Stoppen met BV ivm wens voor 2e kindje...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sukke, 24 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Laat ik maar eerst zeggen dat ik ook niet van plan ben om tegen de gyn te gaan liegen! :) Haha! Maar die gedachten zijn wel door mijn hoofd geschoten omdat zijn advies me enigzins teleurstelde!

Anticonceptie heb ik 2 mnd geslikt. Na de eerste strip kreeg ik geen doorbraak bloeding waarop de ha zei dat dit geen punt was en dat dit na de 2e strip wel zou moeten. Na die 2e strip ook weer geen bloeding maar daar deed de ha eigenlijk ook niks mee. Toen ben ik ook weer gestopt met de pil. Slik hem nu een maand of 4 niet meer en we gebruiken ook geen ander voorbehoedsmiddel. Misschien moet ik dit ook even aan de gyn vertellen als ik vrijdag de uitslag krijg van het uitstrijkje. Was dat even vergeten.

Een tijdje terug opperde manlief om flesvoeding te gaan geven omdat hij hoopt dat zoonlief daarop gaat doorslapen.. Toen zat ik gelijk in het harnas want wat vond ik dat een onzin.. Ik vind dit dan ook weer erg tegenstrijdig van mezelf....

2. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    hoi rozemarijke,

mijn verloskundige zei dat het 'waarschijnlijk' niet in heeft genesteld omdat ik dus nog volledig bv gaf.. vorig jaar augustus een vroege mk (nou ja lichte streep die daarna weer alleen maar lichter werd) gehad, echo gehad na een week en daar zag mijn vk alleen nog een klein stipje al bij de baarmoeder mond zitten, af wachten zij ze... toen in dec weer licht positief getest en die werd weer lichter en toen begon ik wel te vloeien alleen toen wel 4 weken lang dus toen kwam ook waarschijnlijk het 'puntje' wat ze zag op de echo eruit...

mijn vk zei toen dat bv idd kan werken als een anticonceptie omdat het je slijmvlies te dun houdt om goed in te nestelen...

het gaat ook vaak goed maar bij die vrouwen is de cyclus vaak al weer op gang! of het waar is dat weet je natuurlijk nooit ;) maar ik ga er wel vanuit dat het iets met de borstvoeding te maken had! ben van deze kleine dus zwanger geraakt toen ik aan het afbouwen was ( nog 1 voeding per dag gaf..)

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

@Sukke: ik vind een kans op doorslapen (wat helemaal niet gegarandeerd is wanneer je overstapt op KV) heeeeel wat anders dan een klein leeftijdsverschil willen.... De eerste vind ik een vrij slechte reden om te stoppen met BV (zeker als je niet wilt stoppen!), maar die tweede vind ik dus wel een goede reden. Maar dit is heel persoonlijk. Je bent nu ook al een paar maandjes verder toch?

Jullie moeten toch zelf de keuze maken, maar ik vind echt dat je je niet schuldig hoeft te voelen als je om je kinderwens eerder gaat afbouwen dan je oorspronkelijk van plan was. Ik denk dat iedereen het daar wel mee eens is (ook al zouden ze het zelf misschien anders doen).

4. Tsja, het is eigenlijk puur voor jou nu afwegen wat je het liefst wilt. Waar neig je het meest naar? Een jaar lang borstvoeding aan je kleintje gegeven hebben of is je kinderwens nu zo sterk dat die belangrijker is?

Ik heb zelf een jaar borstvoeding gegeven en gestopt toen ik zwanger bleek te zijn (niet alleen om die reden gestopt, zoontje wilde niet meer) maar dat is misgegaan. Ik ben nu opnieuw zwanger en er zit straks 2 jaar en 1,5 maand tussen mijn 2 kinderen. Voor mij is dat goed - achteraf gezien had ik de 1 jaar en 8 maanden toch wat kort gevonden.
    Misschien denk je wat heeft dit er mee te maken maar als ik niet zwanger had geweest hadden we ivf overwogen en had ik toch ook moeten spuiten - heb ook een overweging moeten maken tussen bv en de kinderwens. Ik vond een jaar bv het belangrijkst. Die paar maandjes verschil hadden me niet uitgemaakt. En ik vind het nu zwaar genoeg om zwanger te zijn met een dreumes om me heen.

Ik ken best wel wat vrouwen met PCOS die na de bevalling van hun eerste kind toch een (vrij regelmatige) cyclus hebben gekregen binnen het eerste anderhalf jaar en gauw zwanger werden. Dit is natuurlijk niet iets waar je direct van uit kan gaan, maar zou het ook van de andere kant bekijken. Het is mogelijk he. ;)

Hoe dan ook, het is toch echt een beslissing waarbij je moet afwegen wat jij en je man/vriend het belangrijkst vinden. Borstvoeding is natuurlijk nog steeds heel goed om te geven, 1 jaar zou geweldig zijn - maar als jullie kinderwens heel sterk is, kan je ook overwegen om de laatste maanden flesvoeding te geven. Je kindje groeit op beide goed ;)

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik denk niet dat de reden dat je cyclus nog niet op gang is gekomen hoeft te liggen aan de borstvoeding.

Er zijn deskundigen die borstvoeding een goede ac vinden als je op verzoek voedt, en binnen de zoveel uur, ook 's nachts.
    (Vind dit persoonlijk wel tricky, want voordat je ongesteld wordt, heb je immers eerst een eisprong).

Maar dat hoeft niet zo te zijn. Hier ging die vlieger iig niet op.

Ik denk dat borstvoeding wel iets met je hormonen doet, maar dat het langer of korter uitblijven van een menstruatie ook ligt aan andere hormonale zaken. Een zwangerschap en aanverwante zaken is hormonaal gezien niet niks natuurlijk.

Ik was bij volledig voeden om de max 4 uur na 4,5 maand weer ingesteld. Mijn gyn zei dat mijn lichaam al weer klaar was voor een nieuwe zwangerschap. Jaja, na zwangerschapsvergiftiging met PE en bekkeninstabiliteit en een huilbaby met allerhande klachten waren mijn lijf en leden daar alweer heel erg aan toe.... not! Ik had graag veel langer niet ongesteld willen zijn! Wat moest ik nu me deze signalen?

En soms hoor je van jonge gezonde meiden die makkelijke zwangerschappen en bevallingen hebben gehad en weer graag een kindje willen krijgen dat die stomme cyclus maar niet op gang komt! Dat er dan medische hulp moet komen om de cylus weer op gang te brengen.

Ik begrijp je dilemma. Toch zou ik persoonlijk niet zo happig zijn op hormonen om de cyclus op gang te brengen. Ik denk dat het lijf er binnenkort vanzelf wel klaar voor is en dat het voeden bij deze leeftijd van je kindje daar weinig rol van betekenis in speelt.

Ik begrijp je dillemma.

6. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik heb al een afbouw schema opgezocht en het gisteren met manlief besproken. We wachten eerst de uitslag van het uitstrijkje af en dan (proberen we) hakken we de knoop door...

:(

7. babyproject

babyproject Niet meer actief

@Sukke: succes en sterkte met de beslissing! En vergeet niet dat het niet persé zwart-wit hoeft te zijn, als in of nu stoppen of met 1 jaar. Je kunt ook volgende maand stoppen of de maand erop... Ik hoop van harte dat je spontaan zwanger bent geraakt voordat je weer bij de gyn mag komen.

Deel Deze Pagina