Stoppen met bv bij dreumes?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door 4days, 27 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kan het niet zo zijn dat je cyclus in de war is door je miskraam?

Ik denk dat er al goede tips zijn gegeven: eerst de slokjes tussendoor eruit. Eventueel wel nog doorgaan met de slokjes in de ochtend en lekker drinken voor het slapen gaan.

Bij Mirre ging het afbouwen heel erg natuurlijk. Maar ik ben altijd vrij 'streng' geweest met tussendoor voeden: was makkelijk want Mirre nam eigenlijk altijd genoegen met een beker water, rijstwafel oid. Nachtvoedingen ben ik mee gestopt vanaf ongeveer 12 maanden. Was even lastig ... maar ging redelijk snel. Toen dus op een ochtend en avondvoeding. Die avondvoeding weigerde ze zelf met 14 maanden: ze wilde de fles (pijnlijk voor mama ;)). Vervolgens ging ze doorslapen (verband?) en werd ik zwanger (mn cyclus was dus eigenlijk pas met 13/14 maanden op orde). Ochtendvoeding nog 'volgehouden' tot 20 maanden. De melk was eigenlijk zo goed als op en het begon steeds meer pijn te doen. Soms wilde Mirre al geen drinken meer. Dus als ze wel wilde, zijn we gaan vragen: wil je niet liever een lekkere boterham en een beker melk. En dat wilde ze ;).

Iemand in mijn omgeving raakte (ietwat onverwacht) zwanger terwijl ze haar peuter van 2.5 nog op verzoek melk gaf. Haar productie kelderde als een gek en ze had heel erg veel pijn. Min of meer gedwongen dus gestopt, was vrij cold turkey. Dit ging niet heel makkelijk, maar makkelijker dan ik zelf zou verwachten (ik herken het dwingende wel in jouw verhaal ;) ... misschien dat haar zoontje wel heftiger was :D). Succes! Hopelijk ben je snel zwanger en nu ruim 9 maanden!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat vraag ik me ook af...na een miskraam kan je lichaam soms flink van streek zijn! Heb ik helaas ook een paar keer meegemaakt. Uiteindelijk, een miskraam is gewoon een bevalling, al is het er dan eentje die veel en veel te vroeg komt. En na een bevalling vind je het ook niet raar dat je lichaam niet helemaal doet wat het eerst deed.
    Probleem na een miskraam is dat je juist zo ontzettend graag WILT dat alles meteen weer bij het oude is...want het is en blijft ontzettend verdrietig...en met een lijf dat gewoon doet wat het moet doen, kun je dat wat sneller vergeten...

3. 4days

4days Niet meer actief

Hmm ja, ik heb er ook wel aan gedacht hoor, maar zelfs na mijn gewone bevalling had ik na 7 weken weer een normale cyclus, en na 6 maanden was ik weer zwanger. En nu zijn al 4 maanden voorbij... Terwijl ik zou denken dat een echte bevalling ingrijpender is dan een mk?
    Nouja, we zien wel.

Ik laat Vince nu sowieso elke avond en ochtend drinken, dan zijn de voedingen waarbij hij ook echt drinkt zeg maar. Hij mag alleen niet meer constant om slokjes komen vragen. Maar het maakt hem blijkbaar niet zoveel uit... Alleen als hij moe is wil hij wel graag drinken. :)

Deel Deze Pagina