stoppen met borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Anonymous22, 8 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anonymous22

Anonymous22 Niet meer actief

Hoihoi
    ik ben afgelopen zondag 2 februari mama geworden van een zoon rené.
    Nou wou ik borstvoeding geven en heb ik dat dus gedaan.
    maar omdat ik rené moeilijk het hele tepelhof in de mond kon krijgen heb ik kloven gekregen en deed het behoorlijk zeer.
    nou was dus mijn besluit om te stoppen.
    nou heeft de kraamverzorgster zogezegd mijn borsten gereset.
    na die tijd moest ik elke keer de spanning er vanaf halen.
    maar het lijkt wel alsof 1 borst van mij niet meer op gang wil komen, het gaat heel langzaam. Mijn rechterborst kan ik wel weer gewoon zacht krijgen maar bij de linker lijkt het haast niet te lukken.
    wat kan ik hier aan doen?
    En hoe lang zou ik dan nog door moeten gaan dat mijn borsten er aan gewend raken dat ze weer normaal worden zeg maar.
    Mijn borsten staan behoorlijk op knappen.
    Het is niet prettig en ik wil er zo snel mogelijk vanaf komen.

2. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Wat bedoel je met dat je borst niet op gang kan komen?

Als je wilt stoppen kunnen je het beste geleidelijk afbouwen. Begin eerst met een voeding. Heb je na een paar dagen het idee dat je er geen last van hebt kun je nog een voeding stoppen enz.

Jammer dat het je niet lukt om verder bv te geven.
    Heb je het ook geprobeerd met een tepelhoedje?
    Dit vond ik in het begin fijn toen mijn dochter nog niet zo goed kon happen. Ook is het minder pijnlijk als je een tepelkloof hebt.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gefeliciteerd met René!

Jammer dat het naar je gevoel niet lukt. Tepelkloven zijn erg vervelend maar met goede begeleiding wel te voorkomen en ook weer af te komen.

Hoe een kraamverzorger borsten 'reset' weet ik niet. Door de geboorte van je kindje zegt je lijf dat je voeding moet maken voor je kindje en dat zullen je borsten nog een hele tijd blijven doen. Heel geleidelijk afbouwen is het advies. Het feit dat je borsten zo vol zijn wil eigenlijk zeggen dat het gewoon heel goed op gang is gekomen. Extra jammer dat door de kloven je het niet wil.

Zo te horen mis je een toeschietreflex links. De makkelijkste manier om die op te wekken is je kindje aanleggen (tepelhoedje?) en anders goed warm maken, masseren en dan kolven.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.814
    5.951
    113
    Vrouw
    #4 Zoe123, 8 feb 2014
    Laatst bewerkt: 8 feb 2014
    Bah kloven.....velen van ons hebben er mee te maken gekregen en voeden gelukkig nog steeds :)
    Het is met stip het nr1 opstartprobleem.
    Daar hoef je echt niet voor te stoppen hoor :)

De kraamhulp moet je helpen met op de juiste manier helpen aanleggen.Nog beter:laat een lactatiekundige komen.
    Die kan je echt helpen.
    Ook met een tepelhoedje voeden kan verlichting geven, dat weet ik uit ervaring.

Je schrijft dat je borstvoeding wil geven.Die kloof is met een paar dagen genezen en als je leert om goed aan te leggen (en je kindje goed aan te happen) kan jij gewoon borstvoeding geven hoor!
    Gelukkig genezen kloven meestal redelijk snel.

De harde borst moet leeg gemaakt worden.Dat is heel belangrijk.En wat je schrijft denk ik dat de bv goed op gang is!Wellicht is het ool nog wat stuwing.

Resetten kan niet.Je borsten zijn gaan doen wat ze van nature doen, melk maken.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je borst hard is en er komt moeilijk melk uit, dan heb je waarschijnlijk veel aan syntocinon neusspray, die kan je vk of huisarts voorschrijven.
    Zo te zien heb je wel melk, maar het komt er niet uit, de spray zorgt er voor dat het los komt.

Verder: kloven komen meestal door verkeerd happen. Als je kraam je niet goed kan helpen, schakel dan een lactatiekundige in.

Je kunt niet huppetee in een keer stoppen, en waarom zou je ook? Je bent nog niet eens echt begonnen!

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.814
    5.951
    113
    Vrouw
    Ps je zal wellicht denken:hier zit ik niet op te wachten, onze reacties.
    Maar dat komt echt doordat het hier "maar" om kloofjes gaat.
    Zijn die heeel pijnlijk? Ja Heeeel pijnlijk

Maar van alle problemen zijn kloven nu juist (meestal) het makkelijkst te verhelpen.
    Door je kindje net even anders aan te leggen net even het mondje meer open te laten doen, kunnen kloven gewoon tot de verleden tijd behoren.
    Het is echt zonde om te stoppen voor/door zoiets
    Zeker omdat je productie al op gang is
    Het is en probleem dat op korte termijn op te lossen is, ik hoop dat je dat snapt :)

7. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    De kraamzorg is ook niet de juiste hulp bij borstvoeding, een lactatiekundige kan je echt beter helpen. Zowel met bijvoorbeeld beter leren aanleggen om kloven te voorkomen, als om te helpen met op een goede manier te stoppen met borstvoeding. Echt, neem contact op met een lactatiekundige!

Deel Deze Pagina