borstvoeding afbouwen met baby die geen fles wil

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door fionaa, 31 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fionaa

fionaa Lid

4 mrt 2013
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo

Mijn zoon is bijna 5 maanden oud en ik wil de borstvoeding gaan afbouwen (mede in de hoop dat hij s' nachts niet meer zo vaak wakker word want het breekt me op). Ik heb al maanden geprobeerd hem uit een fles te laten drinken zonder succes.
    Nu heb ik een tuitbeker gekocht en daar drinkt hij wel uit maar dit gaat te snel en kan alleen als ik er pap van maak met rijstbloem.

Waarom hij wel uit een tuitbeker drinkt en niet uit een fles snap ik ook niet.

Hoe kan ik nu beginnen met afbouwen?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Motoriek is anders voor een tuitbeker dan bij een fles, daar kan het verschil in zitten. Het kan ook zijn dat je kindje het echt niet kan of snapt met een fles, sommige kindjes ook zijn zeer sensitief in het mondgebied en dulden geen speen (die verder in het mondje komt) in de mond en wel een tuitje van een tuitbeker die vrij voorin het mondje blijft.

Wanneer het goed gaat met tuit en je kindje neemt een volledige voeding kun je een voeding gaan minderen: kies een voeding waar je minder melk hebt voor je gevoel: sla deze over en kijk wat er gebeurt: krijg je echt spanning, stuwing, harde plekken in de borst: dan kolf je (of legt kort aan) zodat het weer soepel is. Spanning er af. Gaat het goed, dan kun je na een dag of 4-5 een volgende voeding afbouwen.

Deel Deze Pagina