stoppen met borstvoeding...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door daffie, 8 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daffie

daffie Lid

8 jan 2007
    50
    0
    0
    Dordrecht
    Hallo allemaal,

Mijn meisje wil haast mijn borsten niet meer pakken. :( . Ze is nu 4 en halve maand.
    Sinds ander halve maand komt ze ook maar gemiddeld 50 gram in de week aan. :( .
    Ik heb van alles geprobeerd, ik ben gaan kolven en uit een flesje wil ze wel drinken, alleen lukt het mij niet om alles te kolven er komt gewoon te weinig uit. :oops: .
    Ik denk er nu over om te stoppen want ik trek het niet meer, ze drinkt per dag hoogstens 6 tot 7 keer 3 tot 5 min. het schiet echt niet op meer :cry: .
    Misschien zijn er moeders die hetzelfde hebben of hebben gehad en die tips hebben....

liefs Daffie

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik heb het zelf niet gehad.
    Maar mischien moet je eerst voor jezelf besluiten wat je wilt. Hulp (een lacatatiekundige) inschakelen en het toch nog een kans geven. Alles gaan afkolven (er zijn hier meiden die ft kolven mischien kunnen die je advies geven) wat dat kan zeker !
    Of toch stoppen.

Hier kun je een lk zoeken
    http://www.nvlborstvoeding.nl/adreszoek ... d=02&sid=7
    Mocht je wel willen stoppen kan zij je daar ook advies over geven.

3. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Kun je misschien wat meer vertellen?
    Waarom pakt ze niet meer goed?
    Hoe vaak kolf je?
    Met welke kolf?

En als je niet wilt stoppen zou ik idd een lactatiekundige zoeken!

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heb je hulp gezocht?
    Heb je al eens gebeld met iemand van VBN of LLL? Of een lactatiekundige ingeschakeld?
    Die mensen ZIJN er om je te helpen bij borstvoeding. Als je auto hapert, en je krijgt het niet zelf gefixt, dan ga je toch ook naar de garage? Dan zeg je toch ook niet dat je voortaan maar de bus pakt?

Ik snap best hoor dat je niet blij bent, het is ook erg frustrerend als het niet loopt zoals je wilt. Maar er is iets aan te doen! Er zijn mensen die je kunnen helpen.

5. kleine Jantje

kleine Jantje Actief lid

13 okt 2006
    154
    0
    0
    ik heb precies hetzelfde!
    Bij mij komt het denk ik doordat ze uit de fles aan het drinken is gegaan en die drinkt makkelijker, ze wil de moeite niet doen om uit mijn borst te drinken. Tot nu toe gaat het snachts wel nog goed...maar ik ben benieuwd hoe lang dat nog gaat.
    Kolven ging altijd prima tot afgelopen week...ik krijg er nog maar de helt uit (ca. 100 cc per keer uit 2 borsten en dat was zeker 150 per keer). en ze drinkt nu echt 140 cc ongeveer per keer.
    zaterdag nog snel bij de winkel kunstvoeding gekocht en ze krijgt nu iedere dag 1 flesje daarvan.
    Ik heb altijd gezegd dat ik het leuk vind en vol wil houden maar dat ik er niets voor ga laten..ik werk 4 dagen (vandaar dat ze "te veel" uit de fles te drinken krijgt) en ben een fanatiek paardrijder en ook nog een bezig bijtje.
    Ik heb wel vernomen van de 4 maanden dip en denk dat we hier nu last van hebben....
    als ze echter ook niet meer aan de borst wil denk ik niet dat ik het nog leuk vind om alleen te kolven...dan vind ik het "leuke/intieme" eraf en ik denk dat ik het dan niet vol ga houden.

Zelf heb ik sterk het gevoel dat er nu ook een knopje in mijn hoofd om is dat zegt dat ik mag stoppen...4 maanden is een mooie tijd...6 maanden was ook mooi geweest maar ik vrees dat ik toch snel op de kunstvoeding over ben.
    Succes met je (moelijke) keuze...want volgens mij als je wilt dan lukt het wel hooR!

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Daffie: hoe is het nu ?

