Hallo, Mijn dochtertje van 9,5 week heeft sinds een paar dagen diaree. Gisterochtend had ze na 8 uur slaap nog een droge luier en daarvoor was het ook al niet veel. Toen ik zag dat haar fontanel was ingedeukt ben ik direct naar de huisarts gegaan. De huisarts zei dat ik tussendoor venkelthee en ors aan kon bieden. Dit heb ik geprobeerd maar mijn dochter wil alleen de borst, ze drinkt dan niet erg goed heb ik het idee, of ze is snel moe (wat ze normaal ook wel is) of ze is onrustig. Gister heb ik haar om te proberen tussendoor een flesvoeding gegeven en hiervan dronk ze 60 ml heel netjes en rustig op. Nu lijkt het met de diaree beter te gaan en heeft ze inmiddels wat plasluiers gehad, behalve na 6 uur nachtrust. Nu heb ik dus een aantal vraagjes; - hoe vaak zal ik haar de borst aanbieden overdag? ik dacht zelf elke 2,5 uur. (normaal krijgt ze overdag elke 3 uur ongeveer) - ze slaapt al aardig door maar ik maak haar nu 's avond rond half 12 maar wakker en laat haar niet langer dan 6 uur slapen 's nachts omdat ze het vocht nodig heeft. Is dit goed of hoeft dit niet? - omdat ze de flesvoeding netjes dronk heb ik het idee dat ze dat liever drinkt nu, ik geef graag bv maar ik heb op dit moment liever dat ze genoeg vocht binnen krijgt. Moet ik een paar voedingen per dag vervangen voor de fles? - Haar fontanel is ingedeukt, hoe lang mag dit zo blijven en kan het kwaad? Sorry voor het hele verhaal maar ik heb het cb gebeld maar dan moet ik langskomen en omdat ik de rust en het goede drinken nu erg belangrijk voor mijn dochter vind, vraag ik het graag hier! Bedankt alvast. Groetjes Mise
Inmiddels is de situatie al verbeterd en hoeven mijn vragen niet meer worden beantwoordt. Groetjes Mise
Hoi, Fijn dat de situatie is verbeterd en sorry dat ik nu pas reageer. Het belangrijkste is dat het weer goed gaat. gr Linda