Welke fles?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Skatje, 5 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hoi hoi, ik heb een vraagje, misschien kun jij daar iets zinnigs over zeggen.
    Mijn zoontje van 3,5 maand drinkt niet uit de fles. Niet omdat de melk te snel of te langzaam gaat, maar hij probeert het niet eens. Hij zuigt dus niet maar kauwt op de speen en gaat na verloop van tijd huilen omdat hij boos wordt van dat ding.

Ik vind het gek want een tijdje terug dronk hij nog prima uit een Aventfles. Daarna niet meer geoefend (dom, weet ik nu..)

We hebben de Avent geprobeerd en een fles met zo'n kersspeen. Beide pakt hij helemaal niet.

Nu zag ik in een blad een advertentie voor deze fles: Chicco - StepUp

Zo op het oog ziet hij er wel redelijk 'natuurgetrouw' uit. Hij is vrij nieuw dus ik heb nog geen ervaringen gelezen. Ik vraag mij nu alleen af of ik het beste die fles voor 0+ of 2+ (maanden) kan nemen.

Alle tips wbt flesweigeren heb ik ook hier in een topic zien staan en die heb ik ook geprobeerd, maar zonder resultaat.
    Kortom, mijn vraag is dus of die Chiccofles iets kan zijn, zo ja: welke speen en welke fles is anders een aanrader?

Alvast bedankt voor je tijd!

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Vervelend he, zo'n fles weigeraar. Ik heb zelf geen ervaring met de chico fles. Het belang van een goede fles is ivm de zuigverwarring het grootst als de baby nog klein is. Voor nu is het belangrijk dat je een fles kiest (maakt niet uit welke) waar jij vertrouwen in hebt en die gewoon blijven proberen. Probeer de stress los te laten en vertrouwen te hebben dat je kindje het wel weer gaat doen. Kijk of er andere opties zijn om je kindje te voeden als jij weer werkt.

Sterkte.

3. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Bedankt voor je reactie.

Ja dat was dus al waar ik bang voor was. Hij weet donders goed wanneer het een fles is en wanneer niet.
    Ik heb die chicco ook geprobeerd, maar daar drinkt hij ook niet uit. Wel kun je met die fles heel makkelijk wat melk in het mondje spuiten.
    Maar hij wordt er gewoon heel boos en gefrustreerd van. Ongeveer 2 of 3 keer per dag probeer ik het wel met de fles. Steeds 20 cc of zo. Maar er zit geen verbetering in helaas.

Nu had ik het idee om hem misschien 's middags de melk aan te bieden als pap. Hij is nu 3,5 maand, dus officieel 'mag' het nog niet.
    Is dat misschien een idee? Met een beetje rijstebloem erin en dan lepelen? En hoe zit dat met rijstebloem en bv, bindt dat wel een beetje of blijft het dun? (Heb wel eens gehoord dat het met bv niet echt een papje werd..)
    Of is het echt nog te vroeg? Ik wilde eigenlijk pas gaan bijvoeden met 6 maanden.

Het gaat mij er puur om dat als hij een hele dag op het kdv is, hij veel te weinig eet :( Het is wel maar 1 dag per week.

4. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Moedermelk bindt het beste met rijstebloem van het merk BioBim (te koop bij de reform winkel). Kun je naar hem toe om hem op het kdv te voeden? Of dat je twee keer een halve dag gaat werken?

Succes.

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja voorlopig kan ik wel een keer op en neer naar het kdv.
    Maar dan ga ik die BioBim maar eens proberen, bedankt voor het advies! Dan heb ik in ieder geval wat om te overbruggen.

Heel erg bedankt!

Deel Deze Pagina