Jeetje wat kolfde jij veel zeg. Daar kon ik alleen maar van dromen. Ik heb nooit een voorraad op kunnen bouwen. Mijn dochter kwam zo vaak voor een voeding, dat ik daar sowieso al nauwelijks tegen kon kolven. Ik had vaak echt net genoeg. Super dat jouw kindje toch nog 5 maanden borstvoeding gehad heeft.
ik wilde eigenlijk pas stoppen als ze het zelf wil en als dat met 4jr zou zijn ook prima. Maar ja dat is aan de borst en dat ga ik met kolven niet volhouden. Nu heb ik mn zinnen gezet op het eerste jaar zo van haalbaar en dan is het goed geweest. echt heel anders die stomme kolf of lekker met je kindje kneuteren
Dat is inderdaad een groot verschil. Knap hoor dat je het sowieso een jaar vol wil proberen te houden. Ik ben inmiddels zo goed als gestopt. Ik was graag langer door gegaan maar onder deze omstandigheden vind ik het al wonderbaarlijk dat ik het toch nog ruim 9 maanden heb volgehouden. Het is goed zo.
Prima toch, je hebt het 9 MAANDEN volgehouden en het is onwijs veel werk en zwaar en niksleuksmetdiekolf. Wees maar trots op jezelf
Alom herkenning in dit topic. Wat een dilemma's brengt bv toch met zich mee. Maar wat mooi dat je je kindje hebt mogen voeden zo'n tijd! Om nog wat cijfermatig te ondersteunen, leuke feitjes die hier van toepassing zijn met fulltime kolven: In totaal zo'n 1300 keer gekolfd met een opbrengst van ruim 200liter melk! Dat vond ik behalve indrukwekkend ook gewoon leuk om te weten
wauw dat is zeker indrukwekkend!! Ik ga het voor mezelf straks ook eens uitrekenen haha.. dat helpt vast