7 maanden en weer een nachtvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Typicalme, 13 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Hoi dames,
    Onze dochter is 7,5 maand en is sinds een week of 3 aan het rommelen in de nacht. Ze krijgt al heel lang 6 voedingen per 24u waarvan om 23u een droomvoeding en om 6.00u de eerste ochtendvoeding. Vanaf 6 maanden zijn we begonnen met hapjes, ze eet 1x fruit en 1x groenten/aardappel per dag, tussendoor een broodkorstje of rijstewafeltje.
    Afgelopen week dronk ze ook ontzettend weinig, maar 60 a 70 cc per voeding (ik kolf 4 voedingen per dag vandaar dat ik dit zie).
    Ze wil dus weer bijna standaard een nachtvoeding s'nachts, en drinkt dan ook echt flink. Is dit iets wat jullie bekend voorkomt op deze leeftijd? Krijgt ze te veel bijvoeding waardoor ze overdag te weinig drinkt en dit s'nachts inhaalt? Ik vind het zo lastig om een balans te vinden tussen bv en bijvoeding. Wat er nou normaal is op deze leeftijd.. Tandjes hebben we ook even aan gedacht maar daar is nog niks van te zien..

Graag hoor ik jullie advies/ervaringen :)

2. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Wanneer geef je de vv? Doe je dat voor of na de borstvoeding? Ik doe het hier altijd erna en laat er dan zeker een half uur tot uur tussen zitten.
    Wellicht is het toch een fase of dat het vaste eten meer de bv gaat vervangen.

3. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Mijn zoon is wat jonger en is pas net begonnen met wat hapjes proeven, maar hier ook duidelijk meer nachtvoedingen nu. Hij heeft hier nog maar 3x uberhaupt doorgeslapen, maar ben sinds enkele weken weer terug van 1 nachtvoeding naar 2-3. Hier is het enerzijds dat de wereld zo ontzettend interessant is dat hij overdag snel afgeleid is en niet genoeg drinkt en 's nachts inhaalt. In slaap vallen is daardoor ook ineens erg problematisch, blijft vechten ertegen... Anderzijds hier denk ik toch tandjes, zag eerder ook nog niks. Maar sinds enkele dagen toch bobbeltjes, hele dag vinger in de mond en fijn vinden als ik tandvlees masseer.
    Vind de nachtvoeding niet echt erg maar dat vechten tegen de slaap ondanks supermoe mag wel een fase zijn die snel over is... ;)

4. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    #4 Typicalme, 13 sep 2015
    Laatst bewerkt: 13 sep 2015
    Heel vermoeiend inderdaad dat vechten tegen de slaap. Onze dochter heeft dat eigenlijk altijd al gedaan, gelukkig gaat dat nu best goed (afkloppen ;)) Tenminste als we haar consequent bij de eerste signalen in bed leggen, dus niet in de kinderwagen of ergens anders, echt in haar eigen bed, en als ze huilt elke paar minuten even een aai over haar bol, muziekje aan en weer weg. Totdat ze slaapt..

Ik ben vandaag inderdaad begonnen met eerst bv en dan de bijvoeding. Hierdoor gaan de flessen in elk geval weer netjes leeg, dus dat is fijn. Vannacht wel weer erg onrustig geweest.. Vind het dan vooral lastig of ik haar die nachtvoeding dan steeds moet geven of niet. Waar doe ik goed aan, wordt het dadelijk een gewoonte of heeft ze het wel gewoon even nodig?

Wat betreft de vaste voeding, hoe ga ik die overgang van bv naar vaste voeding dan ooit geleidelijk voor elkaar krijgen? Blijkbaar is de bv nu nog erg belangrijk. Wanneer gaat vaste voeding de borstvoeding dan geleidelijk vervangen? Ik mis hier best wat begeleiding in van het cb..

5. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    haal je info anders van borstvoeding.com of van de la leche league, die laatste is ook goed bereikbaar op facebook. Ik geloof dat je met 9 maanden pas echt voedingen gaat vervagen door vv. Maar het kan zelfs ook pas met een jaar.
    En die nachtvoedingen, als ze goed drinkt s nachts dan heeft ze het gewoon nodig! Als ze echt maar even sabbelt en weer in slaap valt dan is het niet nodig. Je kunt altijd een keer papa (als je die mogelijkheid hebt) eens sturen s nachts om te zien of het echt honger is.

6. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Hier ook heel herkenbaar!
    Onze zoon is nu 6,5 maand. Met 6 weken sliep hij door (van 23:00 tot 6-7) En sinds anderhalve maand komt/kwam hij ook 's nachts weer! Hij is overdag ook erg snel afgeleid waardoor hij minder drinkt. Ook kwamen er twee tandjes door.. Dus denk dat dat er wel mee te maken heeft gehad.
    Eerst kwam hij 1x in de nacht en op een gegeven moment twee keer...
    Heb me ook afgevraagd of ik hem dan wel elke keer moest aanleggen, was ook bang dat hij er dan misschien aan ging wennen. Maar ik heb hem toch elke keer maar gewoon gevoed.. en sinds deze week slaapt hij weer door! (Ik juich niet te snel, het kan ook zo weer omslaan) :p
    Maar ik denk dat ze het dan toch wel even nodig hebben!

Deel Deze Pagina