Goedemorgen, Mijn kleine meisje slaapt al heerlijk door van 19.00 tot 4.00/5.00 uur. Ik moet haar dan overdag echt steeds wakker maken voor voeding om aan 6 voedingen te komen. Gister was het dan 5 uur 8 uur 11 uur 14 uur 17 uur 20 uur Ik moet haar dan echt wakker maken.. Als ik dat niet doe zou ik dus nooit aan die 6 voedingen komen maar is dat heel erg? Op deze leeftijd? Ze groeit goed. Was tussen de 2 en 4 weken 300 gram per week gegroeid.. Wat vinden jullie ervan?
Ik vind 5 voedingen wel weinig voor zo'n uk. Maar kan het alleen vergelijken met mijn eigen kindje. Ons meisje is donderdag 6 weken, en zij komt rond de 8-10 x per dag. Ze clustert ook regelmatig. Lijkt me wel heerlijk dat ze al zo doorslaapt trouwens!
Hier zat ik ook al vrij snel op 5 voedingen aangezien dl vanaf kraamweek tot 6 uur doorsliep en vanaf 3 weken. Oud tot 9 uur... Na week of 6 zat ik toen ook op 5 voedingen. Mijn 1e voeding was toen later dan die jij nu geeft maar ik gaf nog wel een voeding rond half 10. Heb even opgezocht tussen 1-2 maanden is mijn dochter 500 gram aangekomen toen. Ik zou je dochter gewoon volgen en evt een extra keer gaan wegen om de groei in de gaten te houden en genieten van de goede nachten . Ontzettend goed voor je herstel!
Hier ook 2 kindjes die beide bij 5 weken doorsliepen, de jongste kreeg overigens nog wel 6 voedingen, als hij in de ochtend later kwam dan haalde hij dat later op de dag zelf weer in zeg maar. Met 8 weken zat hij op 5 voedingen. Ik heb vertrouwd op de natuur en het ze altijd zelf aan laten geven... (uiteraard altijd de luiers en groei goed in de gaten gehouden, keertje extra laten wegen op het bureau)
Goed op de plasluiers en groei letten inderdaad. Is je kindje wel alert als ze wakker is? En als je bang bent voor je productie zou je tussendoor extra kunnen kolven? Pfoe ik ben jaloers hoor. Hier weer 2 nachtvoedingen waarbij hij na de laatste nachtvoeding niet meer wil slapen.
Lekker van genieten! Als ze goed groeit en plast is het goed. Als je onzeker bent kun je altijd even tussendoor een keer naar het CB om te wegen. Mijn oudste sliep ook al heel jong van 19.00 uur tot 7 uur door. En zat met een maand of 2 op 4 voedingen.
Mijn meisje is bijna 9 weken, en een flinke, maar ik maak haar wel wakker voor een voeding. Ze gaat ok rond 19:00 slapen en is dan erg aan het clusteren. Daarna ga ik rond 23:00 naar boven om haar nog een voeding te geven en haar luier te verschonnen. Ze krijgt dan een paar slokken van borst twee en valt dan in slaap. Dan komt ze zelf rond 4 uur, dan 8, etc. On de 3-4 uur. Ze komt dan uit op 7-8 voedingen per dag. 5 vind ik ook erg weinig maar ik zie niet hoe jou kindje het doet. Misschien heeft ze genoeg aan 5 voedingen. Wat vind je zelf?
Bedankt voor jullie reacties! Fijn om even de zorgen te kunnen delen. Nou ze heeft het zelf al een beetje opgelost. Ze slaapt s nachts wel 8-10 uur maar komt dan overdag wat vaker. Soms al na 2 uur waardoor ik toch op minimaal 6 voedingen uitkom. Gister even gewogen bij het cb en ze woog ruim 5.5 kg. Ze is nu 6.5 week dus ze komt zelfs boven de bovenste lijn uit 😆
Zolang ze goed groeit, alert is en voldoende plasluiers heft kun je er gewoon op vertrouwen dat ze zelf aangeeft hoeveel en hoevaak ze wil drinken. Volg je kindje! Volgens mij gaat het prima zo. Die lijntjes van het CB zijn wel de lijntjes van kinderen met flesvoediing. Die kindjes groeien de eerste 3 maanden over het algemeen wat minder hard dan kinderen die borstvoeding krijgen. Kijk daar dus niet al te veel naar. Zeker omdat na een aantal maanden de fles-kindjes harder groeien dan de borst-kindjes. Daar worden veel ouders onzeker van. Je kindje groeit dan nog steeds goed, alleen de fles-kindjes groeien harder, niets van aantrekken, geen reden tot zorgen.