Omdat ik zo snel mogelijk wil beginnen met pijnstillers ivm forse bekkeninstabiliteit heb ik in overleg met de huisarts besloten te stoppen met borstvoeding. Vanmorgen heb ik de huisarts weer gebeld of hij me tabletjes kan voorschrijven zodat de borstvoeding snel stopt. Maar dit wou hij liever niet ivm de nare bijwerkingen. Nu adviseerde hij me om in 1 keer te stoppen. Wat vind je hiervan? Hoe kan ik dat het beste aanpakken met de stuwing enzo? Ik wil wel zo snel mogelijk beginnen met de pijnstillers. Groetjes
Hoi, Wat naar voor je dat je zoveel pijn hebt. Als je laat weten welke pijnstillers je gaat nemen en in welke hoeveelheden kan ik voor je kijken of het wel of niet met borstvoeding kan. In 1 keer stoppen heeft niet de voorkeur: je loopt kans op complicaties. Hoeveel voedingen heb je nog over de dag heen? Je kunt natuurlijk wel in 1 keer stoppen met voeden aan de borst: je kunt dan afbouwen met een kolfapparaat. Op die manier kun je wel gelijk met de pijnstillers starten en toch rustig afbouwen. Wanneer je afbouwt: start met de voeding die het minst geeft. Omdat je kindje nog zo jong is zal het niet zoveel verschil maken, maar waarschijnlijk heb je in het begin van de dag makkelijker meer melk dan later op de dag. Ik zou zeggen: laat de voeding van rond 16;00 uur vallen. Kijk het 2-3 dagen aan. (je slaat deze voeding dus over en vervangt door een andere voeding (fles)) heb je geen harde plekken, rode plekken, etc. dan kun je de volgende voeding laten vallen. Je kunt nu overwegen om de voeding halverwege de ochtend te vervangen. Dan houd je om en om borst/flesvoeding over. Je kunt ook overwegen om de voeding voor de voeding van 16.00 uur te laten vallen. Op die manier heb je een langer stuk al dat je geen borst meer geeft (afkolft) en kun je misschien pijnstilling nemen van af het moment dat je de 2e ochtendvoeding hebt gegeven. Je moet dus zelf even inschatten hoe je het redt door de dag heen Ik zou je willen aanraden contact op te nemen met een lactatiekundige: samen kun je een plan maken en contact opnemen wanneer je vragen hebt. Veel succes en ik hoop dat je snel pijnvrij kunt zijn om te genieten van je kindje! Warme groet, Heidi
Dank je wel voor je antwoord. Het was alleen niet meer nodig Vorige week maandag ben ik in 1x gestopt. Van 6 voedingen naar helemaal niks. Heb vooral aan 1 borst even 2 dagen flinke stuwing gehad em daarna ging het beter. Beetje jammer dat de pijnstillers niets eens werken dus maandag even bellen voor wat zwaarders. Toch bedankt voor je antwoord!