Hoe vaak drinkt jouw kindje

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Izzie7676, 26 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Na een hoop gedonder ( zie mijn andere borstvoeding topic) lijkt het nu goed te gaan met de borstvoeding.

    Mijn dochter is nu negen en een halve week ( auttsjjj dat gaat te snel zeg) oud en groeit goed. Het is een vrolijke rustige baby die snel tevreden is.

    Nu zou je denken wat zeur je dan, maar ik vraag me toch af of ze genoeg binnen krijgt. Ik voed op verzoek en ze komt overdag zo elke 3 uur. Ze drinkt uit beide borsten.

    Tussen 21.00 en 22.00 drinkt ze al haar laatste voeding en slaapt ze door tot de volgende ochtend 6.00. Ik ben dan al een uur wakker want ik loop dan echt over.

    Is dit niet te lang zonder voeding voor het meisje of moet ik mijn zegeningen tellen met zo’n makkelijke slaper ? Ze drinkt maar 6 per dag ongeveer. Vandaag heb ik haar expres zelf maar vaker aangelegd ( elke 2 uur)

    Ze plast wel goed en poept heel weinig, maar 1 x per vijf dagen ( en dan is t een ontploffing )
     
  2. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.139
    5.072
    113
    Ik kan je geen advies geven want ik doe ook maar wat, maar ik wil inderdaad wel even zeggen: TEL JE ZEGENINGEN. Mijn dochter van ruim vier maanden heeft sowieso nog geen enkele nacht doorgeslapen en komt sinds een paar weken zelfs weer drie (!!!) keer (!!!) per (!!!) nacht (!!!). En dan overdag ook nog gewoon vijf keer, hè. Terwijl we een paar weken geleden op zes voedingen per dag in totáál zaten. Ik snap er niks van en ik ben kapot, man. Wallen tot op mijn knieën. Ik hoop dat dit een fase is.

    Poepen doet ze hier trouwens wel structureel vier à vijf keer per dag. En dan ook altijd explosies. #dankbaar #lovemylife
     
    Annerixt vindt dit leuk.
  3. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Mehhh dat is pittig zeg en zeker omdat de bv bij jou ( net als bij mij) niet vanzelf gaat.

    Ik tel
    Mijn zegeningen zeker maar maak me toch wel zorgen of ze genoeg krijgt
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  4. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Als je de voedingen niet rekt en ze groeit goed zal ze wel genoeg krijgen. Oudste piepte meestal eens per 10 dagen. Mag met bv. Doorslapen lekker van genieten kan zo weer over zijn. Hier van 5 tot 6 mnd doorgeslapen toen weer 2 nachtvoedingen. En nu nog steeds 1 en af en toe doorslapen.
     
  5. MaritS

    MaritS Actief lid

    5 dec 2015
    469
    398
    63
    Als ze tevreden is en goed groeit, genieten! Ik durf je met overtuiging te zeggen dat er periodes komen dat ze weer vaker wil drinken.. Geniet van je nachtrust nu het kan :)
     
  6. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Dit heb ik ook gehad. Leek mij ook erg lang. Maar inmiddels is hij 6 maanden en prima gegroeid.
    Ik zou me geen zorgen maken, tenzij ze zwak of ziek overkomt. Laat ze overdag wel van zich horen als ze honger heeft?
     
  7. Myz

    Myz Actief lid

    11 jul 2017
    313
    238
    43
    Vrouw
    Hier is de kleine vandaag 10 weken.
    Al bijna 2 weken 5á6 voedingen per dag, tussen 19-20 de laatste voeding. Dan doorslapen tot ongeveer 6u.
    Ik kolf dan nog vlak voordat ik ga slapen en soms s nachts als ik wakker wordt en erg vol zit.
    Poepen hier ongeveer 1x per week.
    Groei is goed en een tevreden mannetje.
    Soort gelijk verhaal dus; genieten maar!

    Zoals al gezegd kan het zo weer omslaan.
    En als de groei goed gaat en ze is tevreden, geen zorgen maken
     
  8. Annerixt

    Annerixt Lid

    6 apr 2019
    50
    34
    18
    Vrouw
    OH wauw nog zo'n monster! Hier ook elke 3 uur en nu al ruim een week snachts elke 2 uur. Overdag een lachend lekker ding en snachts whaa

    En ook nog geen nacht doorgeslapen.
    3.5 maand.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  9. Annerixt

    Annerixt Lid

    6 apr 2019
    50
    34
    18
    Vrouw
    Wel jammer dat jezelf op knappen staat steeds zo vroeg. Zou over moeten gaan omdat je borsten er aan gaan wennen.

    Hier poept hij sinds een week de hele dag door. Daarvoor 1x in de 3 dagen.
     
