Zwanger en peuter aan de borst, bang voor productiedip/stop

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Katenhond, 7 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Zijn er eigenlijk dingen die ik kan doen, om te voorkomen dat er een enorme productiedip of nog erger, een stop komt tijdens de zwangerschap?
    Mijn productie is nooit erg stabiel geweest, altijd veel moeite moeten doen om 't "op peil" te houden.
    Ik maak gebruik van bv-thee, doe aan co-sleepen en dragen, maar wat zou ik nog meer kunnen doen om te voorkomen dat de borstvoeding stopt?

Mijn peuter is nog enorm bv-afhankelijk (mede door medische problematiek).

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Je schrijft dat je peuter nog erg bv afhankelijk is: waarschijnlijk drinkt het nog met regelmaat aan de borst. Dit is de beste truc ;) stug door blijven gaan, ook wanneer het voelt alsof er niet zo veel meer is. De dip bij zwangerschap is meestal tijdelijk en de truc is je kindje geïnteresseerd te houden. Probeer compressie tijdens drinken of na het drinken.

Verder kan het erg gevoelig zijn door hormoonwisseling. Ook dit gaat weer over.

Veel succes!

3. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ah dank je wel. Ga ik zeker doen.
    Ik voed nog gemiddeld 10-15 keer per etmaal en peuter is altijd zeeeeer geïnteresseerd. Compressie tijdens het drinken doe ik nu ook weleens, dus dat komt helemaal goed.
    Zou zo fijn zijn voor mijn kleine schat als 't voeden niet afgelopen is, omdat ik zwanger ben.

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    kijk eens op borstvoeding.nl er zijn van VBN en LLL (bv organisaties) themafolders over voeden van meer dan 1 kind aan de borst. Leuk om door te lezen.

Deel Deze Pagina