Ik ben nu 10 dagen mijn premature tweeling half aan het borstvoeden, half bijvoeden. In het begin kwam mijn borstvoeding goed op gang en dronken beide dames ieder ongeveer 10 min aan de borst voordat ze wat bijvoeding kregen. Omdat de productie hoog leek en ik verstopte melkklieren kreeg ben ik van iedere baby een andere borst gisteren overgestapt naar beide babies dezelfde borst. Zodat die beter leeg raakt. Echter vandaag lijken me borsten het op te hebben gegeven. Ik kolf met moeite 10 ml na de voeding nog na. Twee dagen geleden was dit nog 30 ml. De babies zijn ook veel gefrustreerder aan de borst vandaag. Ik ben weer terug naar beiden een eigen borst en kolf na, maar zoals gezegd komt er nauwelijks iets uit. Wie heeft ervaring met zo'n lage productie en kan adviseren. Bij mn vorige dochter was het trouwens hetzelfdr verhaal, de melk is ook bij haar nooit goed op gang gekomen en heb altijd bijgevoed. Echter nu leek het even beter te worden...
Ik zou echt een lactatiekundige inschakelen. Klinkt alsof je nu wat aan het rommelen bent. De hoeveelheid doe je kunt kolven zegt niet altijd wat overigens. Wat is de reden geweest om te gaan bijvoeden?
Het kan te maken hebben met regeldagen, maar ik zou in zo'n situatie zeker een lactatiedeskundige raadplegen. Tot die tijd in ieder geval zo veel mogelijk huid op huid contact met de kleine meisjes en ze vaker aanleggen. Ik weet niet om de hoeveel tijd ze nu ongeveer drinken?
Bel en lactatiekundige zo snel je kan. Kolven zegt niks over je productie dus dat kan toch redelijk Oke zijn. Er kunnen andere dingen zijn. Maar een lactatiekundige kan daar wel achter komen en heeft tips voor je hoe je hier verder mee moet. Zeker omdat je een premature tweeling hebt en bijvoeding geeft, nog na moet kolven. Waar woon je? Ik ken er een aantal in regio Utrecht mocht je er zelf niet uitkomen.
Dank, ik zal er een gaan bellen. Ik heb besloten te stoppen met kolven. Heb er hele slechte herinneringen aan en vind het ongelooflijk frustrerend. Dit is kostbare tijd die ik veel liever aan de babies besteed. Vandaag voelde ik voor het eerst stuwing dus dat is fijn. De babies drinken nu ook beiden meestal aan de borst en na de bijvoeding leg ik ze ook af en toe aan voor de gezelligheid. Veel leuker dan kolven . Ik voed overigens bij omdat ze nog zo klein zijn dat ze niet lang genoeg krachtig aan de borst kunnen.
Top dat het nu beter gaat! Zeker even contact opnemen met een goede LK -je hebt een tweeling -je kindjes zijn prematuur -je geeft nog bijvoeding Genoeg redenen om niet zelf het wiel uit te vinden, je mag gewoon om steun vragen, er niet alleen voor staan!