En weer heb ik een meisje dat geen bv uit een flesje wil drinken, zucht. Alle flessen geprobeert, flessen ingepakt, verse melk, diepvriesmelk, warm, lauw, heet, een bekertje een spuitje ze moet het gewoon niet. Zelf geven, ander geven, verschillende houdingen, stoeltjes e.d. Hebben meerdere kindjes hier "last" van? Zit nu te twijfelen of ik straks nog ga kolven op mijn werk, moet 21 april weer beginnen. Ze drinkt nu op het kdv zo'n 90 ml kv op een dag en ligt dan vervolgens de avond en nacht om de twee uur aan de borst. Zit dus echt in dubio, doorgaan met bv of dan maar stoppen. (stop dan mei pas overdag want wil gewoon die eerste 6 maanden geven) Iemand nog een compleet nieuw idee?
Erg lastig dilemma, Onze dochter dronk het eerst ook niet maar na een paar weken ging het iets beter, en ik heb het "bijdrinken"bij mij voor lief genomen maar het oer vermoeiend . Heb je gewerkt en dan moet je nog steeds voeden... Suc6 ik lees nog eens mee of er andere ideeen hebben hierover... Catheleine
Mijn dochter dronk ook niet uit een fles, tot ik de tip kreeg van de Breastflow fles. Daar dronk ze wel uit. Baby en peuterspeciaalzaak: afdeling Breastflow Babyflessen Nu drinkt ze ook uit een tommee tippee fles, dus deze is overbodig geworden. Maar ook pas sinds een week of 2. Eerder wilde ze geen enkele fles, en dan alleen nog met kv, er mag geen bv in zitten want dat hoort niet in een fles vindt ze .
thanks, die kon ik nog niet ga ik die halen en proberen. Idd is kv het enige wat ze nog een beetje drinkt, bv echt helemaal niet. En dan heb je nog een vriezer vol liggen
Whaha, ik durfde het niet te zeggen maar tis wel waar! Maar even serieus, heb je al geprobeerd haar uit een cupje te laten drinken of fingerfeeding? Misschien dat ze dat wel snapt, kan en wil?
Weet je het is geen tip of ook maar iets in die richting dus gewoon een nutteloze opmerking die gemaakt wordt en die niets toevoegd. Kan daar dus ook niets mee. Maar goed om op jou terug te komen fingerfeeding heb ik geprobeert maar ze wil bv echt alleen maar uit de borst en daar baal ik zo van. Nu is het zo dat als ze bijvoorbeeld om 15 uur voeding wil en je een fles geeft ze weigert en boos wordt, vervolgens doe je kv in een fles en een uur later drinkt ze uit pure kwaadheid zo'n 40-60 ml maar dat maar twee keer op een dag is natuurlijk te weinig 2 dagen in de week. Als ik dan weer bv probeer moet ze het niet. Mijn andere dochter had dit ook, uiteindelijk met 7 maanden gestopt en pas toen accepteerde ze de fles echt daarvoor twee maanden echt aan het klooien geweest. Maar ga iig die andere fles kopen die net genoemd werd en zal vanavond nog eens kijken of fingerfeeding nu wel werkt. (laatste keer is denk ik 1,5 week geleden)
Waar slaat dit nou weer op????? t gaat er toch om dat bv niet uit een flesje wil.. kv wel.. tips geven is misschien meer nuttig of eerst een vraag stellen als het niet helemaal duidelijk is.. pfff...
ik heb hier gelukkig geen last mee gehad, maar vriendin van mij wel.. haar dochter dronk alleen pyamapapje uit de fles.. verder niets.. het advies van t cb.. laat maar uithongeren dan.. gaat ze vanzelf kv drinken.. of dat nou de juiste methode is weet ik niet, maar denk niet dat ik dat zou kunnen...ik denk dat het blijven aanbieden in een flesje voordat je gaat voeden..(dus op tmoment dat ze het meeste trek heeft) ze zal er echt wel aan wennen denk ik.. lekker he.. die eigen willetjes... Hoe heb je dat met Ilse gedaan dan?? geforceerd of afgewacht?
bij ilse idd min of meer gedwongen, gewoon niets anders aangeboden toen ging ze drinken, helaas was de bv toen ook echt over en hoopte dat ik nu niet zo ver hoef te gaan
Bij Thirza speelden andere klachten die er -achteraf gezien- ws voor hebben gezorgd dat ze de fles niet wilde pakken. Heb je dus alle medische zaken gecheckt? (geen pijn, allergie, eczeem, etc etc) En weet niet of je kids erg prikkelgevoelig zijn? Zoja, dan is een consult bij een pedagoog misschien nog eens wat om wat tips op te doen om alles rustiger te krijgen en dochtlief zodoende wel aan de BV uit fles?