7. daffie

daffie Lid

8 jan 2007
    50
    0
    0
    Dordrecht
    Hallo,

Ik heb een tijdje geleden al een lactatiedeskundige ingeschakeld omdat het dus niet goed liep en mijn dochter te weinig aan kwam.
    Zij adviseerde mij om s'morgens af te kolven voor de voeding zodat mijn dochter s'morgens dan de achtermelk kreeg en dan in de loop van de dag de afgekolfde melk na de voedingen te geven.
    Dat heb ik gedaan en daar door is mijn dochter dus gaan wennen aan een flesje en daarna was het helemaal drama.
    Ze vond een flesje wel makkelijk drinken en aan de borst dus niet meer, na 2 keer zuigen aan mijn tepel begon ze te krijsen dat er nog niets uit kwam.
    Ik heb geprobeerd te kolven met dfe avent handkolfen de eletrische en het de ameda sinds een paar dagen in huis maar er komt smortgens 150 cc uit en de rest van de dag nog geen 20 cc. het is te frustrerend voor me.
    Ik had mezelf voor genomen tijdens mijn zwangerschap dat ik in ieder geval 3 maanden borstvoeding zou geven maar het liefst 6 maanden.
    Ik heb nu voor mezelf besloten dat ik de bv heel langszaam ga afbouwen zodat ik met 6 maanden ongeveer kan stoppen.
    Ik geef nu 4 en halve maand bv en ben in ieder geval blij dat zed dat binnen heeft.
    Ik voel me wel een slechte moeder dat ik niet nog anderhalve maand door kan zetten maar ik ben gewoon op ik kan het niet meer ik heb van alles geprobeerd maar niets mocht baten, ik ga door met bv maar ga per week 1 voeding vervangen door kv.

Groetjes van Daffie....

8. kleine Jantje

kleine Jantje Actief lid

13 okt 2006
    154
    0
    0
    Ik heb het ook hoor!
    en ik vind je geen slechte moeder hoor! We doen toch ons best en die eerste maanden hebben ze in ieder geval BV gehad toch!

Bij mij nu idd zeker 1x per dag een flesje kunstvoeding...gisteren rond de klok van 5 uur had ze maar 70 cc gehad op het KDV (de BV melk was op). Toen ze om 7 uur weer kwam eerst mijn borsten leeg gedronken maar ze was niet voldaan ... ik had gewoon te kort...dus toen heb ik er toch ook een fles kunst van 100 achteraan gedaan....toen ging ze lekker slapen.

Het meest frustrerende vind ik dat je kindje niet rustig aan je borst licht...ze wil per zuig meer melk (gewend van het flesje) en na eenminuut of 5 komt er niet meer en worden ze nijdig en gaan spartelen..DAT motiveert mij echt helemaal niet om door te zetten.
    Ik heb voor mezelf nu een knop om gezet...ga afbouwen en zie wel hoe dit loopt....wie weet gaat het in ene wel erg snel en misschien hou ik het zo nog lange tijd vol. In ieder geval ga ik NU weer even op mijn werk kolven...

ik krijg per kolf sessie met moeite 100 cc bij elkaar en soms wil het helemaal niet en heb ik maar 50....voorheen duurde het kolven ca 10-15 minuten maar dan wel met veel productie..nu duurt het 10 minuten en dan is het ook echt op van binnen.

Heerlijk trouwens dat je hier mensen spreekt die in hetzelfde schuitje zitten!

9. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Was het een gecertificeerde lactatiekundige? Eentje dus met IBCLC achter de naam? Of een lactatieDESkundige, iemand die de officiele opleiding niet gedaan heeft?

Ja dat kan ik me heel goed voorstellen... maar 20cc klinktalsof je geen toeschietreflex hebt op die kolfmomenten.
    Heb je de neusspray Syntocinon weleens geprobeerd? Deze kun je bij de huisarts vragen en bevordert de tsr. Mij heeft het in het begin heel erg geholpen!

Als je nog puf hebt kun je ook een ziekenhuiskolf huren. Bijvoorbeeld de Medela Symphony. Deze zijn beter dan de 'gewone' kolven. Ik heb hiermee de melkproductie helemaal op gang gebracht.

Wat je ook doet, succes er mee en geniet van je kleine!

Deel Deze Pagina