Ons eerste kind heb ik 6 mnd borstvoeding gegeven. Nu bij de tweede (1e is 20 mnd) vind ik het een stuk zwaarder om op te brengen. Heb nu 15 wkn gegeven, ben net weer aan het werk, maar zit er aan te denken om het af te bouwen. Vind het nu zo'n gedoe met kolven, potjes mee nemen naar de opvang en zo. En steeds maar na denken als je ergens heen wilt, dat je toch wat klaar hebt staan. Hij pakt ook flesvoeding, dus als ik te weinig voorraad heb kan hij altijd wat drinken. Als je feestje hebt of zo, moet je weer ergens kolven. Vier ook graag carnaval, dat is over 3 wkn, maar zie mezelf ook niet in de kroeg gaan kolven of zo. Met andere woorden, vanwege het gedoe en het gemak voor mezelf (kan partner ook meer voedingen doen en ik meer aandacht aan onze oudste..) denk ik te gaan stoppen. Vinden jullie dit egoistisch??
Nee. Dit is je gevoel volgen en dat moet je als moeder altijd doen, vind ik. Niemand staat in jouw schoenen, voelt wat jij voelt, dus jouw keuze. Er kunnen wel mensen zijn met een mening hierover, maar als je gevoel duidelijk is, dan zou ik me daar niet teveel van aan trekken. Als je twijfelt over keuze om te stoppen, dan zou ik nog doorgaan. Want dan ligt bij de meeste van ons spijt op de loer . Misschien dat dan op een later moment je gevoel duidelijker wordt en je volmondig ja of nee kunt gaan zeggen.
Zet alles eens op een rij en bekijk je overwegingen. Slaap er wat nachtjes over, laat het rustig bezinken. En neem dan een beslissing. Ik herken het wel hoor, vond het bij de tweede ook veel zwaarder. Veel succes met je beslissing!