Op aanraden van het consultatiebureau ga ik proberen Nutriton bij te geven omdat mijn dochter naar alle waarschijnlijkheid een (lichte vorm van) reflux heeft. Nu is dit met flesvoeding heel makkelijk, maar hoe doen jullie dat met borstvoeding? Echt op een lepeltje droog in de mond? Mengen met enkele druppels bv? Kolven? Op kolven zit ik eigenlijk niet te wachten, de borstvoeding gaat zo lekker.. Dus graag tips Ook ben ik huiverig voor krampjes en vraag ik me af of het Johannesbroodpitmeel het niet enkel erger maakt. Om dit proberen te voorkomen start ik ook met Cinababy van VSM, of is dat niet aan te raden samen?
Mmm, bijna iedere baby heeft wel een lichte vorm van reflux, dit omdat het spiertje tussen slokdarm en maag nog niet sterk genoeg is om het klepje dicht te houden. Vraag is of je kindje er last van heeft. Wat zijn de klachten? Mijn zoontje had verborgen reflux en onze kinderarts was een tegenstander van Johannesbroodpitmeel omdat het het maagzuur niet minder zuur maakt en de kans best groot is dat de hele ingedikte zure voeding alsnog omhoog komt. Ten tweede legt Johannesbroodpitmeel als het ware een steen op de maag en zo kan de baby niet goed aangeven wanneer hij honger heeft. Als jij voedt op verzoek verstoort dat het ritme van vraag en aanbod. Bij flesvoeding weet je wel wat erin gaat.
Je kan een klein beetje mengen met wat water, en dat vooraf en/of achteraf geven via een lepeltje. Ikzelf liet altijd Nutriton mengen met de flesjes afgekolfde moedermelk, omdat m'n dochter toentertijd haar flesje te snel leegdronk, met de kleinste speen erop. Werkte goed, alleen haar poepluiers roken wat sterker en de kleur was anders. Ze vroeg ook niet plotseling minder borstvoeding. Het effect en de bijwerkingen van Nutriton verschillen van baby tot baby. Het kan in mijn ogen geen kwaad om het te proberen. Als het niks is, dan kan je altijd stoppen
Bedankt voor jullie reacties! Zo gelukkig: Vreemd dat de ene kinderarts het aanraad en de andere het afraad... Ik voel er zelf eigenlijk ook weinig voor maar goed als ik het niet probeer zal ik het ook nooit weten, moeilijk moeilijk... De klachten hier zijn: wat mondjes terug geven na de voeding. Golfje voeding teruggeven ooit 1/2 uur na de voeding. Soms herkouwen/slikken 1/2 uur na de voeding. Overstrekken. Overdag slecht slapen (zeg maar gerust niet slapen mits tegen mij aan/in de draagzak/in de mc in de auto). Tijdens 1 soms 2 voedingen (vooral in de nm/begin van de avond) erg druk, vaak aanhappen, trappelen, huilen. Ik geloof best dat dit (een vorm van) reflux is maar het ontroostbare huilen zoals je zou verwachten doet ze niet. Zodra ze bij je is en rechtop is het meestal al goed, anders in de draagzak zéker en slaapt ze vrijwel meteen. Je zou toch verwachten dat ze bij flinke reflux echt wel meer pijn heeft? En ook snachts niet geweldig slaapt? (11 uur laatste voeding, slapen tot 5 a 6, weer slapen tot zeker 9 en soms met nog een voeding tussendoor tot ruim 11 uur..). Morgen hebben we een afspraak bij de osteopaat, wellicht kan ik beter eerst dat afwachten en anders kan ik volgende week alsnog beginnen met Johannesbroodpitmeel. Heb het net 1x gegeven met 25cc gekolfde melk, mengen met 1 schepje en dan op een lepeltje voor de voeding wat geven en tijdens het wisselen van borst. Aan het einde nog wat geven werkt iig niet... Maar denk dat ik er toch nog even mee wacht, ik voel er weinig voor en alles tegelijk lijkt me ook geen succes
Ai, dat klinkt toch wel als reflux. Maar het kan ook een combinatie van "babyklachten" zijn zoals daar zijn: darmkrampen of problemen met het nekje. Heb je soms een keizersnee, tangverlossing, langdurige of juist heel snelle bevalling gehad? Hier had mijn zoontje dus verborgen reflux (kwamen we pas officieel bij 4,5 maand achter toen en toen was er al een slokdarmontsteking) en hevige darmkrampen en een kiss-syndroom aan de nek. Hij kon niet slapen alleen rechtop op mijn borst (ik kon gene draagzak hebben), wou veel drinken, overstrekte, maaide, slikte en hikte, gilde en rook zuur. We gingen met 7 weken naar de osteopaat en toen werd het allemaal wel wat beter, maar zoonlief heeft lang vervelende klachten gehad. Hij bleek erg gestresst en prikkelgevoelig. De osteopaat bracht rust in het koppie en de darmen en zoon ging beter slapen, maar voor de reflux heeft het helaas weinig gebaat. Sterkte!
Stuitkindje en sectio met 38 weken.. Osteopaat zei meteen "Daar kunnen we wel wat mee". Vanmiddag kunnen we er al terecht. Ik ben benieuwd. Hoop dat het iets doet voor haar (anders is vnl papa helemaal over de flos want het is niet goedkoop wat mama weer bedacht heeft, haha). Hoeveel behandelingen heeft jou kindje gehad? En merkte je na de eerste keer al verschil? Ik denk ook zeker wel dat het een vorm van reflux is maar persoonlijk denk ik dat als het ritme beter gaat dat het al een heel stuk minder is (nu spuugt ze vooral als ze gefrustreerd is en niet wil slapen). Tussen de voedingen door van de nacht/ochtend (waar ze na het voeden in slaap valt en vaak zelfs nouwelijks rechtop komt tussendoor) is er niets aan de hand. Huilen omdat het echt pijn doet heb ik dan ook nog niet gehoord (dat lieg ik trouwens, gister 1 uur na het gebruik van Johannesbroodpitmeel, was de eerste keer dat ze in de draagzak niet direct weer rustig was) en vraag me dan af hoe 'erg' de reflux klachten zijn. Ben bang dat ik het met de Johannesbroodpitmeel enkel erger maak dus ik wacht eerst de osteopaat af en na het weekend ga ik ook de puckababy proberen (veel last van moro-reflex en maaien met de armen waardoor ze wakker schrikt overdag).
Hier ging zoonlief meteen diep slapen na het bezoek aan de osteopaat, hij was echt helemaal chill! De volgende ochtend begin hij met huilen en dat heeft hij toen 48 uur gedaan en toen poepte hij zich he-le-maal leeg; een drol ter grootte van een koeienvlaai, dat er zoiets uit zo'n klein mannetje kon komen! Toen 2 weken rust en een 2e x en toen 4 weken rust en een 3e x. Toen hij ouder was nog eens terug geweest. Inbakeren is een goed plan, maar dan wel echt en dus strak, want een puckababy is GEEN bakerzak! Het is een ietwat strakkere slaapzak waar de armpjes bij in zitten, maar die kunnen ze nog wel omhoog brengen, zij het niet boven het hoofd. Als je echt rust wilt creeren kan je het beste klassiek gaan bakeren of met een snug 'n tug of paccodoek oid., waarbij de armpjes langs het lijf liggen. Succes!