Je mag mijn fles ook overnemen. Hij is denk ik 3 of 4 keer gebruikt. Er zit een stage 2 speentje bij.
Mijn zoontje wil ook niet uit een fles drinken. met heel veel gedoe en drama lukt het soms een beetje. Ik heb ook van alles geprobeerd. Hij drinkt nu overdag twee keer uit een gewone beker. (zonder tuit) Tussen de 100 en 150 cc gekolfde melk en soms kv, dit gaat steeds beter.
Maar als de tweede kleine nou niet zo is als jullie eerste? Dan klopt het dus toch wel weer wat Dirksmama zegt? Of tenminste, als er geen borstvoeding meer is en de kleine drinkt verder niks, dan zal het gaan hongeren wat erge gevolgen kan hebben hoe klein ze ook zijn. Het is mi gewoonweg niet gezegd dat de kleine als je stopt met de bv ineens wel uit een fles gaat drinken, ook al deed de oudste dat wel ! Maar idd maar eens kijken met een andere fles, zou overigens niet teveel dingen uit de kast halen achter elkaar om te proberen, maar het wel echt de tijd geven en die dus ook nemen. Als je echt wel 10 verschillende dingen blijft proberen en het niet een tijd bij 1 ding houd, kan het juist zijn dat de kleine extra gaat weigeren, omdat ze gewoon steeds weer iets anders, onbekends voorgeschoteld krijgt. Ik zou dus vooral gaan proberen om 1 of 2 manieren te kiezen en het daarbij te houden, alleen op die manieren doen en meer dus niet, zo rust scheppen. Verder zou ik ze idd op de tijden dat jij niet zelf kan voeden ivm werk ze haar de melk laten geven door middel van een cupje/beker/spuitje. En als jij er weer wel bent lekker aan de borst ! Heb even niet naar je banner gekeken voor zover ik me kan herinneren maar hoe oud is je kleintje? Anders zou je misschien ook kunnen proberen er pap van te maken met iets van rijstebloem, maar dat is natuurlijk bijvoeding en moet je willen. Misschien wil ze het met een lepeltje wel happen .
Ons meisje heeft het tijden op 30cc per dag gedaan op het kdv, ze dronk gewoon echt niet uit een fles en heeft dat uiteindelijk ook nooit gedaan. De juffen en oma's hebben met een lepeltje gevoerd, de melk iets dikker gemaakt met biobim. Ik ben nog een tijdje op en neer gereden maar dat was echt geen doen. Dus tjsa eigenlijk geen tips, want geloof me we hebben alles geprobeerd! Succes, ik weet hoe vervelend het is!
Er zijn er dus meer die dit hebben. Ga deze week weer met frisse moed oefenen. Heb die fles al besteld maar in ieder geval bedankt
Lastig probleem hoor. Hier hetzelfde probleem, alleen maakte het niets uit wat er in de fles zat, hij wilde de fles gewoon niet. Ook allerlei flesjes geprobeerd, waaronder de breastflow. Geen van allen succes. Ook alle tips en trucs toegepast die er zijn, maar helaas. Wij hadden de luxe dat het kdv naast mijn werk zit, waardoor ik dus heen en weer kan om hem te voeden. Dat deed ik twee keer per dag. Hongeren hebben we niet echt geprobeerd. Heb een lactatiekundige gevraagd, en dit raden ze echt af. Schijnt soms namelijk geen onwil te zijn, maar dat ze het gewoon niet snappen hoe het moet. Nu, bijna 9 maanden verder, geef ik nog steeds volledig bv, maar pakt mijn zoontje sinds twee weken ineens wel de fles met afgekolfde melk op het kdv! Rare spruit! Ben er wel superblij mee hoor. Maar een gouden tip kan ik je niet geven. Heb je de mogelijkheid niet om zelf te gaan voeden? Wettelijk gezien heb je daar natuurlijk recht op! Al is het maar 1 keer per dag, dan krijgt de kleine wel iets binnen!