Stoppen met cola cola

Discussie in 'De lounge' gestart door Fantykoekie, 24 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.956
    3.836
    113
    Vrouw
    Welke verslaafde is gestopt met cola en hoe lang duurde die hoofdpijn?

Ik ben al een tijd lang bewuster bezig met voeding maar die cola hè.
    Ik ben echt over de top verslaafd.

Deze week geprobeerd te minderen dus niet s'ochtends onmiddellijk cola drinken zoals velen koffie drinken en ja hoor, hoofdpijn.
    Dus tegen 10 uur gaf ik het al op.

Ook krijg ik juist dorst als ik geen cola drink. Van alles krijg ik dorst. Of eigenlijk een droge mond. Als ik cola drink is het over.

Hoe lang moet je afzien om van deze verslaving af te komen? En beter minderen en 1 glas per dag voor de guilty pleasure of helemaal stoppen? Alleen op bepaalde gelegenheden?
    Wat helpt tegen hoofdpijn? Koffie vind ik niet echt lekker.
    Extra veel fruit misschien voor de suiker?

2. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Lastig he! Geen ervaring want ik drink smorgens 1 kop koffie en verder water en savonds wat thee en water.
    Maar wel gestopt met minder suiker en meer gezond eten en ik had ook last van hoofdpijn en moe etc. Je moet echt volhouden. Kan wel week duren.. Je lichaam moet afkicken

3. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Vind je een bepaald merk minder lekker dat je overstapt daar heen? Zodat je makkelijker laat staan.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Ik ben gestopt met cola drinken. Het liep uit de hand. Dronk soms wel een liter per dag en het liefst al bij het ontbijt.

Gewoon ineens niet meer gedronken, kan de hoofdpijn niet echt herinneren, dus kan nooit lang geduurd hebben. Nu drink ik soms in het weekend nog een blikje, maar kan het ook prima laten staan.

5. Visje79

Visje79 VIP lid

9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Weet niet of je zero lekker vindt? Ik drink cafeïne vrije zero (tijdens zwangerschap mee begonnen en proef nu geen verschil meer). Misschien kun je je lichaam daarmee foppen? Wel cola smaak, geen cafeïne. Evt 50/50 doen paar dagen. Succes!

Paardenbloem, Chillin en Loveischocola vinden dit leuk.
  6. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Hier jaren terug gestopt met cola drinken heeft bij mij een jaar geduurd voordat het uit mn systeem was, was er gewoon bang voor wist zeker dat ik het nog lekker vond.
    3 jaar geen druppel gedronken!
    Na zwangerschap begonnen aan cola light en echt in deze zwangerschap ben ik gaan minderen. Las van iemand de tip dat het ook te maken kan hebben met het koolzuur dat ze miste. Dus ik bij de lidl een tray met prikwater gehaald blauwe flessen met rode dop en dat drink ik nu met 0% limonade.
    Drink nog wel cola maar niet meer alleen maar. Wil wel weer een keer stoppen maar dit is een goed begin.

Mn zus is btw ook verslaafd aan cola en die heeft de symptomen van jouw dus die adviseerde ik ook om prikwater te gaan drinken en bijv op een dag maar 2 glazen cola te mogen en dan steeds minder.

Beide drinken wij geen koffie.

Succes het gaat je lukken heeft alleen tijd nodig.

7. Lindawen79

Lindawen79 Bekend lid

9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Was dan wel niet verslaafd.. maar koffie met cafeïne en op zn tijd een glas cola ging er wel in. Eerst decafe gaan drinken. Dat merkte ik goed en na ongeveer een week was het oké. Cola helemaal weg gelaten maar was wel lastig ook al drink ik het niet dagelijks. Laatste een terrasje een ijskoude cola gedronken. Kwam erachter dat ik er niet meer zo gek op ben. Volhouden is lastig maar zet hem op!

8. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik zou cold turkey stoppen. Misschien ijsjes met cola smaak ter overbrugging maar dan ben je er het snelste vanaf.

Hier geen ervaring met cola verslaving maar wel suiker en ook neusspray verslaving. Bij die laatste hielp verdunnen ook niet. Direct stoppen wel. Paar dagen lastig en toen voelde ik me beter dan ervoor.

Ysabella en DQueen vinden dit leuk.
  9. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.956
    3.836
    113
    Vrouw
    #9 Fantykoekie, 24 aug 2019
    Laatst bewerkt: 24 aug 2019
    Ik vind alle andere merken niet te drinken. 1 merk van de albert Heijn valt mee volgens mij.

Het is denk ik die suiker wat het zo verslavend maakt. Ik vermoed dat ik dan daarvan gewoon in hetzelfde ritme ga drinken. Bespaar alleen geld uit omdat het dan goedkoper is maar daar doe ik het niet voor.

Koekjes met suiker eet ik alleen op mijn werk. Snoep eet ik niet dus qua ongezonde suikers snakt mijn lichaam echt naar die cola denk ik.
    Koffie drink ik niet vaak maar dan doe ik er ook wel 2 lepels suiker in. Dat drink ik thuis max 2 keer per week koffie en soms op het werk.
    Dus in de cola en de koffie heb ik een verkeerd suikergebruik maar als ik koffie drink en geen cola krijg ik toch hoofdpijn.
    Fruit eet ik best veel maar ben nu aan dadels aan het denken. Dat is misschien iets om uit te proberen?

10. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    O ik herken het zo! Moet ook echt stoppen maar s ochtend loop ik al weer naar de supermarkt om blikjes te halen

Ysabella, Mamaa6 en Fantykoekie vinden dit leuk.
  11. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.956
    3.836
    113
    Vrouw
    Ja kan ik wel eens uitproberen. Aspartaam vind ik erger dan suiker maar ik kan wel bij het merk coca cola blijven (psychisch hè, coca cola is mijn merk) en aangezien ik het meer schuim dan drinken vind zal het ook wel van korte duur zijn.

Ben je dan nu niet verslaafd aan de zero? Dat is iets wat ik ook niet wil.

Krekel en Visje79 vinden dit leuk.
  12. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.956
    3.836
    113
    Vrouw
    Verwijderd. Ik wou een typfout aanpassen maar kopieerde mijn bericht.

13. Visje79

Visje79 VIP lid

9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Nee hoor, drink ook ice tea green, water, spa, en meestal 1-2 glazen cola zero maar soms ook geen dus.
    Aspartaam ben ik ook geen fan van, maar bijna alle frisdrank bevat nu zoetstoffen, bestelde laatst een 7-up, lees ik dus op etiket dat er minder suiker in zit, denk ik: ‘mooi!’ Zitten er potdorie zoetstoffen in, en het was de normale variant......

Fantykoekie vindt dit leuk.
  14. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik ben bijna 2 jaar geleden een poos gestopt met bijna alle suikers en dus zeker cola/frisdrank. Ik lust ook geen koffie of thee, maar dronk best veel sap en dus regelmatig cola. Die hoofdpijn is echt een afkickverschijnsel van de suiker. Super vervelend, maar hier ging het na 3 dagen beter. Paar maanden geleden weer begonnen met lijnen, weer hetzelfde, paar dagen hoofdpijn, daarna is het over. Nu in de zomervakantie gewoon genomen waar ik trek in had, na de vakantie beginnen we weer opnieuw en hoop het nu ook lang vol te houden.
    Water met citroen schijnt goed te helpen, maar dat vind ik smerig, dus neem de hoofdpijn maar voor lief. :rolleyes:
    Oh ja en ik mocht van mezelf, toen eenmaal de knop een poos goed om was, 1x in het weekend een glas cola of andere frisdrank, waar ik dan ook echt van genoot!

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Neh, ik drink wel eens zero nu, maar eigenlijk is het niet ze zuipen in vergelijking met gewone cola.

16. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.956
    3.836
    113
    Vrouw
    3 dagen hoofdpijn is denk nog wel te doen.
    Ik ga me eens een fles zero kopen. Cold turkey van de coca cola en als ik hoofdpijn heb die zero inschenken.
    Ik denk ook dat je van cola bijna even psychisch verslaafd kan zijn dan aan sigaretten. Alleen duurt het afkicken minder lang. Denk ik.

Zo te zien denk ik veel. Als ik het ga doen zal ik het te weten komen. :)

Is die hoofdpijn te doen als je werkt? Of werkt pcm tegen die hoofdpijn.
    Ik werk 3 dagen per week en heb liever daar hoofdpijn dan in mijn vrije tijd. :roflmao: Is misschien ook goede afleiding.

17. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ja zou het zeker op werkdagen doen, dan heb je afleiding, dat scheelt al de helft! En ik neem soms wel wat in, maar helpt niet veel, ga die dagen lekker op tijd naar bed, dan zijn de dagen snel om.:roflmao:
    Succes!:thumup:

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Gewoon cold turkey stoppen, geen vervanger gebruiken. Doe je dat wel, dan wordt de vervanger vaak weer het volgende probleem.
    Wel belangrijk, veel water drinken. Minstens 2 liter per dag, zodat je je lichaam goed hydrateert en ontgift. Die hoofdpijn ben je met een paar dagen vanaf.

19. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.804
    5.941
    113
    Vrouw
    Ik ben een tijdje gestopt met cola light, en echt, ik had dus blijkbaar precies dezelfde verschijnselen als wanneer je stopt bij gewone cola.
    Hoofdpijn en zooooo’n zin in cola. Dorst. Droge mond.

Lichamelijk afkicken duurde ongeveer 1 week.
    Het was voor mij ivm omstandigheden tijdelijk, dat wist ik van te voren.
    Na een aantal maanden weer cola light gaan drinken maar met mate.
    Moet wel zeggen dat ik het voor mezelf wel in de gaten moet houden want ik vind
    het ook gewoon zoooo lekker!
    Ik drink ook Spa rood en Spa met smaakje (munt/citroen/cocos, die bedoel ik),
    maar overige frisdrank lust ik eigenlijk niet.

20. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Ik ben nu een half jaar gesopt, moest wel kwam erachter dat ik diabetes heb.
    Ben meteen cold turkey gestopt en overgestapt op christal clear, voor de koolzuur en mag 1x per weer een klein blikje cola zero en die vind ik nog best lekker.

Deel Deze Pagina