stoppen met bv als je zwanger wil raken?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door douglas84, 22 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
  2. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    na 6 weken al een cyclus. Het was na 4 maanden door stress en verdriet wel even in de war, maar na 2maanden was het weer oke. Geef ook gwn bv.

3. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Ik heb 9 maanden borstvoeding gegeven en gaf nog 2 voedingen per dag toen ik erachter kwam dat ik weer zwanger was. Omdat de productie toch wel wat terugliep, ik weinig zin en energie had om het weer op peil te krijgen én omdat ik het wel welletjes vond ben ik korte tijd daarna gestopt met borstvoeding. Je kan dus gewoon doorvoeden, zelfs als je zwanger bent. Overigens ben ik welgeteld 1x ongesteld geweest voordat ik alweer zwanger was, en dat terwijl het bij de eerste twee jaar duurde voordat het zover was... :D

4. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    He Marri wat super om te horen!Gefeliciteerd.

Ik heb nu 3 cyclussen gehad 47-40-25. erg wisselend dus. Ik ben nu zelfs bang dat het er nog slechter voor staat dan voor deze zwangerschap. maar aan de andere kant durf ik de gok ook weer niet te nemen. Dus de rubbertjes zijn nog goede vrienden van ons!

5. Alita

Alita Niet meer actief

met bv kun je echt niet zeggen dat je cyclus beter of slechter is meid....hij is nu gewoon anders door de bv..vroeger was dit anticonceptie bv geven hahaha...

Tot wanneer wil je bv gaan geven nu?

6. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    heb eigenlijk geen idee.Ben net van 3 naar 2 voedingen gegaan. Geef nu alleen nog ochtend en avond en soms ook wel s'nachts nog. 2 1/2 dus :)

7. Alita

Alita Niet meer actief

Ik geef nu nog 2 maal en ik ga niet langer geven dan 1jaar ongeveer...maar bij de oudste bouwde zich dit ook mooi af rond die leeftijd. Ik ga dan ook gewone melk geven en dan s`morgens brood dus eigenlijk heb ik dan alleen misschien nog s`avonds maar ze eet nu al vaak minder...

Hoop dat het mooi gaat afbouwen straks is wel fijn, zo gaat het voor mijn gevoel ook beter..is best moeilijk ergens om te gaan stoppen ooit...

8. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    ik geef mijn dochter van 14 mnd 2 a 3 keer de borst, in de ochtend en in de avond en ik heb sinds kort mijn eerste menstruatie gehad. wij gaan ook voor een tweede!;)

ik wilde graag weer zwanger worden, maar ik wilde daarvoor mijn bv niet opgeven. gelukkig ben ik weer ongesteld na een hele lange tijd...

9. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    jeetje lalalamanon na 14 mnd ongesteld dat is heerlijk! Van mij had het ook wel zo lang weg mogen blijven!

10. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    eeerst dacht ik er ook zo over, maar toen we graag weer zwabger wilde worden duurde het wel erg lang. ik dacht dat mijn lichaam misschien niet meer zou werken. dus het was echt een opluchting toen ik eindelijk weer ongesteld werd. wanneer kwam het bij jou dan?

11. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Bij mij na 6 mnd, maar rare cyclus. Wij willen ook wel voor een 2e maar de gync. raden aan 1 jr te wachten voor optimaal herstel van het lichaam. En moet zeggen dat ik dat niet erg vindt wat lijkt me zo druk 2 van de kleintjes en is handig als onze dochter al iets meer kan.Kans is ook groot dat ik weer KS krijg en dan moet je weer flink herstellen. en met man die lange dagen maakt of overver zit en familie pas op minste 3 uur afstand is het wel handig als onze dochter kan lopen en wat dingen zelf kan doen.

12. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    ja dat lijkt me ook handiger. dan kunnen ze mama meehelpen met de baby.
    :D ziet er ook zo schattig uit!

13. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    dus nog ene paar maandjes en dan kunnen onze rubberen vriendjes in het doosje blijven denk ik!

14. Alita

Alita Niet meer actief

Ìk ben zelf zwanger geraakt toen de oudste 15 maanden was...nu schelen ze precies 2 jaar...ik vindt het superleuk.
    Ze is echt al geinteresseert in haar zusje maar kan ook best alleen spelen en vindt het allemaal wel best. Dat is denk ik wel een voordeel als je oudste 2 is als de baby geboren wordt..ze zijn al best zelfstandig en worden niet snel jaloers.
    Hier is de oudste nog nooit jaloers geweest trouwens. Ook loopt alles mooi door wat betreft kinderwagen, autostoeltje enz...erg handig!

Deel Deze Pagina