hoor, maar als ik dan lees na een klein aantal weken te stoppen, dan denk ik sjee, dan heb je al die ellende voor niks opgestart, terwijl (meestal) evne doorzetten en je hebt dan ook het gemak er eens van. Vooral als je later weer werkt is het prettig.

Maar goed, nogmaals, je hoort maar zelden dat bv te weinig voeding bevat, omdat het lichaam net als tijdens de zwangerschap alle prioriteit bij het kind legt. Dus al zou jij zwaar vitaminegebrek hebbne dan nog bevat bv vitamines. Net als je tijdens de zwnagerschap ijzertekort had (mogelijk) heeft je beeb daar geen moment last van gehad.

15. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    ik heb het niet zelf in me eentje besloten maar in samenwerking met de huisarts en het cb

mijn moeder had precies het zelfde met mij en mijn broer..erfelijk?....en wij zijn ook gezond en groot geworden met kv en dat eind jaren 60 en begin jaren 70....
    maar laten we er maar over op houden ieder doet het op zijn eigen manier....

en als je wilt stoppen is de kv ook goed alternatief....

16. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Je moet zelf weten wat je doet en de reden waarom gaat alleen de moeder aan. We zijn niet op het forum om over anderen te oordelen, maar meer om advies te vragen/geven en verhalen te delen. Ik ben met flesvoeding grootgebracht en mijn vriend ook. We zijn de gezondste mensen die er bestaan, ik ga eens in de 4 jaar naar de dokter en ik ben nergens allergisch voor. Borstvoeding is niet zaligmakend, en toen het bij mij niet ging, ben ik ook meteen gestopt. Ik voel me er niet schuldig over, en het zal niemand lukken om mij een schuldgevoel aan te praten. Als moeder moet je zelf weten wat je doet en je moet er zelf vrede mee hebben.

17. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    nee we zijn er zeker om elkaar te helpen
    maar ik voelde me wel door 1 persoon aangevallen
    ze zou het zo niet bedoelt hebben maar toch.....

18. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Waarom voel je je aangevallen als ik vragen mag?

19. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo

20. sim

sim Niet meer actief

je moet je nooit schuldig voelen als je stopt heb je de redenen zelf al goed overwogen en dat gaat niemand natuurlijk iets aan waarom. flesvoeding is uiteraard een goed alternatief. ik heb bv gegeven 2 maand volledig en de derde gecombineerd, ik had voldoende voeding en als hij begon te huilen schoot de melk me al toe, maar ik was de hele dag aan het voeden, moet eerlijk zeggen dat met fv er meer regelmaat in ons leven is gekomen, neemt niet weg dat ik het een geweldige ervaring vond om bv te geven.

Deel Deze Pagina