Ziek geweest , nog steeds niet eten . Wat is de grens?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lisanne123, 9 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Me zoontje is een week lang ziek geweest . De eerste dagen at hij nog iets in iedergeval wel een paar hapjes fruit en avond eten .
    Nu is het al een dag of 5 niks !! Geen brood geen enkel stukje , geen hapje danoontje , geen pap , geen fruit . Alleen ongeveer 10 nibbit chipjes op een dag . En 2 flesjes melk (200 cc) . We hebben gewoon zijn ritme weer opgepakt maar niks werkt . Hij is al 2 dagen zo goed als wat beter . Gister heeft hij wat sliertjes spaghetti gegeten , dat kwam er een uur later bij naar bed brengen weer uit .
    Zijn maagje knort echt heel hard van de honger . Hij wil wel en zodra hij het eten ziet knort zijn buik nog harder en wil hij het proberen maar op het laatste moment durft hij het niet ofzo , heel apart .

Aan dwingen doen wij niet , dan wordt het een nog groter drama waar we bijna niet meer vanaf komen .
    Maar wat is de grens ? Hij wordt een stuk dunner . Hij woog 12 kg bij 78 cm dus geen drama , maar niet de juiste manier .

We zijn al 3x bij de dokter geweest , het is nu gewoon afwachten tot hij weer wat beter gaat eten . Hij lijkt alweer beter , de koorts is ook weg .
    Hij heeft wel een aft in zijn mond maar die lijkt ook minder te worden .

Is dit nog wel oke ? Of begint het wel zorgelijk te worden ?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als hij die spaghetti nog niet binnen houdt, is hij nog niet beter, en qua drinken zit hij ook onder wat hij minimaal zou moeten hebben.
    Ik zou dus even de huisarts bellen en overleggen wat verstandig is.

3. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Rozemarijke , bedankt voor je reactie . Hij drinkt wel andere dingen erbij , sorry niet echt duidelijk neer gezet . Hij drinkt slokjes water , limonade enzo . Niet veel , maar hij drinkt andere dingen dan melk zowizo heel minimaal . Gister heeft hij 3 flesjes op 2x 200 en 1x 70 tussen door water , sap en yogi steeds 1 slokje. Heb nu 3 bekers die hij leuk vind neer gezet 1 met yogi (mag hij normaal nooit maar nu ben ik blij als hij drinkt ) 1 met sap en 1 met water daar neemt hij soms 1 slokje van. en Savonds een bekertje melk maar dat kwam er met zijn spaghetti (een paar hapjes weer uit . Toen ik zijn neus sprayde moest hij spugen , kan ook door slijm in zijn keel , hij hoestte ook heel erg maar dat is ook al een stuk minder .

Ik ben gister bij de huisarts geweest , als hij maar de helft drinkt van normaal dus 300 cc is het goed . Vind zelf 500 eigenlijk wel minimaal dus probeer dat meer als richtlijn te gebruiken .

Voordat hij ziek werd was hij ook al een
    moeilijke eter , met brood hebben we altijd al problemen. Fruit gaat normaal gesproken wel , ook niet veel maar iets . En groente gaat gewoon redelijk .

Maar kan hij nog even door met het minimale eten ? Ik krijg er toch weinig in en wil er geen strijd van maken helemaal niet als hij zich misschien nog niet helemaal goed voelt.

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Eten is minder belangerijk dan drinken.

Blijf het aanbieden en als jij denkt dat het nu lang genoeg heeft geduurd of hij wordt lustelozer etc, dan aan de bel trekken!

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Gewoon rustig aan hier heeft de middelste het een week vol gehouden. De flessen zou al genoeg zijn aan vocht.

Eten komt wel weer

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

In dat geval kan het wel even. Zie het aan en wat averlhach al zegt: bij suf worden even aan de bel trekken. Eten komt wel weer, hij zal allicht wat afvallen zo, maar dat mag als je goed ziek bent. Dat komt wel weer.

Deel Deze Pagina