Wordt mijn baby niet te dik van?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Anasthesie, 8 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Hallo dames,

Lisa eet nu 's ochtends fruit (1 stuk), 's middags half boterhammetje, 's avonds 200-250 g warme maltijd (groente alleen of met vlees, of met rijst/pasta) en af en toe iets tussendoor te smulen (bv 1/4 plakje kaas of een danoontje zo iets - wat we zelf op dat moment eten). MAAR buiten dat krijgt ze ook nog 5 keer BV. En mevrouw wil echt niet minderen. Excuus is dat ze niks anders drinkt behalve moedermelk (weigert een fles, en we oefenen met een gewone beker maar dat gaat langzaam) maar ik zit enorm te twijfelen of ze niet te veel krijgt. We zijn beide stevig gebouwd en ik wil zeker opletten dat ze geen overgewicht krijgt. Wat denken jullie?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Overgewicht krijg je nooit van moedermelk hoor, maar van ander eten. Wat je dochter nu eet is heel mooi voor een kindje van die leeftijd, en hoe meer moedermelk erbij, hoe beter. Moedermelk helpt namelijk bij het verteren en verdragen.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.283
    36.147
    113
    Van de moedermelk wordt ze niet te dik hoor, maar ik zou wel uitkijken met de tussendoortjes. Juist die dingen die je noemt (klein plakje kaas/danoontje) lijken me niet echt geschikte tussendoortjes voor een kindje van 9 maand. Namelijk erg vet en danoontje ook nog vol suikers.

Waarom niet een rijstwafeltje, een soepstengel oid?

4. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Danoontje geef ik eigenlijk bijna nooit :) Kaas vind ik fijn omdat ik zie dat ze daarop echt leert kauwen. Soepstengeltje vindt ze maar niks - ze draait het in het handje, bijt een paar keer daarop en dan gooit dat ding weg :p Rijstwafeltje is een goed idee, ben totaal vergeten, bedankt!

5. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Hoe zwaar is je kindje nu dan?

Mijn zoontje is bijna 9 mnd en dat is best een flinkerd. Hij krijgt zo'n 4x per dag BV en verder fruit, warme hap en een boterham. Tussendoortjes doe ik niet aan, vraagt ie ook niet om en vind ik nergens voor nodig nu al. Op broodkorstjes leren ze ook kauwen.

Van BV worden kindjes niet dik, is mij verteld. Vandaar dat ik goed oplet met andere dingen en geen onnodige tussendoortjes geef.

6. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Met 9 maanden precies was ze 8840. Zij zit eigenlijk haar hele leven netjes ietjes boven de dikke gemiddelde lijn. Dus geen zorgen nu. Mijn twijfel is dat ze met 5 BV + 3 x vaste voedsel eigenlijk 8 keer per dag eet - best vaak hoor aangezien ze 's nachts 11 uur slaapt en nog 3 overdag. Maar goed, zo te zien maak ik me zorgen om niets :p

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.283
    36.147
    113
    Oh, 8840 valt toch heel erg mee? mijn dochtertje van 8 weken is nu al bijna 7 kilo haha.

Nee, zolang je uitkijkt met de tussendoortjes komt het wel goed. Dat zijn de dingen waar kinderen dik van worden, niet van de moedermelk.

8. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Oww, dan zou ik me niet druk maken ;) Mijn zoontje was bij 7,5 mnd al bijna 11 kilo.

BV is ook drinken natuurlijk, dus als je het zo bekijkt is het helemaal niet gek toch?
    Geen zorgen!

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje was met 6 maanden 9250 gram en is niet dik.
    Wist je dat bv-kinderen juist minder last van obesitas krijgen later?
    Als bijvoeding slechts nog bijvoeding is, mag je gerust alleen bv als vocht geven, bv is licht verteerbaar.
    Leren kauwen op een plakje kaas? Mmm... Mijn zoontje krijgt sinds een week groente en fruit en volkorenbroodkorstjes en rijstwafels, gewoon grote stukken die hij zelf pakt en in zijn mond steekt en wegwerkt. Ik heb de appel de eerste paar dagen een half minuutje gekookt, maar dat werd best zacht. Na een paar dagen at hij zo een ongekookt partje appel.
    Ipv een Danoontje zou ik extra fruit aanbieden.

Deel Deze Pagina