Stoppen met cafeïne?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MamaLara, 13 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaLara

MamaLara Bekend lid

22 dec 2012
    575
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik vroeg me af wie er gestopt zijn met cafeïne drinken. Op internet lees ik nogal tegenstrijdige berichten over wat het kan doen met de vruchtbaarheid. Ik hou van mijn kopje koffie, maar als het schadelijk kan zijn... Heeft iemand ervaringen hiermee? Weet iemand hoe een gyn hierover denkt?

Alvast bedankt!!

X

2. Annie23

Annie23 Actief lid

14 jan 2013
    137
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ow ik weet t niet maar ik kan niet zonder mn bakkie hoor!
    Ik heb er ook wel iets over gelezen, volgens mij kan het wel invloed hebben. Maar ik denk dat het niet het eerste is waar je mee met stoppen als het lang duurt om zwanger te raken.

3. waiting4amber

waiting4amber Actief lid

19 feb 2013
    230
    0
    0
    Ik heb wel begrepen dat het niet goed voor de vruchtbaarheid zou zijn....
    Dus om die reden ben ik drastisch geminderd met m'n cola light en bullit-light gebruik (ik houd niet van koffie ;) ). Verder überhaupt aan het proberen om zo min mogelijk suikers naar binnen te gieten (crystal clear, frisdranken light) omdat ik ook daarvan heb begrepen dat het niet goed voor jou of voor een evt. zwangerschap/kindje zou zijn....
    Of het echt waar is en wetenschappelijk bewijs voor is... geen idee... Maar vond het sowieso wel een mooi moment om daar eens mee te minderen...

of het helpt... ? geen idee.

4. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Ik pak nu voornamelijk decaf koffie of chai latte. Maar dat is ook omdat ik niet zo goed tegen caffeine kan ook. Als ik meer dan een kopje gewone koffie pak krijg ik maagzuur. Ik heb een keer m'n gynea gevraagd over eten etc en zei dat ik mezelf niet te druk moest maken. Ik denk dat het hetzelfde is met alles, doe het met mate en pak eens decaf ipv caf. Kan geen kwaad om dat te doen. :)

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Volgens je onderschrift ben je bezig met je vierde ronde? Ik zou me nog niet direct druk maken over cafeïne-gebruik en de vruchtbaarheid hoor. Er staat gewoon gemiddeld een jaar voor om zwanger te worden. Al weet ik dat wanneer de wens er is, dat die ook zo snel mogelijk moet worden vervuld ;)

Ik heb in de periode van het zwanger worden niets anders gedaan dan anders, dus gewoon normaal mn borreltjes genomen en bakjes koffie etc. Pas na de positieve testen de alcohol laten staan en idd wel iets geminderd met koffie (max 3 per dag)

6. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Ik zat er vanmiddag ook wat over te lezen, nou
    ben er niet blij mee :(
    Ik was al wat verminderd maar heb nu de neiging maar
    helemaal te stoppen met de koffie. Ik ben dan wel al
    wat langer bezig helaas dus ik ga het dan in allerlei dingen
    zoeken over waarom het maar nog niet wil lukken.

Cafeïne heeft een nadelige invloed op de voortplanting.
    - De vruchtbaarheid neemt af.

Cafeïne in koffie, thee en cacao beïnvloedt de hormonenspiegel doordat het de lever hindert om de hormonen weer af te bouwen als ze hun werk verricht hebben. Cafeïne stoort de feilloze sturingsfunctie van de hypothalamus en brengt op den duur de eisprong in gevaar.

Uit een studie aan de Amerikaanse John-Hopkinsuniversiteit is gebleken dat vrouwen die per dag meer dan 300 mg cafeïne (ongeveer 3 kopen koffie) innamen, driemaal zoveel tijd nodig hadden om zwanger te worden dan vrouwen die geen koffie dronken. Een recente studie aan het International Institute of Health in de VS wijst erop dat een dagelijkse inname van 115 mg cafeïne voldoende is om de vruchtbaarheid te halveren.

Koffie, bakje troost of bron van ellende

7. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hou van mijn kopje koffie maar tijdens de zwangerschap werd ik er kotsmisselijk van. De hele zwangerschap dus ook geen koffie gedronken. Maar nu we voor een brusje gaan drink ik gewoon nog steeds koffie.

8. MamaLara

MamaLara Bekend lid

22 dec 2012
    575
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie snelle reacties. Ook hier wisselende berichten en meningen dus :) Ik ben inderdaad nog niet zo lang bezig, maar het is meer dat ik het me afvroeg en natuurlijk niets wil doen wat echt slecht is. Terwijl ik aan de andere kant denk dat gestrest bezig zijn met wat wel en niet goed is, ook niet de bedoeling is, haha. Ik ga maar een beetje minderen, maar geheelonthouding zal het toch niet worden denk ik ;)

En lees ik nou dat je suiker ook moet minderen? Ik ben een enorme snoepkont, dus dat is geen haalbare kaart vrees ik. Dan word ik zo chagrijnig dat er manlief helemaal geen kindje meer met me wil maken, hahaha :p

9. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meid, niet zo druk maken. Als je alles moet geloven wat ze zeggen dan moeten zwangere vrouwen over 10 jaar 9 maanden lang in quarantaine....Relax!!

10. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Koffie addict hier , en voor de 5e x keer zwanger ;)

11. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Idd zo vroeg nog niet teveel denken over alles, zolang je maar wel foliumzuur neemt. Dat is wel belangrijk, maar voor de rest gewoon plezier hebben hoor. :)
    Ik hoorde zelfs een keer iets over erwten haha! Toen dacht ik echt bij mezelf, hoe komt iemand erop. Dus er zal over vanalles wel iets te vinden zijn. Gewoon lekker gevarieerd eten en als je zin hebt in koek en snoep, enjoy zou ik zeggen. ;)

12. Pearl Amor

Pearl Amor Niet meer actief

Als je alles moet geloven wat ze zeggen word je gek. Heb wel van gyn en diëtist advies gekregen niet meer dan 6 kopjes koffie en of glazen cola te drinken (pak hooguit 2 kopjes koffie)... maar zo adviseerde zij ook geen/niks light te pakken als je zwanger wilt raken. Dus tja... gewoon lekker genieten komt het wel goed ;)

13. lieska

lieska Actief lid

13 mrt 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Erwten??? Dat zou nog eens een goed idee zijn. Een reden te meer om die dingen niet meer te eten!!!!

14. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Leef lach en geniet meis die koffie gewoon blijven drinken.
    Dat over de koffie is nog maar kort bekent .
    Vroeger dronken je ouders ook koffie en jij bent op de wereld gekomen .

Zoals er al gezegd word als we nog even wachten mogen we niks meer .

Deel Deze Pagina