  10. Silverwings

    Silverwings Fanatiek lid

    18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Mijn zoon is nu al wat ouder maar sliep met 2 maand ook door.. Ik vond het ook maar weird en ik heb hem zelfs wel eens s nachts wakker gemaakt omdat ik zelf vond dat hij te weinig voedingen kreeg (toen ook 6).. Dat was uiteraard geen succes haha en ik heb het maar losgelaten! Hij groeit goed en is tevreden en wil inmiddels nog maar 5 voedingen al een poos! Daar moest ik ook aan wennen dus dan ging ik hem extra aanleggen met als gevolg dat hij ging weigeren haha dus ik laat het hem nu zelf maar bepalen
     
  11. xxmamaxx2016

    xxmamaxx2016 Niet meer actief

    Wat fijn om te horen dat het goed verloopt wat betreft de borstvoeding, echt heel knap dat je hebt doorgezet.

    Mijn dochter drinkt overdag ook om de 3uur.. en snachts wordt ze 1a2x wakker voor een voeding. Ze drinkt 1 borst per keer. Oh en ze heeft nu al 4 dagen niet gepoept maar dat is dus normaal zo te lezen hier.. begon me al zorgen te maken.

    Zolang je kindje goed groeit, plast en alert is zal ze zeker genoeg binnen krijgen. Wel vervelend dat je overloopt smorgens, hier zullen ze wel vanzelf aan wennen denk ik :)
     
  12. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ik had heel geen meldingen meer van hier! Wat stom!

    Bedankt allemaal voor het meedenken en delen.

    Dochter is vrolijk en alert, poept en plast maar door een opmerking van de dame op t consultatie buro ( over stille ondervoeding nadat ik zei dat het zo goed ging en dochter niet huilt om voeding etc) ben ik toch onzeker
     
  13. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.137
    1.058
    113
    Maar groeit ze niet goed dan? Als ze niet genoeg is aangekomen, dat zou voor mij wel reden zijn om vaker de borst aan te bieden (niet te wachten tot baby zich echt meldt), ieder slokje is dan meegenomen. Mocht je een speen (of pink?) gebruiken, dan zou je die ook kunnen vervangen door aanleggen.
    Ik had een dochter die vrolijk en alert was, poepte en plaste, maar matig groeide op 8 voedingen per 24 uur. Tegen de tijd dat ze van p97 naar p40 was gezakt met haar gewicht werd ze wel huilerig, onrustig, ontevreden (13 wkn oud)... En had ze dus inderdaad structureel te weinig melk gekregen (al vond CB alles goed!). Wij zijn toen live voedingen, kolven en flesvoeding gaan combineren en ze heeft 2 weken als een gek getankt en in gewicht omhoog geschoten. En toen werd ze weer vrolijk en alert.

    Ik zou het gewichtsverloop (uitgezet op WHO BV-curve, niet op de CB curve) gebruiken als maatstaaf of je kindje voldoende binnen krijgt.
     
  14. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Waar vind ik die curve

    Edit al gevonden maar word er geen wijs uit
     
  15. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ze woog bij haar geboorte 3370 gram en is nu met 10,5 weken 5100 gram.
     
  16. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.137
    1.058
    113
    Als je dat terug rekent is dat ongeveer 170 gram per week. Dat is niet echt veel.
    In de eerste twee maanden zou baby 185-320 gram per week moeten aankomen, in maand 3-4 125-185 gram per week.
    Mijn niet-goed-groeiende-dochter kwam ongeveer 150 gram per week aan, maar dat was voor haar dus echt niet genoeg.
    Ik gebruikte altijd de curves die ik via borstvoeding.com kon vinden.

    Ik zou denk ik pragmatisch handelen, zeker omdat je zelf een onzeker gevoel hebt. Wat let je om de komende 2 weken gewoon te proberen je dochter eerder en vaker aan te leggen? Zodra je ook maar 1 hongersignaaltje ziet? En misschien in avond als je zelf gaat slapen een 'droomvoeding' (kindje niet echt wakker maken) aanbieden. En dan kijken welk effect dit heeft op groei/gewicht?
     
  17. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

    Ja hoor dag doe ik al, elke 2 uur aanleggen, maar soms wil ze gewoon echt niet drinken. Ik
    Bood haar net ook nog aan maar ze heeft geen zin en duwt zich van me af. Dan neem ik aan dat ze vol zit. Ze poept en plast wel normaal
     
  18. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    Ik zeg, count your blessings.

    Zoon drinkt vanaf geboorte 10x per dag en het wordt nog niet minder (6m oud). Dit is incl 2 nachtvoedingen.
    Maar, tot 3 maanden sliep hij soms 7-8 uur achter elkaar en ineens was dat weer terug naar 4 uur maximaal. Schijnt er bij te horen, hopelijk voor jou niet.

    Als het CB niks opmerkt over de groei en de eigen lijn behouden wordt, lijkt me dat prima.
    Kijk wel naar een who curve en niet die van het CB, die laatste is op flesvoeding gebaseerd.

    Er zijn wel apps voor te vinden.
     

Deel Deze Pagina